Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Citerar RaZorwire:
Alltså, inte för att jag haft något emot honom förut, men jag har verkligen underskattat honom.


Gjorde jag med förens Dreamhack Valencia förra året där han nästan vann mot DRG.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar RaZorwire:
Alltså, inte för att jag haft något emot honom förut, men jag har verkligen underskattat honom.

Jag med, trodde knappast att han skulle ta sig till finalen.
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0
Polt är död.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Hur fasen kan Polt fortfarande vara vid liv?
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0
Wow, jag vet inte vad som är mest imponerande, det faktum att Polt lyckas stanna kvar i matchen, eller Thorzains gameplay overall.

Tillagt 2012-04-22 23:50:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
JAAAAAAAAAA!
  • 0
Härligt! Det är han värd!
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0
FUCK YES

Tillagt 2012-04-22 23:54:
Jag missade första minutrarna, jag var på dass. Vad var det som hände som fick Polt att hamna så mycket efter?
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Fyfan vilken final Polt gjorde det, cred till honom för fan!

Citerar RaZorwire:
Jag missade första minutrarna, jag var på dass. Vad var det som hände som fick Polt att hamna så mycket efter?


Han gjorde någon slags 1-base marine hellion drop medan thorzain expanderande och som thorzain höll riktigt bra.

Tillagt 2012-04-22 23:59:
Känns för övrigt riktigt skönt att se en svensk vinna DH, lite tråkigt att jämt behöva se koreaner åka till Amerika för att vinna en amerikansk turnering.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Han gjorde någon slags 1-base marine hellion drop medan thorzain expanderande och som thorzain höll riktigt bra.


Tack, då vet jag.

Citerar M7Jagger:
Fyfan vilken final Polt gjorde det, cred till honom för fan!


Oh ja. TvT är hans "svagaste" MU också, så han kämpade som en boss.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
3-3 i finalen!!! Kom igen DRG!!!

Tillagt 2012-04-23 02:05:
Äntligen vann någon annan än MKP.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar RaZorwire:
Det kanske bara är jag, men jag har sällan sett den Terran som går mech i en TvT vinna.

Skönt att se Thorzain fixa det.


Mech är inget lätt att använda då det är mer lategame-orienterat och kräver tålmodigt spelande och köra sakta men säkert för att enheterna är långt ifrån lika mobila som bio.

Därför är det bara dom bästa TvT spelarna som använder det, och dom har visat att det är väldigt väldigt starkt. MVP var väl känd som mech-guden även fast aLive verkar ha axlat den manteln, även Ryung spelar extremt stabilt mech i TvT.
  • 0
Citerar sofanboy:
Mech är inget lätt att använda då det är mer lategame-orienterat och kräver tålmodigt spelande och köra sakta men säkert för att enheterna är långt ifrån lika mobila som bio.

Därför är det bara dom bästa TvT spelarna som använder det, och dom har visat att det är väldigt väldigt starkt. MVP var väl känd som mech-guden även fast aLive verkar ha axlat den manteln, även Ryung spelar extremt stabilt mech i TvT.


I lägre ligor så är mech bättre på alla sätt och vis. Jag går alltid mech i TvT (jag är gold) och alla som går bio-mech försöker gå head on mot mina siege tanks och alla marines och marauders bara dör med en gång, de utnyttjar inte mobiliteten.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Äntligen vann någon annan än MKP.


Vadå "äntligen"? Han har vunnit två turneringar i hela sin karriär.


http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Premier_Tournaments

Nåja, även om jag hejar på MKP så är det skönt att se att han och DRG kan vara jämnstarka. Roligt också att DRG, som haft lite bekymmer på sistone (det gick inget vidare i GSL den här säsongen för honom), rent allmänt fortfarande spelar bra.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Jag gillade ändå mer att folk applåderade efter varje svar Polt gav, först det koreanska och sen det engelska.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar RaZorwire:
Vadå "äntligen"? Han har vunnit två turneringar i hela sin karriär.


Jo, men han är ju Sc2's bonjwa just nu och äger upp i stort sett alla.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
Nej.


Hahaha, ok.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Jo, men han är ju Sc2's bonjwa just nu och äger upp i stort sett alla.


Jag funderade också på om han skulle kunna bli en bonjwa, men riktigt där skulle jag inte säga att han är än. Han och DRG känns rätt jämna, och han fick också stryk av Alive och Squirtle i IPL 4 för bara två veckor sen. Han är en av de bästa, men inte oslagbar på något vis. För att vara en bonjwa bör man dominera scenen under en längre period, och MKP har, som sagt, bara vunnit två turneringar inom loppet av några veckor. Det känns inte tillräckligt.

Citerar -Ando:
Jävlar i mig vad snubben bakom mig var på med att dra igång Thorzain klappklappklapp-chanten vid varenda. möjliga. tillfälle.


Årets dag i övrigt.


Haha, hade glömt att du faktiskt var där. Låter sjukt skoj, förutom glasflaskebiten.

Angående buggen på Vicious-kartan:

About the bug on the map Vicious: I couldn¨t wall in. It was like as if there already was a building blocking it "Invalid position".

Från Thorzains twitter.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Jag funderade också på om han skulle kunna bli en bonjwa, men riktigt där skulle jag inte säga att han är än. Han och DRG känns rätt jämna, och han fick också stryk av Alive och Squirtle i IPL 4 för bara två veckor sen. Han är en av de bästa, men inte oslagbar på något vis. För att vara en bonjwa bör man dominera scenen under en längre period, och MKP har, som sagt, bara vunnit två turneringar inom loppet av några veckor. Det känns inte tillräckligt.


Mjo, kanske lite tidigt att utse honom till bonjwa, men jag är övertygad om att han kommer att bli det inom en snar framtid.

Jag är iaf glad att han inte vann, han dominerar Sc2 just nu och känns nästan omöjlig att vinna över så det kändes nice att få se någon annan vinna. DRG hade dessutom förlorat två finaler i rad (det måsta svida) mot MKP så det kändes extra skönt.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
via mobil

Älskade 2GD-humorn i pauserna!


"Who do you think will win the fan award?"

"Possible a fan...or...no, I think it's gonna be a fan"
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar -Ando:
http://www.youtube.com/watch?v=i9tUmLc1_LI&feature=youtu.be

oh teh chills

Episkt!
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0
Otroligt roligt att vara där live & vara med i pubilken och se allt, helt otroligt.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Äntligen vann någon annan än MKP.


Du som alltid står och skanderar att den bästa ska vinna osv, är det bara för att MKP är korean eller något annat?
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Gamesrule:
Älskade 2GD-humorn i pauserna!


"Who do you think will win the fan award?"

"Possible a fan...or...no, I think it's gonna be a fan"

Verkligen!

"What race do you think is the best in Starcraft 2?"
"Ehm, the asian race for sure!"
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Du som alltid står och skanderar att den bästa ska vinna osv, är det bara för att MKP är korean eller något annat?


Tycker bara det är tråkigt att samma spelare vinner. Han har vunnit två utav tre mlgs i år, kom tvåa i en och var inte långt ifrån att vinna IPL4 och kommer förmodligen att vinna Code S. Som med Barca i fotboll, riktigt tråkigt att se dom vinna allting.

Citerar -Ando:
Jag antar att det är för att han anser att MKP vinner allt så det är kul med variation. Inte att han gör det, but still.


Fast det gör han ju, bara IPL4 där han kom femma. Han har varit i final i alla MLG's i år, rätt sjukt ändå.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!