Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Battlefield 4


Format: Xbox 360, PS3, PC, PS4, (Xbox 720 )
Releasedatum(rykte): 29(US) och 31(EU) oktober.

SPELINFO
- Utspelar sig i modern tid.
- Grafikmotor är Frostbite 3.0.
- Det ryktas om att nästa generations konsoler ska få 64 spelare.
- Inga kvinnliga spelbara karaktärer.
- DICE har sagt att kampanjen inte ska vara lika linjär som föregångarens.
- Demot som visades utspelade sig i Baku, Azerbajdzjan.
- Fraktionerna Ryssland och USA är bekräftade. Ryktas om att Kina också ska få vara med i leken.
- Spelet kommer delvis att utspela sig i Shangai (Kina).
- Ingen information kring flerspelarläget har släppts.

BETA
- Kommer i höst.
- Alla som har MoH:WF LE, BF3 Premium eller förbokar BF4: Digital Deluxe Edition(PC) får betan.

LÄNKAR
17 minuter singelplayerdemo: http://www.youtube.com/watch?v=U8HVQXkeU8U
Bra analys på demot: http://www.youtube.com/watch?v=oRL6ivUFhVw
Officiella hemsidan: http://www.battlefield.com/
Officella Youtube-kanalen: http://www.youtube.com/user/Battlefield?feature=

(Någon annan får gärna skriva en bättre inledningstext eller komma med tips)
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Men snälla...
http://www.youtube.com/watch?v=SLk4Ia0otko


Fast om du inte bryr dig så är det bara att inte gå in här. Finns fans av serien även om du inte är det, så du kan ta och pysa om du inte har något konstruktivt att säga

Själv är jag inte så hemskt intresserad då jag liksom hade hoppats på att Battlefield 3 skulle leva lite mer än två år, men jag lämnar inga douche-kommentarer om det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Själv är jag inte så hemskt intresserad då jag liksom hade hoppats på att Battlefield 3 skulle leva lite mer än två år, men jag lämnar inga douche-kommentarer om det.


Mjo, det är sant, men om det nu verkligen är BF4 och inte BF3.5 så uppskattar jag uppgraderingen! Hade dock hellre sett ett BC3, men det lär väl dröja...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Är det alfa-versionen som strular eller är bara de som spelar extremt dåliga? De slänger fram och tillbaka och visste jag inte bättre hade jag gissat på att de använde en handkontroll istället för mus.

Förövrigt ser det extremt bra ut för att vara en alfa-version av spelet, och med spectator-mode kirrat är det bara battlerecorder som saknas nu .
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Jag är riktigt peppad. Ska bli fantastiskt kul att få se lite e-sport från Battlefield i och med spectator mode.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Att det är 64 spelare och 60 fps är för mig det mest intressanta med BF4 förutom nya banor osv.

Tillagt 2013-06-13 21:53:
på konsol alltså
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
64 spelare


This.

Det betyder allt, att äntligen få uppleva Battlefield som det ska upplevas.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Bekvämt liggandes i sängen framför min 46tums Samsung tv med en ny Dualshock 4 mitt i nävarna
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Folk här på Gamereactor verkar inte vara lika hajpade inför 4:an som inför 3:an.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar bjooo:
Folk här på Gamereactor verkar inte vara lika hajpade inför 4:an som inför 3:an.


Själv är jag något ofantligt mycket mer peppad inför BF4.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar bjooo:
Folk här på Gamereactor verkar inte vara lika hajpade inför 4:an som inför 3:an.


Jag är hypad, även om jag har frågor kring commanderläget och vill ha 100% bekräftelse om upplösningen. Annars så fick multiplayerdemot mitt hjärta att rusa (singelplayerkampanjen brydde jag mig inte ett dugg om).
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar bjooo:
Folk här på Gamereactor verkar inte vara lika hajpade inför 4:an som inför 3:an.


Det blir mest som en "uppgradering" från 3:an. Tror många redan sett allt. Dock innebär det inte att den kommer inte sälja som smör. Jag kommer köpa dag 1
  • 0
Citerar Humanisten:
vill ha 100% bekräftelse om upplösningen


Är det verkligen så viktigt? o.O
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Detta blir spelet jag hoppats att BF3 skulle vara ! Otroligt nöjd hittills över vad de valt att inkludera i 4'an, typ förstörbara höghus.

Börjar nästan gråta av lycka.
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Detta blir spelet jag hoppats att BF3 skulle vara ! Otroligt nöjd hittills över vad de valt att inkludera i 4'an, typ förstörbara höghus.

Börjar nästan gråta av lycka.


Frågan är till vilken utsträckning massförstörelsen är med. Kan man förstöra alla hus, som är nåbara av spelaren, på samma sätt som i E3-demot blir jag imponerad. Annars mestadels besviken...
  • 0
Citerar torbli79:
Är det verkligen så viktigt? o.O


Japp, för om det skulle vara häxkonster som driver spelet i 1080p60fps så kan jag kasta det i ansiktet på Call of Duty-spelare som gömmer sig bakom 60 frames som anledningen bakom seriens tröga utveckling eller lockelse
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Japp, för om det skulle vara häxkonster som driver spelet i 1080p60fps så kan jag kasta det i ansiktet på Call of Duty-spelare som gömmer sig bakom 60 frames som anledningen bakom seriens tröga utveckling eller lockelse


Multiplayer-demot spelades på PC, va?
  • 0
Citerar Aaandy:
Multiplayer-demot spelades på PC, va?


PC med Xbox One-specs. Tror jag.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Är det bekräftat att PS4 versionen är 60FPS också?
"We all serve one master, one king! And his name is, Gaming! FOREVER MAY HE REIGN!" -Kevin Butler
  • 0
Citerar Swednapper:
Är det bekräftat att PS4 versionen är 60FPS också?


Peter Moore sade att de skulle vara i 60 frames, båda versionerna till next gen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vechicle cusomization:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=591766

Vet inte om bilderna är äkta dock.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!