Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Citerar Gamesrule:
Guest Passes existerar inte längre. Det är bara Starter Edition.


Jaså? Så de två guest passes min bror fick med sig när han köpte spelet fungerar inte då eller?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar Gamesrule:
Guest Passes existerar inte längre. Det är bara Starter Edition.


Det är väll Demon som inte funkar längre?
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar M7Jagger:
Tyckte det var helt rätt utav honom. Fan ska man spela en match som inte betyder något ens? Båda var ju redan utslagna. Sedan så har han sagt det själv att han inte bryr sig om att underhålla någon annan, han vill vinna. Skön inställning.

Tillagt 2012-04-30 00:12:
Prövade för övrigt på en grej alldeles nyss som fungerade riktigt bra. En snubbe på TL hade startat en tråd om hur man tar sig ifrån bronze till master och i det första avsnittet (bronze delen då) så satte han benchmarks som man skulle nå. Vid 3:45 ska man börja bygga sin andra CC och vid 10-min mark ska man ha 50 workers. Under den tiden ska man bara spamma marines (inget tech eller nåt), barracks och workers och när man når 10 min mark ska man anfalla och inte microa. Han lyckades med det i bronze och jag trodde först inte att det skulle fungera i gold men det gjorde det fan. Lol, man kommer ju undan med precis vad som helst i de lägre ligorna bara ens macro är bra.


Följer också den där, är nog den guiden som fick mig att börja lira igen. Riktigt bra guide som fokuserar på fundamentala delar om spelet i varsitt avsnitt sorterat efter vilken liga det verkligen behövs.

Det där med att skita i micron och inget tech är bara för att du ska fokusera på din build tills vidare, eftersom om du inte klarar att nå benchmarksen så kommer du inte klara av dom andra stegen heller. Det där är det som gör guiden så bra, han tar ett steg i taget och försöker inte tvinga på massa hundra lärdomar i ett och samma avsnitt.

50 SCVs vid 10 min mark når jag dock sällan eftersom dom flesta spelare tenderar att punisha FE på ett eller annat sätt. Fast låter mig vara ostörd går det lagom bra att komma upp i 45-47 iaf runt tidpunkten.
  • 0
Citerar ICApåse:
Jaså? Så de två guest passes min bror fick med sig när han köpte spelet fungerar inte då eller?



Nej. Eller jag vetifan, men de ska nog inte fungera. Det är därför de introducerade Starter Edition. Samma sak.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar sofanboy:
Följer också den där, är nog den guiden som fick mig att börja lira igen. Riktigt bra guide som fokuserar på fundamentala delar om spelet i varsitt avsnitt sorterat efter vilken liga det verkligen behövs.

Det där med att skita i micron och inget tech är bara för att du ska fokusera på din build tills vidare, eftersom om du inte klarar att nå benchmarksen så kommer du inte klara av dom andra stegen heller. Det där är det som gör guiden så bra, han tar ett steg i taget och försöker inte tvinga på massa hundra lärdomar i ett och samma avsnitt.

50 SCVs vid 10 min mark når jag dock sällan eftersom dom flesta spelare tenderar att punisha FE på ett eller annat sätt. Fast låter mig vara ostörd går det lagom bra att komma upp i 45-47 iaf runt tidpunkten.


Vilken liga är du i? Blev bara lite nyfiken eftersom att 50 workers vid 10 min är superenkelt för mig om jag bara bygger barracks och marines. Fast du kanske menade när man techar och microar?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
50-6=46
46x17=782
782/60=13.3333

Om min matte stämmer, är det omöjligt att få 50 Scvs på 10 minuter. Men du LÄR ha en expo på den tiden så siffrorna beror lite på. Plus att det innebär KONSTANT SCV produktion.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Gamesrule:
Nej. Eller jag vetifan, men de ska nog inte fungera. Det är därför de introducerade Starter Edition. Samma sak.


Okok. Dock så av det jag förstått så kunde man köra online med alla raser med ett guest pass. Pröva på spelet liksom. Med Starter Edition är man endast bunden till Terran samt ca 4 maps. Endast custom games också.

Men jag kanske fått allt om bakfoten.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Okok. Dock så av det jag förstått så kunde man köra online med alla raser med ett guest pass. Pröva på spelet liksom. Med Starter Edition är man endast bunden till Terran samt ca 4 maps. Endast custom games också.

Men jag kanske fått allt om bakfoten.



Nej, ingen multiplayer har funnits på de såvitt jag vet.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar M7Jagger:
Citerar sofanboy:
Följer också den där, är nog den guiden som fick mig att börja lira igen. Riktigt bra guide som fokuserar på fundamentala delar om spelet i varsitt avsnitt sorterat efter vilken liga det verkligen behövs.

Det där med att skita i micron och inget tech är bara för att du ska fokusera på din build tills vidare, eftersom om du inte klarar att nå benchmarksen så kommer du inte klara av dom andra stegen heller. Det där är det som gör guiden så bra, han tar ett steg i taget och försöker inte tvinga på massa hundra lärdomar i ett och samma avsnitt.

50 SCVs vid 10 min mark når jag dock sällan eftersom dom flesta spelare tenderar att punisha FE på ett eller annat sätt. Fast låter mig vara ostörd går det lagom bra att komma upp i 45-47 iaf runt tidpunkten.


Vilken liga är du i? Blev bara lite nyfiken eftersom att 50 workers vid 10 min är superenkelt för mig om jag bara bygger barracks och marines. Fast du kanske menade när man techar och microar?


Mjo, jag tenderar att techa greedy redan early game och jag kan få riktigt klantiga supplyblocks även om dom bara närvarar under några få sekunder så tror jag det är största boven.

Jag är i plat, och jag möter guld- och plat-spelare!

Citerar Lordbeijer:
50-6=46
46x17=782
782/60=13.3333

Om min matte stämmer, är det omöjligt att få 50 Scvs på 10 minuter. Men du LÄR ha en expo på den tiden så siffrorna beror lite på. Plus att det innebär KONSTANT SCV produktion.


Nu vet jag inte hur du fick 50-6 till 46 men men. Med en natural på 3.45-3.55 ska man kunna ha runt 50 på 10 min med konstant produktion.
  • 0
Seriöst nu får patch 1.5 komma snart
  • 0
Citerar dinskugga:
Seriöst nu får patch 1.5 komma snart


Vad händer i och med den patchen? Har alldeles nyss börjat spela Starcraft 2 så, tänkte bara om det var några stora förändringar eller tillägg? =)
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Vad händer i och med den patchen? Har alldeles nyss börjat spela Starcraft 2 så, tänkte bara om det var några stora förändringar eller tillägg? =)


Blizzard har pratat om att de vill förändra gränssnittet i menyerna och möjligheterna till att chatta och på andra sätt interagera med andra spelare, som jag minns det.

Vad gäller spelbalans och sånt tror jag inte att det kommer några stora förändringar förrän expansionen Heart of the Swarm som jag tror kommer mot slutet på året.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar sofanboy:
EDIT: Verkar som att det börjar om en drygt 20 min, ifall någon är vaken.


Vad börjar då?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Presskonferens mellan Kespa, Blizzard, OGN och GOM. Fins inget officiellt på vad det kommer innehålla men den rimliga gissingen är att Kespa går över till SC2 och OGN har fått något schysst deal angående sändning mellan Blizzard och GOM, för om jag inte minns fel har GOM kontrakt till 2013 för att få sända SC2 i korea.

Proffs och coach/managers från vissa lag ska även vara på plats. Det högt uppsatta i alla ovannämnda företag som ska vara på plats och detta lär förmodligen vara ett stort steg för den koreanska marknaden som i slutändan påverkar hela den internationella scenen något enormt.
  • 0
Citerar -Ando:
icka på länken så ser du.


Mja. Då jag började spela lite igår så är jag inte så värst insatt och har ingen aning om vad detta gäller, mer än att något... stort/hypat förmodligen ska utannonseras
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Ajajaj ser inte bra ut.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -Ando:
Citerar Qatsi:
Och ifall det var en, EN! Match man inte fick så, vad spelar det för roll?


Det var mer än en match. MLG providence man. Nani besegrar Nestea, kallar honom en idiot i en intervju, Nestea blir rasande och säger att han var redo att förgöra Naniwa. Naniwa vinner matchen.

Självklart så var det bara en match som inte betydde något för turneringen, men för rivaliteten(nej chrome jag försöker inte skriva viskositeten) så var den massiv.


Jag pratade inte om någon rivalitet. Utan varför ska man avsky nani för att han inte ville spela en match?

Svårt att tro att nani kallade honom för en idiot bara för att. Utan det finns förmodligen en bakomliggande orsak. Som jag inte tror varken du eller jag har 100% koll på, så varför välja ett läger?
  • 0
Fan vad gött!
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Nani fighting!
Do you have any good old ham?
  • 0
Okej, naniwa är ute.

Tillagt 2012-05-02 12:08:
GLÖM DET DÄR!!!
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Nae, han är ute.

Tillagt 2012-05-02 12:19:
Fan vad grymt det skulle varit ifall Naniwa hade smygit in en probe mitt i allt det där och byggt cannons i hans bas.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Förresten, vad händer med de spelare som åkte ut tidigare i Code S? Får de kvala sig in i Code S igen på något sätt eller hur fungerar det?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Fungerar inte.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!