Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Testade den nya Wilds uppdateringen idag. Väldigt imponerande.

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Mysko-Munken:
http://imgur.com/gallery/CFjM8

Säkert någon som finner detta intressant. Man blir ju inte mindre peppad på nästa Elder Scrolls.

Intressant.

Fast det här med Fast Travel, vore det inte en idé att man måste spendera mat för att snabb-resa?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Fast det här med Fast Travel, vore det inte en idé att man måste spendera mat för att snabb-resa?


Jag skulle vilja ha det som i Daggerfall, att ens karaktär kan dra på sig sjukdomar, bli trött, skadad eller till och med dö medans man fast-travlar. Man använder det lite mer sparsamt när man måste riskera lite. Plus att det kändes mer trovärdigt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Witch King:
Fast det här med Fast Travel, vore det inte en idé att man måste spendera mat för att snabb-resa?


Tycker Morrowind gjort det bäst hittills. I Skyrim var det dåligt gjort eftersom det fanns för få destinationer. Man kunde ju inte ens resa från några städer som hade större questlinjer. Hoppas det fixas till nästa del.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Vad är det för idioter som vill att tes VI ska vara lika stort som skyrim
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Mcgeady:
Vad är det för idioter som vill att tes VI ska vara lika stort som skyrim


Snarare vad är det för idioter som vill ha hela Tamriel, tänk på alla buggar som antagligen blir omöjliga att patcha bort.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar Witch King:
Fast det här med Fast Travel, vore det inte en idé att man måste spendera mat för att snabb-resa?


Jag skulle vilja ha det som i Daggerfall, att ens karaktär kan dra på sig sjukdomar, bli trött, skadad eller till och med dö medans man fast-travlar. Man använder det lite mer sparsamt när man måste riskera lite. Plus att det kändes mer trovärdigt.


Det här låter ju fruktansvärt bra. Skulle gärna vilja ha det så igen
  • 0
Citerar zunjin:
Citerar Sideshow95:
Jag skulle vilja ha det som i Daggerfall, att ens karaktär kan dra på sig sjukdomar, bli trött, skadad eller till och med dö medans man fast-travlar. Man använder det lite mer sparsamt när man måste riskera lite. Plus att det kändes mer trovärdigt.

Det här låter ju fruktansvärt bra. Skulle gärna vilja ha det så igen


Finns en mod för det, men jag har inte testat den så jag vet inte hur den funkar.

http://skyrim.nexusmods.com/mods/12452
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Citerar Guitar_Player:
Snarare vad är det för idioter som vill ha hela Tamriel, tänk på alla buggar som antagligen blir omöjliga att patcha bort.

A-fucking-greed, dessutom skulle spelet garanterat bli kasst, antingen så skulle de ha en oerhört lång utvecklingsperiod, eller så skulle få göra allting "half-assed".

Själv så skulle jag vilja ha Elsweyr och Valenwood, skulle bli väldigt cool kontrast.
  • 0
  • I
  • I
Kan någon här rekommendera en mod som får naturen att se riktigt bra ut?
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Mcgeady:
Vad är det för idioter som vill att tes VI ska vara lika stort som skyrim


Tycker Skyrim yta är lagom stort. Så jag ser inget dåligt med det.
  • 0
Citerar I:
Kan någon här rekommendera en mod som får naturen att se riktigt bra ut?


De här tre är helt ovärderliga.

http://skyrim.nexusmods.com/mods/141

http://skyrim.nexusmods.com/mods/3288

http://skyrim.nexusmods.com/mods/3385

Den här för vatten:

http://skyrim.nexusmods.com/mods/13268

Den här för snö:

http://skyrim.nexusmods.com/mods/743

Och den här för is:

http://skyrim.nexusmods.com/mods/5388
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Witch King:
Är dessa kompatibla med varandra?


Ja.

Jag skulle dock rekommendera att installera Flora Overhaul först, och sedan skriva över den med Lush Grass och Lush Trees.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Guitar_Player:
Citerar Mcgeady:Vad är det för idioter som vill att tes VI ska vara lika stort som skyrim

Snarare vad är det för idioter som vill ha hela Tamriel, tänk på alla buggar som antagligen blir omöjliga att patcha bort.


Ja precis, och hur odetaljerat skulle inte ett sådant spel vara? Bättre att koncentrera sig på ett land i taget och göra det så detaljerat som möjligt.

Tillagt 2012-12-15 20:04:
Citerar dinskugga:
Citerar Mcgeady:Vad är det för idioter som vill att tes VI ska vara lika stort som skyrim

Tycker Skyrim yta är lagom stort. Så jag ser inget dåligt med det.


Men då sker ju ingen utveckling inom det området, nästa generations konsoler kommer med mycket större minneskapacitet på skivorna och bättre möjligheter till en större värld. Klart man ska utnyttja det
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Mcgeady:
Men då sker ju ingen utveckling inom det området, nästa generations konsoler kommer med mycket större minneskapacitet på skivorna och bättre möjligheter till en större värld. Klart man ska utnyttja det


Fast behöver vi så mycket större? Räcker det inte med att utveckla saker som texturerna, systemen under spelet, AI:n, röstskådespeleriet och så vidare? Skyrim var lagom stort egentligen, kanske några få extra kvadratkilometer skulle vara okej, men det är inget som egentligen behövs för att spelen ska kunna bli bättre.

Det finns så mycket mer att utveckla än hur lång tid det kommer ta att korsa kartan.

Dessutom är det inte så mycket ytan som tar utrymme på skivan, utan datan man fyler utrymmet med och detaljerna. Skyrim tar mindre plats på en DVD-skiva än till exempel GTA IV som inte är i närheten lika stort.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Dessutom är det inte så mycket ytan som tar utrymme på skivan, utan datan man fyler utrymmet med och detaljerna. Skyrim tar mindre plats på en DVD-skiva än till exempel GTA IV som inte är i närheten lika stort.


Ja, de lyckades ju inte direkt med att fylla världen i Skyrim utan kompromisser. Att inte kunna ha mer än 12 människor på skärm samtidigt är ju nästan skrattretande i ett spel som har en sådan enorm värld. Nej, innehåll framför yta i nästa spel. Please.
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Att inte kunna ha mer än 12 människor på skärm samtidigt är ju nästan skrattretande i ett spel som har en sådan enorm värld.


This, Att se Civil-War slagfälten var ju skrattretande! Stora städer? Jadå det bor 14 pers här...

Skryim är helt fantastiskt och fyllt med innehåll men i valet mellan yta och innehåll vill även jag se fler NPC's till exempel.

Och spelet får gärna vara i Elsweyer (stavning) eller i typ Hammerfell?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Jag vill faktiskt se städer a la Daggerfall. Enorma och slumpmässiga men ändå med ett djup och potencial som många förbiser.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jag skulle dock rekommendera att installera Flora Overhaul först, och sedan skriva över den med Lush Grass och Lush Trees.


Min dator exploderar av att köra alla de samtidigt på höga inställningar.
  • 0
Citerar Humanisten:
Fast behöver vi så mycket större? Räcker det inte med att utveckla saker som texturerna, systemen under spelet, AI:n, röstskådespeleriet och så vidare?

Ja det måste bli större om möjligheten finns. Det är lite absurt att kunna springa från en ände av landet till en annan på en 20-25 min.... Jag vill ha större distanser så det blir mer realistiskt! Tänk dig att verkligen behöva stocka upp på supplies när du ska ge dig ut i ödemarken så att det verkligen blir en utmaning att befinna sig i ingenstans. I skyrim är du aldrig längre än 5 min från en stad..


Citerar Humanisten:
Dessutom är det inte så mycket ytan som tar utrymme på skivan, utan datan man fyler utrymmet med och detaljerna. Skyrim tar mindre plats på en DVD-skiva än till exempel GTA IV som inte är i närheten lika stort.


Ja då är det ju bara att köra!

Tillagt 2012-12-16 15:39:
Citerar stoffman94:
Citerar Humanisten essutom är det inte så mycket ytan som tar utrymme på skivan, utan datan man fyler utrymmet med och detaljerna. Skyrim tar mindre plats på en DVD-skiva än till exempel GTA IV som inte är i närheten lika stort.

Ja, de lyckades ju inte direkt med att fylla världen i Skyrim utan kompromisser. Att inte kunna ha mer än 12 människor på skärm samtidigt är ju nästan skrattretande i ett spel som har en sådan enorm värld. Nej, innehåll framför yta i nästa spel. Please.


Det är absurt att kunna springa från riften till markarth på 20 min också
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Aaandy:
Min dator exploderar av att köra alla de samtidigt på höga inställningar.


Frameraten tar ordentligt med stryk. Alla gräs, textur, och ENB-moddar har mer än halverat min vanilla framerate. Som tur är liggar jag fortfarande (för det mesta) över 60, tack vare Nvidias performance guide.

Tillagt 2012-12-16 16:17:
Citerar Mcgeady:
Ja det måste bli större om möjligheten finns. Det är lite absurt att kunna springa från en ände av landet till en annan på en 20-25 min.... Jag vill ha större distanser så det blir mer realistiskt! Tänk dig att verkligen behöva stocka upp på supplies när du ska ge dig ut i ödemarken så att det verkligen blir en utmaning att befinna sig i ingenstans. I skyrim är du aldrig längre än 5 min från en stad..


Jag håller med. Tycker inte nödvändigtvis att världen måste vara större, men jag tycker det borde ta längre tid att ta sig mellan olika platser. Att karaktären rör sig långsammare är ju ett alternativ. Eller att man man gör terrängen mer ogenomtränglig, så att man måste leta efter passager och liknande. Tycker dock att Skyrim är en stor förbättring över Oblivion på den punkten.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Mcgeady:
Ja det måste bli större om möjligheten finns. Det är lite absurt att kunna springa från en ände av landet till en annan på en 20-25 min.... Jag vill ha större distanser så det blir mer realistiskt! Tänk dig att verkligen behöva stocka upp på supplies när du ska ge dig ut i ödemarken så att det verkligen blir en utmaning att befinna sig i ingenstans. I skyrim är du aldrig längre än 5 min från en stad..


Realistiskt? Så det ska ta tio timmar att gå från till exempel Riverwood till Whiterun?
Hell. No.
Spelvärlden ska endast bli större om det behövs. Inget annat. Annars får vi bara Just Cause-spelen. visst, det är en imponerande karta i så fall, men det är så jäkla mycket fluff och tomhet att det mesta bara bli dödkött och frustrerande om man ska springa över en 20 kilometer lång slätt för hundrade gången.

Citerar Mcgeady:
Ja då är det ju bara att köra!


Bethesda gör det större om de behöver.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!