Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 3


DAGEN VI ALLA HAR VÄNTAT PÅ ÄR HÄR!

The Witcher 3 Announced

http://www.gamespot.com/forums/topic/29348962/the-witcher-3-a
nnounced?page=0


"DAY FVCKING 1!!!!!!!!!!!!"

http://www.abload.de/img/witcher31ukli.png

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/490/096/882.gif

THE WITCHER 3, FUCKING MEGATOOOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNN

http://i.imgur.com/wFv1uD2.gif

*World supposedly 20% bigger than Skyrim's
*30-40 minutes to cross world on Horseback
*New streaming technology (CDRED Engine 3)
*Geralt's Memory is restored
*No chapters/acts
*Dude is **** DONE fighting for everyone else
*Everything from solving MYSTERIES to slaying monsters
*Coming out on "all top-of-the-line" consoles - I'd say that confirms next-gen is in.

DAY.

FKIN.

W0N.

Diskutera!
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
"Next-gen" Detta får mig att bli exalterad. Fy satan va nice det ska bli att spela detta på min nya xbox eller playstation.

Hoppas på mycket vackra kvinnor i detta spel för övrigt
  • 0
Ett av de spel jag ser fram emot absolut mest, kan bli hur bra som helst.
Vik hädan, troll.
  • 0
Får spela alla Witcher spelen innan jag ger mig in på Witcher 3.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar killermm:
Får spela alla Witcher spelen innan jag ger mig in på Witcher 3.


Utifall du eller någon annan inte äger de två första än, så började dom just reas ut på steam:

The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition 9,99€
http://store.steampowered.com/app/20920/

The Witcher: Enhanced Edition Director's Cut 3,99€
http://store.steampowered.com/app/20900/
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Nizyo:
"Next-gen" Detta får mig att bli exalterad. Fy satan va nice det ska bli att spela detta på min nya xbox eller playstation.

Just det känns som enda orosmolnet. Jag önskar att 3:an blir lika PC-anpassat som ettan var.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Jag önskar att 3:an blir lika PC-anpassat som ettan var.


Jag håller med. Jag tycker att tvåan var en aning dåligt anpassat till PC (om än oerhört snyggt dock). Speciellt ubersampling som tar oerhört mycket prestandakraft utan att ge en speciellt mycket förbättring rent grafikmässigt. Jag hoppas att kunna maxxa trean med mitt GTX 690, men så blir troligen inte fallet dock, då spelet lär kräva monsterprestanda.

Väntan på trean kommer i vilket fall som helst att bli outhärdlig, utan tvekan
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Är väldigt sugen.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
"Open world free-roaming exploration is an adventure in itself, as the player will gallop through war-ravaged lands, sail misty waters and track down dangerous beasts for money. The combat system has been highly refined and improved, making it much more responsive. It will allow players to feel like a real monster-hunter, a witcher - who uses his superior senses and fighting skills to survive in a dark fantasy world, while he embarks on a quest to save his loved ones. The mechanics of The Witcher 3 allow complete player immersion, with no Quick Time Events - only intuitive RPG gameplay."

Det är onekligen en hel del som låter riktigt bra. Jag gillar free-roaming, att inte bara följa en utstakad väg utan att få söka efter äventyr också på egen hand. Jag blev aldrig värst förtjust i TW2:s combat-system, så om det har förbättrat (eller bytts ut) så klagar jag verkligen inte. Slutligen, att få färdas både till häst & skepp, låter ju inte fel det heller.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Jag blev aldrig värst förtjust i TW2:s combat-system, så om det har förbättrat (eller bytts ut) så klagar jag verkligen inte. Slutligen, att få färdas både till häst & skepp, låter ju inte fel det heller.


Nej, inte jag heller. Tyckte faktiskt att systemet var rätt tråkigt och magierna riktigt lama och fula. Jag som gillar melee tyckte att svärd combaten var tråkig. Hade varit roligt om det fanns lite roliga combos istället för att bara rulla runt som en sköldpadda och slå 1 gång.

Tillagt 2013-02-07 15:29:
Lite för mycket växter och sånt skit med, ganska segt att hålla reda på allt.
  • 0
Jag hoppas de har kvar de stora fokuset på Crafting. Fast då se över hela Inventory-systemet de hade i tvåan.

Jag hoppas också att spelets story-telling inte tar stryk av att det nu är ett open-world spel. Men av den förhandstitt jag läste i Gameinformer så tror jag att CD Project har koll på grejerna

Längtar som fasen få att lägga händerna på detta!
  • 0
Citerar Mort2:
Jag blev aldrig värst förtjust i TW2:s combat-system


Stridssystemet i Witcher 2 var ju klockrent. Helt baserat på dina egna färdigheter så misslyckades man så var det ens eget fel och inte spelets. Precis som det ska vara. Väldigt responsiv och bra kontroll i striderna också.

Så jag hoppas bara de har utvecklat stridssystemet från tvåan och inte gjort om det helt och hållet.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Stridssystemet i Witcher 2 var ju klockrent.


Nu minns jag ärligt sagt inte exakt hur det var, då jag inte spelat om TW2 sen releasen (maj 2011).

Fast jag har för mig att jag upplevde det som alltför mycket "runt-hoppande & rullande", vilket jag tyckte kändes malplacerat jämfört med hur striderna sett ut och fungerat i ettan. Bättre system än det iofs. fast jag hade föredragit något som känts mindre "österländskt-martial-artsigt" och mer som "gammeldags västerländsk strid med stora svärd".

Tja, något åt det hållet, jag minns som sagt inte längre exakt hur det fungerade.

Tillagt 2013-02-07 17:13:
Citerar camicazi:
Hittade en jävligt lång lista med saker som de tänker ha med eller iallafall överväger att ha med.


Sweet! Mycket som låter intressant här, några axplock:

- Over 100 hours of hand-scripted quests
- World 40 times larger than the last game
- Geralt's dodge roll replaced by a pivot move

Den sista punkten låter precis som vad jag efterfrågade, en metod att undvika att bli träffad som verkar mindre martial-arts.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
en metod att undvika att bli träffad som verkar mindre martial-arts.


Jag tycker nog en pivot känns mer "martial-arts"-ig än en vanlig hederlig kullerbytta som i tvåan;)
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Stridssystemet i Witcher 2 var ju klockrent. Helt baserat på dina egna färdigheter så misslyckades man så var det ens eget fel och inte spelets.


Mjyaarr, svärdfighterna på konsol var jävligt meh efter ett tag. Föredrog det första spelets fighting.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Avoca:
Jag tycker nog en pivot känns mer "martial-arts"-ig än en vanlig hederlig kullerbytta som i tvåan;)


Så kan man såklart också se det. Men för mig så har det här med att dyka & rulla undan attacker, blivit oundvikligt förknippat med ninjor, kung-fu mästare och en och annan läderlapp. Jag skyller på videovåldet.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Mjyaarr, svärdfighterna på konsol var jävligt meh efter ett tag. Föredrog det första spelets fighting.


Det första spelet hade lite och inget alls att göra med färdigheter och var mer som ett turbaserat stridssystem (det är inget fel med det dock). Men visst, föredrar man ett simpelt stridssystem så är nog det första ett mer klockrent val. Jag vill dock ha ett stridssystem som förlitar sig på mina egna färdigheter, hur snabba mina egna reflexer är osv.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Det första spelet hade lite och inget alls att göra med färdigheter och var mer som ett turbaserat stridssystem (det är inget fel med det dock). Men visst, föredrar man ett simpelt stridssystem så är nog det första ett mer klockrent val. Jag vill dock ha ett stridssystem som förlitar sig på mina egna färdigheter, hur snabba mina egna reflexer är osv.

Jag skulle snarare kalla första spelets fighting för ett rytmiskt sådant, eller ett timingbaserat. Men jag håller helt med om att striderna i 2an var riktigt bra. Visst kan det göras lite finslipning, men de får ju striderna i många andra RPG:n (*host* Skyrim *host*) att framstå som skämt.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar Avoca:
Jag vill dock ha ett stridssystem som förlitar sig på mina egna färdigheter, hur snabba mina egna reflexer är osv.


Men det var ju bara att basha på slåknappen för att ta sig igenom allt D:
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar ChrizZz:
Visst kan det göras lite finslipning, men de får ju striderna i många andra RPG:n (*host* Skyrim *host*) att framstå som skämt.


Precis min poäng. När det gäller andra spel i samma genre så spöar The Witcher 2's stridsystem de flesta av dem.

Tillagt 2013-02-07 18:49:
Citerar Inkvoterad:
Men det var ju bara att basha på slåknappen för att ta sig igenom allt D:


Jag vet inte vilken svårighetsgrad du spelat på, men att basha sig igenom någon svårighetsgrad över normal (som även den var ruggigt svår att att bara hamra sig igenom på sina ställen) är i princip omöjligt om du vill leva någon längre stund.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Precis min poäng. När det gäller andra spel i samma genre så spöar The Witcher 2's stridsystem de flesta av dem.


Absolut. Väldigt stor frihet med traps, hexes etc. Tycker fortfarande att själva svärdstriderna var sådär. Dock så stämmer det att det handlade väldigt mycket om reflexer och positionering vilket är nice.

Va kul de ska bli med next-gen konsoler. Inga laddningstider och små korridorer som i 2an. Där kunde man knappt gå igenom en dörr på 360n utan loadscreen
  • 0
Jag nominerar redan nu mitt startinlägg som årets bästa.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Ska bli kul att se vad polackerna kokar ihop. Vågar man hoppas på release i höst?

Citerar ToScA-:
Jag nominerar redan nu mitt startinlägg som årets bästa.


Caps lock =/= Bra inlägg.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!