Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar Zyrak:
Citerar Sebbeman:"You don't need a weatherman to tell which way the wind blows."

Nej, men du kan inte veta åt vilket håll det kommer att blåsa om en månad/vecka/år.


Som sagt, varför skulle de bryta ett vinnande koncept? Dessutom är det uppenbart, om man ser till föregående spel som utvecklats, att de egentligen inte är kapabla att skapa ett riktigt rollspel.
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
Citerar Mikael:
Vadå inte levla? Final Fantasy X har inga traditionella "levels", är det inte ett rollspel då?

Själv tycker jag att det är mer logiskt att "level" är mindre viktigt och att det istället är färdigheterna som avgör. Och så har ju alltid varit i Elder Scrolls.


Men Mikael, om man nu inte levar vad är då skillnaden mellan ett rpg och ett äventyrsspel förutom att man kan välja ras/utseende, vapen/rustning etc?

Tänk dig om t ex WoW inte skulle kräva att man levlade (eller vilken mmo som helst), då skulle det ju inte alls kännas som ett rpg utan bara ett mmo.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar bazz:
Ok ja OM det kommer


Jo, kommer gör det allt. En succeserie ger man bara inte upp. Spelet kommer väl troliga utspela sig på Sumurset Isle.
  • 0
Citerar The_gunners:
g tycker i nästa spel att olika raser ska äga olika städer, så inte att människorna har alla städer. Sen tycker jag dom onda ska ha en egen borg/område)

Detta skulle bli oerhört ologiskt. Är det inte självklart att rasen som utgör majoriteten i landet man befinner sig i ska "ha" alla städer?
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
det skulle vara roligt om det utspelade sig hammerfell eller skyrim!!
gamertag: Unking635 WiiFriendsCode: 7207 8761 7190 6972 PSN: Unking
  • 0
Citerar The Vulture:
Spelet kommer väl troliga utspela sig på Sumurset Isle.

Varför har så många fått för sig att nästa spel i serien skall utspela sig på just dessa öar? Vad grundar ni detta på, om jag får fråga?
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Citerar madosopia91:
Varför har så många fått för sig att nästa spel i serien skall utspela sig på just dessa öar? Vad grundar ni detta på, om jag får fråga?


Vi lyssnar på The Aco.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Om vi har tur så får vi en aning om vad nästa spel ska handla om i expansionen, precis som innan vart Oblivion skulle handla om.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar TjippY:
Citerar madosopia91:
Varför har så många fått för sig att nästa spel i serien skall utspela sig på just dessa öar? Vad grundar ni detta på, om jag får fråga?


Vi lyssnar på The Aco.



Uhmm.... jag skrev ju några sidor tidigare att jag undrar vart folk fick det ifrån. Jag har aldrig sagt att det skulle utspela sig där, men jag ser absolut hur det skulle passa vara dära.
  • 0
Vad klagar ni på det superba Oblivion för? Det är ju så yber som det kan bli och så klagar ni!
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Citerar The Aco:
Uhmm.... jag skrev ju några sidor tidigare att jag undrar vart folk fick det ifrån. Jag har aldrig sagt att det skulle utspela sig där, men jag ser absolut hur det skulle passa vara dära.


Ojsan...
Mado, vi lyssnar inte på The Aco.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar Woodpig_91:
Vad klagar ni på det superba Oblivion för? Det är ju så yber som det kan bli och så klagar ni!


För att Oblivion varken är superbt eller "über".
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
Citerar Woodpig_91:
Vad klagar ni på det superba Oblivion för? Det är ju så yber som det kan bli och så klagar ni!

Men snälla... Var seriös bara en liten stund. Dina personliga åsikter återspeglas inte inom oss alla.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Citerar madosopia91:
Citerar Woodpig_91:
Vad klagar ni på det superba Oblivion för? Det är ju så yber som det kan bli och så klagar ni!

Men snälla... Var seriös bara en liten stund. Dina personliga åsikter återspeglas inte inom oss alla.



Men han måste väl få framföra sina änå?

...Dock skulle han ju kunna göra det lite snyggare
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Morrowind var kanske bättre än oblivion, men oblivion var låångt ifrån dåligt.
"I play all this weird stuff, but if I just look like me, it just isn't going to work. But if I'm, like, this weird freak.... It opened the door to endless possibilities."
  • 0
Citerar Janiator:
Morrowind var kanske bättre än oblivion, men oblivion var låångt ifrån dåligt.

Ingen har någonsin (?) sagt att Oblivion är riktigt dåligt. "Superbt" eller "yber" är det dock knappast.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Citerar madosopia91:
Citerar Janiator:
Morrowind var kanske bättre än oblivion, men oblivion var låångt ifrån dåligt.

Ingen har någonsin (?) sagt att Oblivion är riktigt dåligt. "Superbt" eller "yber" är det dock knappast.


Precis...
  • 0
Citerar Sebbeman:
Som sagt, varför skulle de bryta ett vinnande koncept? Dessutom är det uppenbart, om man ser till föregående spel som utvecklats, att de egentligen inte är kapabla att skapa ett riktigt rollspel.


Jasså? Du tycker alltså inte att Morrowind bevisar att de kan skapa ett riktigt RPG?

Citerar instant aim:
Citerar Mikael:
Vadå inte levla? Final Fantasy X har inga traditionella "levels", är det inte ett rollspel då?

Själv tycker jag att det är mer logiskt att "level" är mindre viktigt och att det istället är färdigheterna som avgör. Och så har ju alltid varit i Elder Scrolls.


Men Mikael, om man nu inte levar vad är då skillnaden mellan ett rpg och ett äventyrsspel förutom att man kan välja ras/utseende, vapen/rustning etc?

Tänk dig om t ex WoW inte skulle kräva att man levlade (eller vilken mmo som helst), då skulle det ju inte alls kännas som ett rpg utan bara ett mmo.


Visst kan väl ett spel kännas som ett RPG utan lvlar. FFX som Mikael nämner är ett utmärkt exempel.

Citerar madosopia91:
Citerar Janiator:
Morrowind var kanske bättre än oblivion, men oblivion var låångt ifrån dåligt.

Ingen har någonsin (?) sagt att Oblivion är riktigt dåligt. "Superbt" eller "yber" är det dock knappast.


Hehe, jo, Sebbeman.
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar Lotus Assasin:
Hehe, jo, Sebbeman.

Har han då inte full rätt att tycka det, trots att alla fanatiska Oblivion-fans tycker motsatsen?
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Det känns lite som vi inte diskutetar TES V längre.
  • 0
Citerar marten1000:
Det känns lite som vi inte diskutetar TES V längre.

Nej, men hur ska man kunna diskutera ett spel som det inte finns någon som helst information angående ännu? Att endast sitta och spekulera känns ärligt talat rätt meningslöst.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Citerar madosopia91:
Nej, men hur ska man kunna diskutera ett spel som det inte finns någon som helst information angående ännu? Att endast sitta och spekulera känns ärligt talat rätt meningslöst.


Speciellt då det kan dröja cirka 3-4 år innan spelet kommer.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Citerar Lotus Assasin:
Hehe, jo, Sebbeman.


Med all rätt, dessutom.
The possibility of physical and mental collapse is now very real. No sympathy for the Devil, keep that in mind. Buy the ticket, take the ride.
  • 0
Citerar TjippY:
Speciellt då det kan dröja cirka 3-4 år innan spelet kommer.

Det vet man väl aldrig! Jag citerar mig själv:

Citerar madosopia91:
När nu Elder Scrolls-serien blivit introducerad på allvar för de "console-kiddies" som tänker mer på hur ett spel ser ut och sägs vara när de köper det än någonting annat kan Bethesda likaväl börja släppa ett nytt Elder Scrolls varje år.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Citerar madosopia91:
När nu Elder Scrolls-serien blivit introducerad på allvar för de "console-kiddies" som tänker mer på hur ett spel ser ut och sägs vara när de köper det än någonting annat kan Bethesda likaväl börja släppa ett nytt Elder Scrolls varje år.


What the... Jag säger bara:
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!