Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar madosopia91:
Citerar hjalle:Nej, varför, när folk ändå betalar? Bethesda har upptäckt att de kan framställa ett ytterst medelmåttigt spel - och komma undan med det. Ett vinnande koncept!
Jag oroar mig för exakt samma sak. EA började köra med denna taktik på allvar, och se bara på dem! När nu Elder Scrolls-serien blivit introducerad på allvar för de "console-kiddies" som tänker mer på hur ett spel ser ut och sägs vara när de köper det än någonting annat kan Bethesda likaväl börja släppa ett nytt Elder Scrolls varje år.

Den oengagerade "expansionen" Knights of the Nine var det första steget i denna katastrofala utveckling.

Nooooooooooooo!
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar madosopia91:
Den oengagerade "expansionen" Knights of the Nine var det första steget i denna katastrofala utveckling.


Ja, så vi får verkligen hoppas att Shivering Isles motbevisar oss. Om de gör den expansionen välgjord så är det ju ändå ett steg i rätt riktning.
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Det skulle vara nice om man vaknar upp på en båt som i morrowind, med samma musik som man har i main menu.

Eller att man börjar på olika ställen beroende på vilken ras man väljer.
Fuck you all..
  • 0
Jag tycker i nästa spel att olika raser ska äga olika städer, så inte att människorna har alla städer. Sen tycker jag dom onda ska ha en egen borg/område)
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Vadå inte levla? Final Fantasy X har inga traditionella "levels", är det inte ett rollspel då?

Själv tycker jag att det är mer logiskt att "level" är mindre viktigt och att det istället är färdigheterna som avgör. Och så har ju alltid varit i Elder Scrolls.

The Aco: Vart hörde du att ES3 skulle heta Sumurset Isle? Jag har följt serien slaviskt sedan Daggerfall och så fort trean var utannonserad hette den Morrowind... samt att de redan då pratade om Oblivion och Sumurset som kommande spel.
  • 0
Mikael: Jag tror att spelet först skulle utspelas i Summerset Isle, men någon sa att de ändrade sig, spelet fick utspelas på Vvardenfell istället, eftersom Summerset skulle vara så magisk och liknande att det fick vänta.
Därav förseningarna på Morrowind, perhaps?
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Jag har inget hopp inför femte delen i Elder Scrolls serien. Bethesda har bestämt sig för att göra serien till en hjärndöd smörja som vilken FPS-apa som hellst kan spela och ta till sig.
Luleå, Sverige.
  • 0
Citerar Rafner:
Jag har inget hopp inför femte delen i Elder Scrolls serien. Bethesda har bestämt sig för att göra serien till en hjärndöd smörja som vilken FPS-apa som hellst kan spela och ta till sig.


Hur kan du säga så?
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Hur kan ni döma spelet innan det ens har kommit ut? Spelet kanske inte kommer föräns om 1.5 år. Finns inte ens några screenshots eller några klipp från ingame. Tragiskt...

Vänta tills vi har lite mer kött på benen och har sett lite mer av det.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Citerar TjippY:
Hur kan du säga så?

Har du spelat Oblivion? Jag gissar på att uppföljaren kommer att bli ännu mer "lättillgänlig".
Luleå, Sverige.
  • 0
Citerar Rafner:
Har du spelat Oblivion? Jag gissar på att uppföljaren kommer att bli ännu mer "lättillgänlig".


Inte om Bethesda lyssnar på sina fans.
Och om jag spelat Oblivion var en ganska dum fråga.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar TjippY:
Inte om Bethesda lyssnar på sina fans.
Och om jag spelat Oblivion var en ganska dum fråga.

Eftersom Bethesda förmodligen sålde fler exemplar av Oblivion än av Morrowind så kommer de fortsätta i samma stil, de är nämligen främst ute efter pengar. Det är iaf vad jag tror.
Luleå, Sverige.
  • 0
Citerar Rafner:
Citerar TjippY:
Inte om Bethesda lyssnar på sina fans.
Och om jag spelat Oblivion var en ganska dum fråga.

Eftersom Bethesda förmodligen sålde fler exemplar av Oblivion än av Morrowind så kommer de fortsätta i samma stil, de är nämligen främst ute efter pengar. Det är iaf vad jag tror.



klart som fasen, såvida inte ett företag håller på med välgörenhet så är prio 1 att tjäna så mycket pengar som möjligt.
Gamertag: TheSwedishDream
  • 0
Citerar Rafner:
Citerar TjippY:
Inte om Bethesda lyssnar på sina fans.
Och om jag spelat Oblivion var en ganska dum fråga.

Eftersom Bethesda förmodligen sålde fler exemplar av Oblivion än av Morrowind så kommer de fortsätta i samma stil, de är nämligen främst ute efter pengar. Det är iaf vad jag tror.

Det bevisar att Oblivion är bättre än morrowind.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Det bevisar att Oblivion är bättre än morrowind.


Och det bevisar att du har fel. xD

Citerar Rafner:
Eftersom Bethesda förmodligen sålde fler exemplar av Oblivion än av Morrowind så kommer de fortsätta i samma stil, de är
nämligen främst ute efter pengar. Det är iaf vad jag tror.


Nejnej... eftersom Bethesda sålde så många exemplar, så är det ju bara fler människor som fått uppleva Oblivions många brister. Därav mer klagomål och önskemål, därav ett bättre Elder Scrolls V.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar The_gunners:
Det bevisar att Oblivion är bättre än morrowind.


Nej, du har fel.

Citerar Rafner:
Eftersom Bethesda förmodligen sålde fler exemplar av Oblivion än av Morrowind så kommer de fortsätta i samma stil, de är nämligen främst ute efter pengar. Det är iaf vad jag tror.


vi får väl hoppas att dom tar en titt på GR så får dom veta hur det verkligen ska se ut
  • 0
Citerar lingon hannes:
Citerar The_gunners:
Det bevisar att Oblivion är bättre än morrowind.


Nej, du har fel.


Citerar Rafner:
Eftersom Bethesda förmodligen sålde fler exemplar av Oblivion än av Morrowind så kommer de fortsätta i samma stil, de är nämligen främst ute efter pengar. Det är iaf vad jag tror.


vi får väl hoppas att dom tar en titt på GR så får dom veta hur det verkligen ska se ut



Tror och hoppas att femman blir en blandning mellan Morrowind och Oblivion!

Snälla!
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar The_gunners:
Citerar Rafner:
Citerar TjippY:
Inte om Bethesda lyssnar på sina fans.
Och om jag spelat Oblivion var en ganska dum fråga.

Eftersom Bethesda förmodligen sålde fler exemplar av Oblivion än av Morrowind så kommer de fortsätta i samma stil, de är nämligen främst ute efter pengar. Det är iaf vad jag tror.

Det bevisar att Oblivion är bättre än morrowind.


Det bevisar en sak och endast en sak: Att Oblivion sålde mer än Morrowind.
Vad som är "bra" är ju självklart, som vi alla vet, subjektivt. Men att vara ett "bra" spel är inte en garantistämpel att det kommer sälja. Finns säkert gott om spel som du inte gillar, men som ändå säljer förfullt.
Planescape: Torment är ett spel som hyllades utav hela kritikerkåren och massvis med spelare, sålde dock inget vidare.

Detta exempel går gång på gång att jämföra med många spel, Psychonauts som släpptes väldigt nyligen. Samma sak där.

Sen kan vi dra lite andra referenser till filmens värld. "En Natt På Museet" går bäst på svenska biograferna, följt utav filmen "The Queen". Gissa vilka av dem två som är Oscars-nominerad i någon kategori överhuvudtaget? (FYI: Jag gillar inte Oscar-juryn iaf)

Citerar Mikael:
The Aco: Vart hörde du att ES3 skulle heta Sumurset Isle? Jag har följt serien slaviskt sedan Daggerfall och så fort trean var utannonserad hette den Morrowind... samt att de redan då pratade om Oblivion och Sumurset som kommande spel.


Antingen har jag slarvat i något av mina inlägg eller så är du förvirrad ( ),
men jag tyckte att jag skrev att TES 3 skulle utspelat sig i Summerset Isles och ingenting om att delen skulle heta Summerset Isles.
Under utveckligen av Daggerfall satt dem och bolla om idéen om att del tre, då kallad Tribunal, skulle utspela sig på Summerset Isles.

Och som du säger, dem pratade om Oblivion och Summerset Isles redan tillbaks i Morrowinds-tid, men tills något är utannonserat så är det spekulationer och inte ens då är det satt i sten att det kommer bli så.
Visst, del fyra råka heta Oblivion och utspela sig lite dära, men hela detaljen om att majoriteten av spelet utspelar sig i Cyrodiil hade dem dock uteblivit att berätta.

Och att säga att spelet utspelar sig i Oblivion, med tanke på hur stort och varierande Oblivion är, så är det lite vagt att säga så. Det är minst lika lätt att säga att nästa spel utspelar sig på Nirn. Sen att TES 4 innehåller lite av Mehrunes Dagon's realm i Oblivion, sure, why not. Men det är ytterst en liten procent (dock mer nu när expansionen kommer). Iofs så har man fått besöka en fickdimension av Oblivion i TES 3 Morrowind också, sen har vi ju alltid TES: Battlespire som utspelade sig där också. Jag har också för mig att man fick besöka Oblivion i TES: Redguard Adventures. Och ifall man ska tro Mankar Cameron från TES4, så är Nirn ännu en realm i Oblivion och på så sätt har man i alla spel varit i Oblivion.
Alltså tror jag inte på några spekulationer alls om TES5 föränns det har utannonserats.

Sist men inte minst, mina källor angående att TES3 skulle utspela sig på Summerset Isle är diverse tidningar som släpptes för länge sedan, min hjärna säger något nummer av tidning High Score, men det kan bara vara att jag sitter och tänker fortfarande på den trevliga bilden av Pamela Anderson dem hade på framsidan. Either way, vilken tidning nu som sa det är inte relevant, men sen när jag försökte hitta någon annan källa som refererar till det så hitta jag något ytterst spännande, den perfekta källan;
straight from the horse's mouth: Bethesda själva.

http://www.elderscrolls.com/tenth_anniv/tenth_anniv-morrowind.ht
m


Ursäkta för det ytterst långa inlägget, men som den TES-veteran du själv är, så blir jag alldeles uppspelt när jag får diskutera kring TES med någon liksinnad.
Cheers!
  • 0
Jag struntar nog i att citera den här gången. xD
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar TjippY:
Jag struntar nog i att citera den här gången. xD
Låt mig gissa, du tänkte skriva "Precis vad jag tänkte skriva"?
  • 0
Citerar The Aco:
Låt mig gissa, du tänkte skriva "Precis vad jag tänkte skriva"?


Det var lockande, men nej.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar TjippY:
Det var lockande, men nej.


Bäst du citerar, du kan ju förlora din fina stjärnor annars!
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Citerar Zyrak:
Bäst du citerar, du kan ju förlora din fina stjärnor annars!


-.-'
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar TjippY:
Citerar Rafner:Har du spelat Oblivion? Jag gissar på att uppföljaren kommer att bli ännu mer "lättillgänlig".

Inte om Bethesda lyssnar på sina fans.
Och om jag spelat Oblivion var en ganska dum fråga.


Saken är den att Bethesda lyssnar på sina fans, så länge det inte gäller kritik. Se bara på exemplet Star Trek: Legacy och vad som hände där.

Citerar Zyrak:
Hur kan ni döma spelet innan det ens har kommit ut? Spelet kanske inte kommer föräns om 1.5 år. Finns inte ens några screenshots eller några klipp från ingame. Tragiskt...

Vänta tills vi har lite mer kött på benen och har sett lite mer av det.


"You don't need a weatherman to tell which way the wind blows."

Citerar The_gunners:
Citerar Rafner:
Eftersom Bethesda förmodligen sålde fler exemplar av Oblivion än av Morrowind så kommer de fortsätta i samma stil, de är nämligen främst ute efter pengar. Det är iaf vad jag tror.

Det bevisar att Oblivion är bättre än morrowind.


Nej, däremot bevisar det att du är dum i huvudet. Vinst indikerar inte kvalitet.
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
Citerar Sebbeman:
"You don't need a weatherman to tell which way the wind blows."


Nej, men du kan inte veta åt vilket håll det kommer att blåsa om en månad/vecka/år.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!