Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar The Aco:
Sorry, men Skyrim är nästan bara snöiga bergstoppar. Och det är den enda årstiden dem har.


Nene, det är kontinenten norr om Skyrim som har evig vinter.
  • 0
Citerar Zelda_collectior:
Nene, det är kontinenten norr om Skyrim som har evig vinter.


Om man säger såhär... i Skyrim är sommardagarna oftast 25 minusgrader "varma".
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0
Citerar Elanion:
Om man säger såhär... i Skyrim är sommardagarna oftast 25 minusgrader "varma".


Ok. Människorna flydde allså från sin ursprungliga kontinent för att det slutade komma somrar. Men att bo i Skyrim utan sommar det är helt ok? Jag missar logiken.
  • 0
Om man introducerades till Elder Scrolls genom Oblivion (som jag), så kan man ju iaf gotta sig med de tidigare spelen, för att lära sig allt som går och därmed vara lite förberedd om ett antal år när V kommer ut. Bäst att börja med Morrowind...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag tycker att grottorna ska bli mer upplysta så man slipper använda magin starlight hela tiden
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Jag tycker att grottorna ska bli mer upplysta så man slipper använda magin starlight hela tiden

Eller eye of Night.
"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
  • 0
Citerar Zelda_collectior:
Citerar The Aco:
Sorry, men Skyrim är nästan bara snöiga bergstoppar. Och det är den enda årstiden dem har.


Nene, det är kontinenten norr om Skyrim som har evig vinter.

Både Atmora (kontinenten norr) och Skyrim har eviga vintrar, grejen är att vintern blev t.o.m mycket kallare i Atmora. Och folket flydde inte exakt, utan sakta men säkert (över 100 år) migrerade söder ut till Skyrim. Det var "acceptabelt" kallt i Skyrim, precis som det var i Atmora tidigare.
Sen så flyttade folk runt lite i resten av Tamriel där det är varmare, men som sagt, vissa stannade ändå kvar i den kalla Skyrim.
  • 0
en sak jag hoppas på är att man kan spela som goblin.Så tycker alla att man är äcklig och vill inte prata med en vakterna kastar ut en etc etc
The hand of faith is moving and his finger points to you!
  • 0
det vore coolt. fast då borde man kunna vara Dremora ochså.
"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
  • 0
Varken Goblins eller Dremora är accepterade raser, du skulle förmodligen bli attackerad i varje stad du gick utav absolut alla.
  • 0
Citerar The Aco:
Varken Goblins eller Dremora är accepterade raser, du skulle förmodligen bli attackerad i varje stad du gick utav absolut alla.



men dom skulle ju kunna ha nåt sorts faction sett som att goblinarna håller sig till sina tribes och krigar mot människorna och så medans människorna har städer och sånt.Så skulle man kunna ha stora krig mellan tribesen och så.

förlåt för så många "och så"
The hand of faith is moving and his finger points to you!
  • 0
Citerar torbli79:
Om man introducerades till Elder Scrolls genom Oblivion (som jag), så kan man ju iaf gotta sig med de tidigare spelen, för att lära sig allt som går och därmed vara lite förberedd om ett antal år när V kommer ut. Bäst att börja med Morrowind...

Jag introduserades också till TES genom Oblivion och nu lirar jag Morrowind för fullt
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar torbli79:
Om man introducerades till Elder Scrolls genom Oblivion (som jag), så kan man ju iaf gotta sig med de tidigare spelen, för att lära sig allt som går och därmed vara lite förberedd om ett antal år när V kommer ut. Bäst att börja med Morrowind...


Bättre att börja med Arena och Daggerfall.
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
arena och daggerfall var inte så hårt censurerade heller...
"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
  • 0
Jag har aldrig spelat Arena. Många säger att det är bättre än min gamla hyperfavorit Daggerfall - frågan är om det är sant.
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0
nja, det vete fasen. bägge ser ganska klena ut med mordena blickar...

men, som sagt. censuren var inte lika hård.
"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
  • 0
Men är det inte svårt att få tag på de gamla spelen?
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar Inquisitor:
nja, det vete fasen. bägge ser ganska klena ut med mordena blickar...

men, som sagt. censuren var inte lika hård.


Grafiskt klena, naturligtvis, för spelen i sig är fantastiskt mycket bättre än Morrowind och Oblivion.

Tillagt 2007-02-04 00:29:
Citerar Banchee:
Men är det inte svårt att få tag på de gamla spelen?


Arena finns att tillgå på den officiella hemsidan för Elder Scrolls. Daggerfall däremot, kräver nog mer "illegala" metoder.
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
<quote>Tillagt 2007-02-04 00:29:
Citerar Banchee:Men är det inte svårt att få tag på de gamla spelen?

Arena finns att tillgå på den officiella hemsidan för Elder Scrolls. Daggerfall däremot, kräver nog mer "illegala" metoder.</quote>
nah men behöver man inte dosbox eller nått sånt störigt program för Arena, för jag tror jag försökt få igång Arena tidigare...
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar Sebbeman:
Grafiskt klena, naturligtvis, för spelen i sig är fantastiskt mycket bättre än Morrowind och Oblivion.
.

Daggerfall är underbart, men Arena? Knappast.
  • 0
Det har ju kommit ett expansionpack till oblivion, "knights of the nine"
*mummel, stupid flanders*
  • 0
Citerar moroot:
Det har ju kommit ett expansionpack till oblivion, "knights of the nine"

Inte ens i närheten av en expansion. Det är en quest och en ny set med armor och lite vapen. Whoooo.....
  • 0
Citerar The Aco:
Citerar Sebbeman:Grafiskt klena, naturligtvis, för spelen i sig är fantastiskt mycket bättre än Morrowind och Oblivion.
.
Daggerfall är underbart, men Arena? Knappast.


Motivera.
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
Citerar The Aco:
Det har ju kommit ett expansionpack till oblivion, "knights of the nine"


Pööh... Det var nåt av det värska Bethesda kunde ha gjort. Uscha! Sattsa hellre fullhjärtad på den officiella expansionen.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
nja, korsriddare brukar vara rätt coola, men den var lite för kort...
"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!