StarCraft 2 
Antal inlägg: 8539Citerar -Ando: Pretty much everyone. Det är ingen annan turnering samtidigt och det är ett par månader kvar så alla hinner fixa schemat. Nu var jag tyvärr otydlig. Tänkte på Dreamhack EIZO | ||
| ||
Moderator | Citerar -Ando: I call bullshit. Som sofanboy gick igenom ganska perfekt så tillför han en oerhörd mängd spänning in i matchen, and to be completely honest, analysering är sekundärt på en sån här turnering. Jag tar hellre en TB/Catspajamas/Khaldor som skriker sig halvt fördärvad och får ens puls att skena iväg än analys mitt under matchen. Ja, precis som i de flesta sporter behövs ett par av en analytiker/expert och en som mest berättar vad som händer, om man inte är Day9 lol. Problemet med TB är att han rätt så ofta drar till med halvtaskiga analyser som inte alls stämmer. Han borde hålla sig till att bara berätta vad som händer, för det gör han bra. Do you have any good old ham? | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Qatsi: Nu var jag tyvärr otydlig. Tänkte på Dreamhack EIZO http://www.dreamhack.se/dhs12/2012/04/04/eizo-open-stockholm- first-players/ Ska nog pallra mig dit. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | White-Ra krossade Sheth i NASL. Grymma matcher! Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar -Ando: Pretty much everyone. Det är ingen annan turnering samtidigt och det är ett par månader kvar så alla hinner fixa schemat. Ja, utom MLG då såklart. Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Gamesrule: Ja, utom MLG då såklart. Summer Championship är i augusti. The player formerly known as Mousecop. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar -Ando: Summer Championship är i augusti. Det var en tävling samma dag som Summer. Men deras stream går 4 timmar efter DHs. Eller? ._. Blev promotad till Gold idag förövrigt. Gold känns nästan lättare än Silver förfan. xD Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Min karriär som Zergspelare börjar arta sig nu. Har gått från att förlora ungefär alla games till att vinna ungefär 60-70% av matcherna. Dom fem senaste har varit ZvZ, och jag vann alla. Spoiler:i bronze lol | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Spelade en aplång TvZ på metropolis där dom enda baserna med mineraler var dom på öarna. Jag vann. Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar M7Jagger: Spelade en aplång TvZ på metropolis där dom enda baserna med mineraler var dom på öarna. Jag vann. Mekaniken att Terran ska kunna flyga baser är helt efterbliven just därför Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar sofanboy: Det är det som är hela grejen med honom. Han artikulerar extremt lättsamt och väldigt bra för den oinsatte och det är precis vad SC2 behöver i någon turnering eller liga här och där. Han brukar mer än ofta ta in något proffs för att gästkommentera för att höja nivån i analyserna om han castar helt ensamt. Jag håller med, gillar honom skarpt. I kombination med Apollo som går lite mer in på djupet blir det en riktigt bra kommentatorsduo. Jag ledsnar ganska snabbt på matcher där kommentarerna bara består av analys, det behövs spänningshöjande situationsprat också. TB är bra på att formulera sig, har bra tempo och är tillräckligt insatt för att fungera i sammanhanget. Han är lite av en favorit för mig, faktiskt. Citerar sofanboy: Mjo, men då är irrelevant angående balans och optimal som BO. En brons zerg som har problem mot terran ses mer ofta som balans whine jämfört med t.ex. nesteas sista runda mot mvp på blizzcon finalerna där han hade en del att säga om ghost. Jag vet att det är många som tycker så, men jag har aldrig riktigt greppat det tankesättet själv. Så klart måste proffsnivån vara den högst prioriterade nivån att balansera spelet efter, men det optimala vore ju naturligtvis om spelet var perfekt balanserat för alla nivåer av spelare, eller? Till viss del måste man naturligtvis ha i åtanke att en bronze-spelare inte har lika bra koll på balans som en grandmaster-spelare, men det innebär inte att all diskussion om balans på den nivån blir ointressant. Citerar sofanboy: Precis likadant här blir all diskussion om matcher på den nivån värdelös, sen att man inte är proffs själv hindrar inte en att diskutera om spelet på den nivån, så som den ska spelas. Det var inte alls så jag menade, klart att man kan diskutera balans eller builds eller strategier på proffsnivå även fast man inte själv är proffs. Min poäng var att i ett forum där ingen är proffsnivå så borde det vara ganska uppenbart att vissa strategidiskussioner kommer att handla om lägre nivåer också, även om man inte säger det rakt ut. Citerar Lordbeijer: Mekaniken att Terran ska kunna flyga baser är helt efterbliven just därför Alltså, om en match dragit ut på tiden så hysteriskt länge att alla baser är slut utom ö-expansionerna (vilket jag tror är vad Jagger menade) är det kanske inte för mycket begärt att en Zerg ska ha uppgraderat drop-förmåga... Det här är en signatur. Här kan man skriva någt fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :( | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Gamesrule: Det var en tävling samma dag som Summer. Men deras stream går 4 timmar efter DHs. Eller? ._. Va? Dreamhack Summer är i 18-21 juni, spring championship den åttonde juni och summer i augusti. Tillagt 2012-04-16 21:11: Citerar RaZorwire: men det innebär inte att all diskussion om balans på den nivån blir ointressant. It sort of does. :/ Grejen är att 99% av alla saker som det diskuteras om på den nivån kan alltid fixas genom att bara ha en bättre build/bättre mechanics. The player formerly known as Mousecop. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Lordbeijer: Mekaniken att Terran ska kunna flyga baser är helt efterbliven just därför Men om ifall det inte fanns baser på öar då? Då kan väl det inte vara något fel med det. Jag håller med dig dock ifall det är som det är på metropolis eller som det var på Lost Temple, Terran kan ju bara flyga dit och mula skiten, men på normala banor ser jag inte problemet med att byggnaderna kan flyga. Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar -Ando: Va? Dreamhack Summer är i 18-21 juni, spring championship den åttonde juni och summer i augusti. Antar att de flyttat datumet då. Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar -Ando: It sort of does. :/ Jag har aldrig riktigt förstått det resonemanget... Om vissa raser är för svåra att spela och vissa strategier för svåra att stoppa för en nytillkommen spelare kommer färre spelare lockas att spela mer och försöka bli bättre. Att skrämma bort nya spelare med balans som kräver att spelarna spelat 2000 matcher för att fungera är en dålig affär för Blizzard, och kommer i förlängningen också skada de högre nivåerna, eftersom färre spelare kommer att bli intresserade av att bli proffs eftersom det verkar vara för svårt att lära sig att spela vettigt. Just rasbalansen är extra viktig eftersom andelen spelare av varje ras som orkar spela vidare och dedikera tid på att bli bättre spelare kommer att påverka hur många proffs-spelare det finns av varje ras. Om en ras är för svår att spela med för en nybörjare kommer färre att spela med den på proffsnivå, vilket ju vore rätt synd. Klart att du har en poäng i att de flesta problem en låglevlad spelare stöter på är sådana som kan lösas genom att helt enkelt bli bättre, men om man måste ta sig till en för hög nivå för att ha en möjlighet att kunna känna att man behärskar spelet så kommer det inte att gagna någon. Sen så gällde väl diskussionen det här började med strategier snarare än balans, och det kan ju vara intressant oavsett, men... Det här är en signatur. Här kan man skriva någt fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :( | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar RaZorwire: Alltså, om en match dragit ut på tiden så hysteriskt länge att alla baser är slut utom ö-expansionerna (vilket jag tror är vad Jagger menade) är det kanske inte för mycket begärt att en Zerg ska ha uppgraderat drop-förmåga... Alltså, grejen är att terran bara kan lyfta basen dit och mula, medan Zerg måste droppa drones och det är bara mycket mer komplicerat. Nu tog jag inte ens baserna på öarna för jag vann med min armé innan jag behövde göra det, men ifall det nu skulle vara det som var det avgörande så skulle det vara otroligt orättvist för Protoss och Zerg. Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar RaZorwire: Klart att du har en poäng i att de flesta problem en låglevlad spelare stöter på är sådana som kan lösas genom att helt enkelt bli bättre, men om man måste ta sig till en för hög nivå för att ha en möjlighet att kunna känna att man behärskar spelet så kommer det inte att gagna någon. all valid points and all som jag ska försöka gå igenom lite senare, but for now så nöjer jag mig med att säga att det finns en anledning till att Brood War är så pass stort som det är och att WoW sakta men säkert dör ut. i'll get back to you The player formerly known as Mousecop. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar RaZorwire: Alltså, om en match dragit ut på tiden så hysteriskt länge att alla baser är slut utom ö-expansionerna (vilket jag tror är vad Jagger menade) är det kanske inte för mycket begärt att en Zerg ska ha uppgraderat drop-förmåga... Nä faktiskt inte, det är en rätt oanvändbar och dyr förmåga. En annan sak som är det dåliga med flygmekaniken är alla Terran-12åringar som flyger till kanterna av banan för att jävlas. Eller när det blir basetrade och alla mina melee-units står hjälplösa när terranen lyfter ._. Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar -Ando: all valid points and all som jag ska försöka gå igenom lite senare, but for now så nöjer jag mig med att säga att det finns en anledning till att Brood War är så pass stort som det är och att WoW sakta men säkert dör ut. Nja, det där stämmer väl inte riktigt. Idag är historia imorgon. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Lordbeijer: Nä faktiskt inte, det är en rätt oanvändbar och dyr förmåga. Dyr? Jag vet inte, jag. Att offra 200 mineraler och gas i en match där man totalt samlat upp tiotusentals av båda känns rent spontant rätt överkomligt. Det kostar två mutalisks, liksom. Om det finns ö-expansioner som är lätta att ta och försvara för Terran tidigt i matcher förstår jag absolut att det kan bli knas med balansen, men när det är på en stor karta där en Zerg lätt kan expandera ganska friskt i början med stenar i vägen på öarna är jag inte lika säker... Jag har inte spelat mycket Metropolis än, så jag har dålig koll på hur balansen på den kartan fungerar. Det är möjligt att du har rätt och att det blir ett stort balansproblem. Expansionerna är inga som Terran verkar har mycket nytta av att ta tidigt, iaf. Det här är en signatur. Här kan man skriva någt fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :( | |
| ||
Classic![]() ![]() | Öar har alltid varit retarded ända sen BW och borde inte finns överhuvudtaget. Sitter och tittar på LosirA's stream, fan vad snabb han är, och riktigt aggressiv spelstill, varmt underhållande stream. Fucking KPOP dock , blä. Bring everyone. Evvvvvvveryyyyyyoneeeeee ! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Vad hände med Spanishiwa? Han var en av mina favoriter, mest pga hans sköna personlighet men också för hans unika spelstil. Jag tror att han har en massa potential. Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar M7Jagger: Vad hände med Spanishiwa? Han var en av mina favoriter, mest pga hans sköna personlighet men också för hans unika spelstil. Jag tror att han har en massa potential. När detta skrivs streamar han Dota 2. Tyvärr. Det här är en signatur. Här kan man skriva någt fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :( | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar RaZorwire: När detta skrivs streamar han Dota 2. Dafuq. Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | MLG i helgen nu igen. Mysmys. c: Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction | |
| ||