Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 3


Jag köpte Wither 2 till 360 på dess releasedag 2012 men spelade aldrig förbi "prologen" innan jag sålde det. Jag fick inte kläm på vad det var som inte fick mig intresserad, alls...

Nu har jag börjat kika lite på en genomspelning på Witcher 3 av Jesse Cox och jag bara klickade fram video nr 29 att börja med och har nu sett totalt 2-3 timmar av spelet senaste veckan. Han är i dagsläget på level 10.

Jag börjar känna ett litet sug. Är det ett dåligt tecken?

Just nu har jag precis spelat igenom Tomb Raider igen och jag har absolut inget att spela som är nytt. Ska jag spela något verkar det bli något ur spelhyllan jag redan klarat av förr. Men Witcher 3 börjar locka. Jesse Cox videor är helfestliga och jag känner mig även engagerad av spelet på något vis. Hjälp mig! What to do?
Entering zero gravity
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar GhostofCain:
Hjälp mig! What to do?


Skaffa Witcher 3 och spela det ögonaböj, för guds skull.

Jag kom heller aldrig förbi Flotsam i Witcher 2, det spelet klickade helt enkelt inte ordentligt för mig. Witcher 3 däremot, är förmodligen det närmaste det perfekta rollspelet man kan komma.

Det är det enda spel jag någonsin spelat som jag skulle ge 10/10 om jag skulle betygssätta det.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar GhostofCain:
Hjälp mig! What to do?


Citerar Räv:
Skaffa Witcher 3 och spela det ögonaböj, för guds skull.


Allvarligt, alltså.

Jag försökte mig också på Witcher 2, men det limmade liksom aldrig. Förväntande mig lite samma ska med Wild Hunt här nu, men helvitte vad fel jag hade. Det är ett fantastiskt bra spel, och om du, som jag, har varit lite svältfödd på mastiga rollspel som känns rätt sedan Skyrim så är Witcher 3 det naturliga steget. Det är en snäll ingångskurva utan att vara särskilt lätt för det.
  • 0
Citerar Räv:
Citerar GhostofCain:Hjälp mig! What to do?

Skaffa Witcher 3 och spela det ögonaböj, för guds skull.

Jag kom heller aldrig förbi Flotsam i Witcher 2, det spelet klickade helt enkelt inte ordentligt för mig. Witcher 3 däremot, är förmodligen det närmaste det perfekta rollspelet man kan komma.

Det är det enda spel jag någonsin spelat som jag skulle ge 10/10 om jag skulle betygssätta det.


Citerar Moose:
Allvarligt, alltså.

Jag försökte mig också på Witcher 2, men det limmade liksom aldrig. Förväntande mig lite samma ska med Wild Hunt här nu, men helvitte vad fel jag hade. Det är ett fantastiskt bra spel, och om du, som jag, har varit lite svältfödd på mastiga rollspel som känns rätt sedan Skyrim så är Witcher 3 det naturliga steget. Det är en snäll ingångskurva utan att vara särskilt lätt för det.


Thee speak words of wisdom (hoppas jag) för idag införskaffade jag mig det!

Blir eventuellt imorgon eller sent ikväll som jag börjar smaka på det men jag har goda förhoppningar. Folk pratar verkligen gott om det. Tack för hjälpen att våga, haha.
Entering zero gravity
Grymt lir, du ångrar dig inte! La in 230 timmar innan jag har var klar och tröttnade inte en gång!
  • 0
huh, 150+ timmar och jag har inte haft något problem med buggar i det här spelet, tills nu, både Skelliges Most Wanted och A Tower Out Of Nowhere är glitchade för mig så att quest'en inte kan fortsätta.

läser nu att 1.07 fixade de här två quest'en för många

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Älskar det här spelet, jag skulle bara undersöka ett "Monster Den" i Skellige, och inuti den hittar jag nåt pussel involverat med spakar och statyer som ska roteras innan två dörrar öppnas.

Det här är vad jag älskar med det här spelet, även när man ska göra vardagsmaten i spelet, såsom att undersöka dessa undiscovered locations, så hittar man typ mini-quests i sig. Ingen dungeon eller område är sig lik!
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag hoppas att quest'en i expansionerna inte kommer vara rekommenderade för lv 13 eller runt den låga siffran. Det känns träligt att börja om i spelet bara för att kunna avnjuta tillägget.

Hade det vart upp till mig, om jag var utvecklare hos CD Project Red, hade jag gjort så att så fort man startade quest-linjen så anpassade sig svårighetsgraden, och xp-belöningen, utefter din nuvarande level.

Det hade ifs vart lite svårt att implementera det i den första expansionen (som kommer vara ett 10-timmar långt quest i Velen tydligen). Den andra expansionen kommer däremot introducera ett helt nytt område, ett litet fredligt ställe (med en mörk historia) långt söderut nära den före detta gränsen till Nilfgaard kallat Toussaint. Där hade det funkat! Det är bara att aktivera scriptet så fort man använder fast travel till Toussaint för första gången.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Mr Clint:
läser nu att 1.07 fixade de här två quest'en för många


Kan iallafall trösta (?) dig med att Skelliges Most Wanted är buggad för mig på PS4 med 1.07 också, Spoiler:när jag tagit slut på varulvens livmätare står han bara och brölar tills han försvinner ner genom jorden.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Citerar Mr Clint:läser nu att 1.07 fixade de här två quest'en för många

Kan iallafall trösta (?) dig med att Skelliges Most Wanted är buggad för mig på PS4 med 1.07 också, Spoiler.

Samma för mig, Questet "A tower outta nowhere" är också buggat för mig
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Räv:
Spoiler:


Hahaha, exakt samma problem här.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Räv:
Spoiler:


Citerar Danny 217:
Samma för mig


Citerar Mr Clint:
Hahaha, exakt samma problem här.


Riktigt surt, jag måste haft en jäkla tur som inte råkade på den buggen.
Protect ya neck
  • 0
Fick med en kod till någon sorts digital serietidning när jag köpte spelet, "The Witcher: House of Glass #1". Jag har ingen glädje av den så tänkte dumpa den här:

44GCMB2G

Löses in på www.digital.darkhorse.com

*smyger ut innan jag hinner läsa spoilers*
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Oh... glömde säkerhetskopiera min Witcher 3-sparfil när jag blåste om Windows... 50 timmar gameplay borta... Oh...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Oh... glömde säkerhetskopiera min Witcher 3-sparfil när jag blåste om Windows... 50 timmar gameplay borta... Oh...


Störande, du körde ren installation alltså (eller reset kanske)?

Sparfilen ska ligga i C:\Users\username\Documents\The Witcher 3
Du kan få min sparfil om du vill, men tvivlar på att du vill det. Den är på 71 timmar.
  • 0
Citerar Danne89:
Störande, du körde ren installation alltså (eller reset kanske)?


Yes. är så van att Steam säkerhetskopierar allt... Men jag har Witcher via GoG som inte har molnsparande. Så det gick ju lite snett..

Citerar Danne89:
Sparfilen ska ligga i C:\Users\username\Documents\The Witcher 3
Du kan få min sparfil om du vill, men tvivlar på att du vill det. Den är på 71 timmar.


Danke, men jag klarar mig nog.. Bara att spela om det... Hinner nog innan MGS kommer
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
är så van att Steam säkerhetskopierar allt...

Den funktionen funkar inte ens, formaterade min dator förra månaden och min save på Football Manager 2014 på över 300h försvann...

Still feel for you.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Humanisten:
Yes. är så van att Steam säkerhetskopierar allt... Men jag har Witcher via GoG som inte har molnsparande. Så det gick ju lite snett..
Citerar Kanutus:
Den funktionen funkar inte ens, formaterade min dator förra månaden och min save på Football Manager 2014 på över 300h försvann...


Good old USB

always
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr C:
Good old USB

always


Själv synkar jag det bara med onedrive. Riktigt smidigt.
  • 0
Citerar Mr Clint:
Good old USB

always


:c
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Blev precis level 10 igår efter ca 21 h spelade och nu känner jag att jag fått grepp om spelet. Det ante mig att det skulle ta ett par timmar. Till Mass Effect tog det 10 speltimmar innan det flöt på och jag fattat spelmekaniken med alla menyer osv. Detta spelet är ju lite tyngre på fronten vad gäller både menyer, hur man forskar om fiender och hur hela biten med combat är uppbyggt. Det känns faktiskt riktigt bra!

Klarade ut en liten Treasure Hunt igår i jakt på bättre Witcher-utrustning som jag därefter craftade och äntligen får bära när jag når level 11. Tänker på spelet nästintill hela tiden och det känns riktigt kul att jag faktiskt lyckats fastna för det då jag ganska abrupt kände ett surt NEJ för tvåan. CD Project Red proved me wrong.

Sen finns det givetvis småsaker jag lätt stör mig på. Som att t.ex. bli abrupt överfallen av 3 fiender samtidigt och tänka "nu jäklar ska jag hamra X-knappen och slåss" varvid Geralt inte drar sitt svärd automatiskt utan envisas med att fist fighta de 3 fienderna. Svärdet kan heller inte dras förrän man står fri från överfall vilket innebär att man måste hoppa undan fienderna vilket inte alltid är lätt gjort. Då brukar jag svära något i stil med "Men dra svärdhelvetet då för jävelen..!!!" medan jag skrik-trycker på höger- eller vänstersvärdets knappar.
Entering zero gravity
  • 0
Jag är på uppdraget The Final Preperation (level 31 just nu), är det mycket kvar av huvudstoryn efter detta?

Började spela för 2 dagar sedan efter några veckors uppehåll och spelet är ju rent av ljuvligt..
  • 0
Citerar FloRic:
Jag är på uppdraget The Final Preperation (level 31 just nu), är det mycket kvar av huvudstoryn efter detta?

Började spela för 2 dagar sedan efter några veckors uppehåll och spelet är ju rent av ljuvligt..


jag skulle säga att du har strax över en femtedel av spelet kvar.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Citerar FloRic:Jag är på uppdraget The Final Preperation (level 31 just nu), är det mycket kvar av huvudstoryn efter detta?

Började spela för 2 dagar sedan efter några veckors uppehåll och spelet är ju rent av ljuvligt..

jag skulle säga att du har strax över en femtedel av spelet kvar.


Tackar för svaret!

Och där var spelet avklarat.. Wow.. Nu är det bara att börja längta till expansionen då.
Fick ett lyckligt slut utan att gå in på detaljer då jag inte vet hur man "spoiler" skyddar en kommentar..

MVH
  • 0
Citerar FloRic:
Och där var spelet avklarat.. Wow.. Nu är det bara att börja längta till expansionen då.
Fick ett lyckligt slut utan att gå in på detaljer då jag inte vet hur man "spoiler" skyddar en kommentar..


Under kommentarsrutan finns en ikon med ett förstoringsglas, klicka på den och skriv sedan <spoiler> HÄR EMELLAN</spoiler >
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!