Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Vad tror ni om nästa spel efter Oblivion? Jag älskar oblivion och längtar redan nu tills nästa Vilket värld tror ni det utspelar sig i?

Moderatorerna tar över startinlägget
Vi vill inte se några spoilers i den här tråden.

I den här tråden diskuterar du, jag och alla andra The Elder Scrolls V: Skyrim. Vad vi inte diskuterar är saker som rör spelets handling, mer specifikt sådant som kan klassificeras som "spoilers". Tråden fungerar som en allmän tråd kring Skyrim och spelets kärna, medan det finns en annan tråd som behandlar Skyrim mer ingående.

Det kommer att vara tillåtet att spoila till viss del. Dock måste du alltid använda spoilermarkeringar och specificera tydligt vad det är spoilern handlar om, vilken del av spelet den hör till eller annan relevant information så att de som inte vill ta del av spoilern inte behöver det.

Länk till tråden om spelet där spoilers förekommer:
TES V: Skyrim [Varning för spoilers]

BRA ATT VETA OM THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM

1. Information om arterna/raserna

Altmer (High Elves)
+50 Magicka
Power: Highborn

+10 Illusion
+5 Alteration, Conjuration, Destruction, Enchanting, Restoration

Argonian
Resist Disease 50%
Water Breathing
Power: Histskin

+10 Lockpicking
+5 Alteration, Light Armor, Pickpocket, Restoration, Sneak

Bosmer (Wood Elves)
Resist Poison 50%
Resist Disease 50%
Power: Command Animal

+10 Archery
+5 Alchemy, Light Armor, Lockpicking, Pickpocket, Sneak

Breton
Resist Magic 25%
Power: Dragonskin

+10 Conjuration
+5 Alchemy, Alteration, Illusion, Restoration, Speech

Dunmer (Dark Elves)
Resist Fire 50%
Power: Ancestor's Wrath

+10 Destruction
+5 Alchemy, Alteration, Illusion, Light Armor, Sneak

Imperial
Imperial Luck
Power: Voice of the Emperor

+10 Restoration
+5 Block, Destruction, Enchanting, Heavy Armor, One-handed

Khajiit
Claw Attacks
Power: Eye of Night

+10 Sneak
+5 Alchemy, Archery, Lockpicking, Pickpocket, One-handed

Nord
Resist Frost 50%
Power: Battlecry

+10 Two-handed
+5 Block, Light Armor, One-handed, Smithing, Speech

Orc (Orsimer)
Power: Berserk

+10 Heavy Armor
+5 Block, Enchanting, One-handed, Smithing, Two-handed

Redguard
Resist Poison 50%
Power: Adrenaline Rush

+10 One-handed
+5 Alteration, Archery, Block, Destruction, Smithing

2. Information om attribut och förmågor

Det fanns två huvudsakliga ställen du kunde spendera poäng i Oblivion.

Attribut (Attributes) och Förmågor (Skills)

I Morrowind fanns 27 förmågor, i Oblivion 21 och i Skyrim 18. De förmågor som inte finns med i Skyrim, men som fanns i Oblivion, är följande: Blade, Blunt, Hand to Hand, Mysticism, Athletics, Acrobatics, och Mercantile.

Anledningen till att det finns fler än tre förmågor som är borttagna är för att några inte alls är borttagna. Blade och Blunt finner vi ihopbuntade under andra vapenförmågor, Mysticism på samma sätt men under andra magiskolor, och Athletics, Acrobatics, samt Mercantile är ihopslagna till en förmåga.

Skryims förmågor är följande:

Magier: Alteration, Conjuration, Destruction, Enchanting, Illusion, Restoration
Strider: Archery, Block, Heavy Armor, One-handed, Two-handed, Smithing
Stealth: Alchemy, Light Armor, Lockpicking, Pickpocket, Sneak, Speech
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
  • Missing Avatar
  • bazz
Oj jag vet inte men jag längtar hoppas det finns nya raser man kan var och nya armors och vapen och allt

Tillagt 2007-02-02 22:39:
vet nån när det nya ska komma?
Adda min msn [email protected]
  • 0
Det är ju inte ens utannonserat! Tror inte ens att det är under utveckling....
Men tydligen skulle det utspela sig på summerset isle. Om det kommer.
  • 0
  • Missing Avatar
  • bazz
Ok ja OM det kommer
Adda min msn [email protected]
  • 0
Det skulle nog ta ett tag isf.
  • 0
  • Missing Avatar
  • bazz
Japp oblivion har ju ej funnits i ett år+har komiit expansion+ska komma MINST 1 till va jag aht läst+massa uppgraderingar på xbox live
Adda min msn [email protected]
  • 0
Jag hoppas att i nästa elder srolls spel att pilbågen har bättre ljud när man avfyrar, tycker den låter mesig. *piiiuuuuuuu*
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Räkna med att detta kommer år 2009, eller kanske till och med 2010. Det är lång tid kvar. Spelet kommer att bli överhajpat.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Tror ja kommer bli besviken. Med tanke på att alla recensioner vart lyriska o inte tatt upp svagheterna med spelet så kommer de säkert köra vidare med ett liknande spel, o då blir iaf inte jag nöjd då jag inte uppskattade Oblivion speciellt mycket.
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
Citerar virre:
Spelet kommer att bli överhajpat


Som faaaan. Tänk att Gunners redan gjort en tråd om det, jäklar vilken hype det kommer bli.
Antennas to Heaven
  • 0
Lite bättre tråd...
  • 0
Men gör lite bättre inlägg själv kanske istället för o gnata som en kärring i rullstol?
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
Citerar Belmont:
Men gör lite bättre inlägg själv kanske istället för o gnata som en kärring i rullstol?


Mmmm precis .....
  • 0
<quote author="bazz">Oj jag vet inte men jag längtar hoppas det finns nya raser man kan var och nya armors och vapen och allt



Nya raser är ju rätt otroligt eftersom det är de 10 raserna i Tamriel som är tillräckligt många.l.

Tillagt 2007-02-02 23:34:
Citerar virre:
Räkna med att detta kommer år 2009, eller kanske till och med 2010. Det är lång tid kvar. Spelet kommer att bli överhajpat.


Det troliga är väl att det kommer i början av nästa generation konsoler.
  • 0
Ja, bara de INTE tar Elsweyr denna gång. Elsweyr är för bra för det...
nå väl, de kanske borde låta femman utspela sig borta hos Akavir, där Ka 'Pu Ton härjar för fullt. det kan handla om utrotningshotade drakar och invasionsplaner mot Tamriel och allt möjligt! the possibilities are huge...
"Du behöver en flickvän vars namn INTE slutar med ".JPEG"!
  • 0
Citerar Inquisitor:
Ja, bara de INTE tar Elsweyr denna gång. Elsweyr är för bra för det...
nå väl, de kanske borde låta femman utspela sig borta hos Akavir, där Ka 'Pu Ton härjar för fullt. det kan handla om utrotningshotade drakar och invasionsplaner mot Tamriel och allt möjligt! the possibilities are huge...


Elsweyr är för litet. De har sagt att femman ska utspelas på Summerset Island. Har vi tur kanske man kan besöka Valenwood.
  • 0
Lite överoptimistiskt att skapa en tråd om det här redan...

Det enda man vet är att det troligtsvis kommer att heta summerset isle och att det inte kommer att komma förrän många år
Tror faktiskt inte ens att någon har börjat utveckligen till det än, dom håller ju fortfarande på med andra projekt..

..Om jag dock ska skriva något så är det att jag vill att känslan och levelsystemet från Morrowind ska blandas med det underbara stridssystemet som finns i Oblivion. Tillsammans med Nästa generations grafik!
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Världens mest överskattade spelserie.
Signed, Sealed, Delivered I'm Yours
  • 0
Citerar eMPii:
Världens mest överskattade spelserie.


Elr inte..
  • 0
Tycker det kunde utspela sig lååångt tidigare än morrowind och oblivion, så långt tillbaka att dvärgarna levde vore coolt (jag tror jag hört att det fanns dvärgar för länge sen i Tamriel)
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar Banchee:
Tycker det kunde utspela sig lååångt tidigare än morrowind och oblivion, så långt tillbaka att dvärgarna levde vore coolt (jag tror jag hört att det fanns dvärgar för länge sen i Tamriel)


Eller dom heter ju igentligen dwemers, och dom var inte dvärgar. Fast dom kallas så. Dom var väl snarare nå elf aktigt tror jag.
  • 0
Citerar The Elder:
Citerar eMPii:
Världens mest överskattade spelserie.


Elr inte..


Han har antagligen inte spelat mäster spelet Oblivion eller Morrowind för all del. eller så är han bara en av dom få som inte tycker om spel med för mycket frihet
All things either good or ungood
  • 0
Citerar coffec:
Han har antagligen inte spelat mäster spelet Oblivion eller Morrowind för all del. eller så är han bara en av dom få som inte tycker om spel med för mycket frihet


Visst får man ha en åsikt men den är ju knappast överskattad.
  • 0
Citerar The Elder:
Citerar Banchee:Tycker det kunde utspela sig lååångt tidigare än morrowind och oblivion, så långt tillbaka att dvärgarna levde vore coolt (jag tror jag hört att det fanns dvärgar för länge sen i Tamriel)

Eller dom heter ju igentligen dwemers, och dom var inte dvärgar. Fast dom kallas så. Dom var väl snarare nå elf aktigt tror jag.

ah okej, synd att de dog ut lr vad det var. Hadde vart kul att spela som en liten krigare men fet hammare
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar Banchee:
ah okej, synd att de dog ut lr vad det var. Hadde vart kul att spela som en liten krigare men fet hammare


Jorå...fast dom var ju inte små...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!