Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Personligen gillar jag när spelare har lite karaktär. Det han gör straffar bara honom, så det är ju inga problem.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Personligen gillar jag när spelare har lite karaktär. Det han gör straffar bara honom, så det är ju inga problem.


Håller med, till viss del. Jag har upptäckt att ganska många av de spelare jag gillar är ganska kaxiga och bitvis smått otrevliga. Lite märkligt egentligen när jag avskyr sånt i andra sammanhang, men...
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar Gamesrule:
Och du boxar fortfarande dina trupper?


Jepp, fast jag har börjat använda tab för att få bättre injects och att ha infestors (alt banelings på en separat hotkey)
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar -Ando:
Mjae. Jag själv blev jävligt besviken när han sket i att spela mot Nestea i Blizzard Cup iaf.


Han sa väl i en intervju att han var väldigt utsliten och verkade lite nere. Sen spelade inte matchen någon roll iaf.
  • 0
Citerar -Ando:
Yeah, so? Det förändrar inte det faktumet att det var något som en mängd människor ser framemot, för många kvällens höjdpunkt och så skiter han i det för att han är trött. Ganska skitigt gjort imo.


Jag är lite kluven kring det där.

Å enda sidan förstår jag att folk blir besvikna, att en sån match är någon fansen har väntat på, och att det är en enorm industri med mängder av inblandade som sett till att matchen överhuvudtaget kan spelas.

Å andra sidan är en proffsspelare en idrottsman, inte en apa man sätter på en scen för att uppträda till publikens jubel. Sporten bör inte bli sådan att vad som blir en bra show alltid går före själva spelarna. Vill en spelare inte spela så vill han inte. Det går inte att tvinga honom.

Å tredje sidan är det till viss del i det långa loppet bra för Starcraft som sport att vissa spelare har lite ego och ibland sätter sin egen vilja först. Det drar till sig mer uppmärksamhet och ger scenen mer variation och färgstarka karaktärer.

Det betyder naturligtvis inte att jag tycker att det är en BRA idé att göra en Naniwa och probe-rusha i en match, men jag tror inte att det är så skadligt för sporten som vissa vill göra gällande. Som JP McDaniel sa under något av de senaste MLG-eventen blev fansen snuvade på en potentiellt häftig historia iom med att Naniwa inte orkade bry sig, men probe-rushen blev i förlängningen I SIG en historia att minnas och diskutera.

Vart man sätter gränsen för vilka attitydproblem bland spelare som fungerar och vilka som inte gör det är ju sen rätt svårt, så klart. Naniwa kan jag, personligen, stå ut med. Han är inte den värsta. Idra har gjort liknande grejer vid flera tillfällen (att 6-poola eller ragequitta så fort man inte orkar spela är inte mycket bättre) och han har dessutom en längre lista otrevligheter riktade mot motspelare OCH ett konstant gnäll på spelbalansen. Honom kan jag, personligen, också stå ut med, medan jag tycker att en sån som t.ex. Combat-Ex borde förbjudas från att någonsin röra en dator.

Nåja, för att summera ett inlägg som blev lite längre än jag tänkte mig; jag förstår att folk blev besvikna på Naniwas probe-rush (och kan störa sig på hans attityd då och då), men jag personligen kan inte se det som en anledning att ogilla honom resten av hans karriär.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Tyckte det var helt rätt utav honom. Fan ska man spela en match som inte betyder något ens? Båda var ju redan utslagna. Sedan så har han sagt det själv att han inte bryr sig om att underhålla någon annan, han vill vinna. Skön inställning.

Tillagt 2012-04-30 00:12:
Prövade för övrigt på en grej alldeles nyss som fungerade riktigt bra. En snubbe på TL hade startat en tråd om hur man tar sig ifrån bronze till master och i det första avsnittet (bronze delen då) så satte han benchmarks som man skulle nå. Vid 3:45 ska man börja bygga sin andra CC och vid 10-min mark ska man ha 50 workers. Under den tiden ska man bara spamma marines (inget tech eller nåt), barracks och workers och när man når 10 min mark ska man anfalla och inte microa. Han lyckades med det i bronze och jag trodde först inte att det skulle fungera i gold men det gjorde det fan. Lol, man kommer ju undan med precis vad som helst i de lägre ligorna bara ens macro är bra.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Jagger ->

Jag tror inte jag skulle vilja spela så även om man vinner med det... Jag spelar mer för att det är roligt och för att jag vill lära mig olika builds och utveckla en egen spelstil (mao låtsas att jag faktiskt kan spela), inte bara för att klättra i rank.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Jag tror inte jag skulle vilja spela så även om man vinner med det... Jag spelar mer för att det är roligt och för att jag vill lära mig olika builds och utveckla en egen spelstil (mao låtsas att jag faktiskt kan spela), inte bara för att klättra i rank.


Nej, men det är inte därför man gör det. Bara ett bevis på att förståelse för spelet inte är så viktigt i lägre ligorna och att anledningen till att man ibland förlorar sällan är för att man itne förstår spelet väl eller att man har en dålig build, det beror främst på att man inte spenderar sina resurser osv. Destiny visade ju också det genom att gå mass queen.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar RaZorwire:
Vart man sätter gränsen för vilka attitydproblem bland spelare som fungerar och vilka som inte gör det är ju sen rätt svårt, så klart. Naniwa kan jag, personligen, stå ut med. Han är inte den värsta. Idra har gjort liknande grejer vid flera tillfällen (att 6-poola eller ragequitta så fort man inte orkar spela är inte mycket bättre) och han har dessutom en längre lista otrevligheter riktade mot motspelare OCH ett konstant gnäll på spelbalansen. Honom kan jag, personligen, också stå ut med, medan jag tycker att en sån som t.ex. Combat-Ex borde förbjudas från att någonsin röra en dator.


Tycker du gör helt fel i att sätta Combat-Ex och IdrA i samma kategori. Combat-Ex är värdelös på SC2, han fuskar ingame, han skulle bli polisanmäld ute på gatan för hur han pratar med folk och är bland de odrägligaste människor på denna planet.

Idra har lite problem med att hålla adrenalinet i styr. Vissa matcher han har lämnat har vart tvivelaktiga, vissa spelare har han varit en dick mot (men det finns ofta en anledning). Sen gnället på spelbalansen, IdrA har ofta ett par väldigt goda poänger inom balansen, men rätt har han inte alltid heller.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Tycker du gör helt fel i att sätta Combat-Ex och IdrA i samma kategori. Combat-Ex är värdelös på SC2, han fuskar ingame, han skulle bli polisanmäld ute på gatan för hur han pratar med folk och är bland de odrägligaste människor på denna planet.

Idra har lite problem med att hålla adrenalinet i styr. Vissa matcher han har lämnat har vart tvivelaktiga, vissa spelare har han varit en dick mot (men det finns ofta en anledning). Sen gnället på spelbalansen, IdrA har ofta ett par väldigt goda poänger inom balansen, men rätt har han inte alltid heller.


Håller med. Naniwa är bara lite... Autistisk
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Är det möjligt att använda två st guest passes på samma konto? Inte samtidigt då förstås, utan när 7h/14 dagar tagit slut, att då använda ett nytt. Eller går det bara ett pass per konto?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Är det möjligt att använda två st guest passes på samma konto? Inte samtidigt då förstås, utan när 7h/14 dagar tagit slut, att då använda ett nytt. Eller går det bara ett pass per konto?


Varför ska du använda guest passes när starter edition finns ?

eller är det någon skillnad ?
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Tycker du gör helt fel i att sätta Combat-Ex och IdrA i samma kategori.


Det var ju precis det jag INTE gjorde.

Jag skrev att Idra är en spelare jag kan stå ut med (skulle säga att jag till och med gillar honom), medan Combat-Ex är en sån person jag skulle vilja slå in käften på...
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Det var ju precis det jag INTE gjorde.

Jag skrev att Idra är en spelare jag kan stå ut med (skulle säga att jag till och med gillar honom), medan Combat-Ex är en sån person jag skulle vilja slå in käften på...


Jaha, missförstod dig helt! ^^
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Jaha, missförstod dig helt! ^^


Sånt som händer.

Bra jämförelse mellan Idra och Combat-Ex och en förklaring till varför jag tycker rätt ok om den ena och avskyr den andra finns här, föresten:

http://www.youtube.com/watch?v=lnaS_FJkQGI

Huscha...
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Fan vad alla ska cheese'a då...
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Någon som har ett bra tips mot ultras? Jag förlorar mot dom hela tiden känns det som.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Alltså jag får för fan damp. Varenda gång jag gör för en drop (med två medivacs) så blir jag anfallen. Varenda jävla gång.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Alltså jag får för fan damp. Varenda gång jag gör för en drop (med två medivacs) så blir jag anfallen. Varenda jävla gång.


Mot vilken ras? Är det toss så har de koll på dig med observers, antar jag, så de ser när du flyger iväg.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Jag scannar alltid innan jag droppar. Men det sker främst mot Zerg. Alltid en push som jag hade kunnat hålla tillbaka ifall jag inte hade droppat.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Lol, man kommer ju undan med precis vad som helst i de lägre ligorna bara ens macro är bra.


Nje, det är något proffsen säger för att det var sant när SC2 kom ut. Nu har många spelare som bara gillar att testa nya spel utan att fördjupa sig allt för mycket och sen plocka upp nästa stora spel månaderna efter gått vidare. De lägre ligorna är inte samma låga ligor som i S1.

Och ja, Destinys mass queen-streak är det inte många som skulle klara av även om de hade hans macro. Han använder ju en massa micro med sina transfuses för att aldrig förlora en queen, det är ju inte så att han har otroligt många fler units än motståndaren alltid. Det jag tycker man kan se från hans matcher är att med bra macro och micro kan man använda vilka units som helst och vinna i de lägre ligorna.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -Ando:
Yeah, so? Det förändrar inte det faktumet att det var något som en mängd människor ser framemot, för många kvällens höjdpunkt och så skiter han i det för att han är trött. Ganska skitigt gjort imo.


Och? Såg hellre att han spelade 100% på dom matcher som gällde istället. Är rätt stor press på en spelare. Endel orkar med mer, andra mindre. Det är inga maskiner som sitter och spelar. Och ifall det var en, EN! Match man inte fick så, vad spelar det för roll?
  • 0
Om man använt ett Guest Pass på ett konto, går det att använda Starter Edition på samma? Eller måste man göra ett nytt..?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Hade just den läskigaste engagen någonsin. ZvZ, Cloud kingdom. Tack vare tidiga lings kom jag in i hans main och dödade ca 10 Drones. Satt tillbaka, techade roaches och macroade, tog det lungt och BAM. Snubben har maxat på Zerglings på 1base och ränner rakt in i min lilla chocke. "AAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRGH!" skrek jag under konstanta 15 sekunder innan jag fick slut på syre. Tänkte vara finurlig och göra en liten attack med 6 banelings när han pushade med pure roach. Var bara att kuta hem, dra drones och queens av mineralline. Jag Wallade bokstavligt talat av min ramp med 2 Evo chambers. Tack gode gud för att roaches inte dör så lätt mot lings.

Nu ska jag lugna ner mig, har inte tid med en hjärtattack.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar ICApåse:
Är det möjligt att använda två st guest passes på samma konto? Inte samtidigt då förstås, utan när 7h/14 dagar tagit slut, att då använda ett nytt. Eller går det bara ett pass per konto?



Guest Passes existerar inte längre. Det är bara Starter Edition.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!