Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Citerar M7Jagger:
Förresten, vad händer med de spelare som åkte ut tidigare i Code S? Får de kvala sig in i Code S igen på något sätt eller hur fungerar det?


De åker ned till Code A som jag fattar det, och där får de kämpa om en plats i Code S. Naniwa har dock en säkrad plats i Code S även nästa säsong.

Parting lär vinna den här säsongen. Världens bästa Stalker-micro?
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Jag skulle inte räkna ut Squirtle, Taeja eller MVP heller för den delen riktigt än. PartinG är dock som alltid riktigt stor favorit i sin starkaste MU men undrar hur han skulle te sig mot Squirtle eller HerO som båda ökar i skicklighet i nästan samma hastighet som han själv.

EDIT: Skulle inte räkna ut Supernova än heller. Alla i ro8 är så sjukt bra så vem som helst kan verkligen vinna känns det som. Det är därför nya GSL upplägget äger!
  • 0
via mobil

Finns det världsmästerskap i SCII? Wut? GSL är ju globalt men världsmästerskap? Tänker på nyheten på GR om Esportssidan.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
via mobil

Se på fan.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Vilka gick vidare idag? Jag försöker hitta resultat men hittar inget.

Tillagt 2012-05-03 14:40:
Nevermind, jag hittade.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
Mje. Den enda som kan rucka Parting i PvP var just Oz, och MVPs stil lär Parting vara förberedd för. Jag har svårt att se Taeja/Supernova gå till finalen, och ifall de gör det så är Parting fortfarande den massiva favoriten.

Allt talar för honom.


Det du säger stämmer absolut, och efter dagens matcher så fick jag äta mina ord angående Supernova och Taeja också..

Intressant dock att Squirtle säger att han är den som vinner mest när han praccar mot PartinG.
  • 0
Okej, alla här måste titta på Brat_ok - Puma i NASL, fyfan vilken match.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
http://sea.battle.net/sc2/en/blog/254310

Observer build time decreased to 30, down from 40.
Queen anti-ground weapon attack range increased from 3 to 5.
Overlord movement speed increased to 0.586, up from 0.4687. Upgraded overlord movement speed unchanged.

Äntligen, inga mer fatlords
  • 0
De ändrar Queen starting energy från 25 till 50!

Oh nvm, det tog de bort.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Jag funderar lite på om Overlord-ändringen kommer bli tillräcklig för att låta Zerg scouta vettigt. Jag var mer inne på att göra uppgraderingen tillgänglig från hatchery, eller något. Men det kanske skulle ta för lång tid...

Jag gillar range-uppgraderingen mer än energi-uppgraderingen, dock. Känns som om det, tillsammans med aningen bättre scout, kommer göra Zerg mindre cheese-känsliga. Om de nu bara kunde buffa Terrans late-game så att de inte blir så sabla cheese-orienterade så skulle jag vara nöjd.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Jag funderar lite på om Overlord-ändringen kommer bli tillräcklig för att låta Zerg scouta vettigt. Jag var mer inne på att göra uppgraderingen tillgänglig från hatchery, eller något. Men det kanske skulle ta för lång tid...


Ja, jag tror ändringen mest är så zerg kan scouta bättre i början mot speciellt terran. Idra whinade om det på någon SotG.

Citerar RaZorwire:
Om de nu bara kunde buffa Terrans late-game så att de inte blir så sabla cheese-orienterade så skulle jag vara nöjd.


Yepp, jag skulle helt klart vilja se antingen Thor eller BC buffade på något sätt utan att göra terran OP. Men då de tydligen ska göra det med BC i HotS tror jag inte vi kommer se det tills dess.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Ja, jag tror ändringen mest är så zerg kan scouta bättre i början mot speciellt terran. Idra whinade om det på någon SotG.


Jo jag vet, det jag skrev var att jag inte är säker på om det faktiskt skulle vara en tillräcklig buff för att låta dem scouta.

Citerar -RadiuZ-:
Yepp, jag skulle helt klart vilja se antingen Thor eller BC buffade på något sätt utan att göra terran OP. Men då de tydligen ska göra det med BC i HotS tror jag inte vi kommer se det tills dess.


En BC-buff vore onekligen trevligt. Jag skulle gärna se en Raven-buff också (100 energi för seeker missile i stället för 125?), då det är en fruktansvärt cool enhet som används alldeles för sällan. Eftersom Blizzard experimenterar med sätt att bryta siege-linjer och Ravens är utmärkta för just det om man får tillräckligt många av dem skulle det passa utmärkt att göra dem lite mer lättanvända.

Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Och när fan ska dom nerfa storm? Dom måste göra något åt TvP late game.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Ja, det är ganska löjligt att HTs är så bra mot BCs, Thors och bio.
Do you have any good old ham?
  • 0
Hade velat komma in i SC2 multiplayer igen, men jag känner tyvärr att jag inte alls har tid till att lära mig att spela. Lite synd, ju.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Ja, det är ganska löjligt att HTs är så bra mot BCs, Thors och bio.


Jo, men herregud.

Det är inte omöjligt för terran att vinna i late game, men det känns som att terran måste macro'a bättre, men framför allt micro'a bättre.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Och när fan ska dom nerfa storm? Dom måste göra något åt TvP late game.


Tror inte de kommer att göra det eftersom det används hyfsat ofta mot mutalisks (som Toss har ganska svårt med som det är) i PvZ. Jag tror inte storm skulle vara ett lika stort problem om Terran faktiskt hade vettiga Tier 3-enheter att maxa på, snarare än att fastna på Bio + Ghost + Viking som är så hysteriskt microintensivt OCH tar längre tid att ersätta än Zealot + Stalker + Colossus + Templar.

Terran känns i allmänhet som den ras som har lägst antal användbara enheter i varje MU.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Tror inte de kommer att göra det eftersom det används hyfsat ofta mot mutalisks (som Toss har ganska svårt med som det är) i PvZ. Jag tror inte storm skulle vara ett lika stort problem om Terran faktiskt hade vettiga Tier 3-enheter att maxa på, snarare än att fastna på Bio + Ghost + Viking som är så hysteriskt microintensivt OCH tar längre tid att ersätta än Zealot + Stalker + Colossus + Templar.


Jo, tänkte inte på det det angående mutalisks. Men HT i allmänhet då, det är som -RadiuZ- säger, HT är för mångsidig i TvP. Mech fungerar väldigt bra, enda problemet är att tråden mellan vinst och förlust är så skör, det är så enkelt att harassa en terran som går mech.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Ja, jag tror ändringen mest är så zerg kan scouta bättre i början mot speciellt terran. Idra whinade om det på någon SotG.

Yepp, jag skulle helt klart vilja se antingen Thor eller BC buffade på något sätt utan att göra terran OP. Men då de tydligen ska göra det med BC i HotS tror jag inte vi kommer se det tills dess.


"Idra whinade".. Idra sa att Zerg early game scouting är löjlig, vilket han har rätt i. Inget whine utan ren och skär fakta.

Thors är inte ett unit som behöver en buff, finns ingen anledning utom för att knäcka spelbalansen. BC däremot, skulle bli bra i TvT när folk skulle kontra mech med Skyterran.

Citerar RaZorwire:
Tror inte de kommer att göra det eftersom det används hyfsat ofta mot mutalisks (som Toss har ganska svårt med som det är) i PvZ. Jag tror inte storm skulle vara ett lika stort problem om Terran faktiskt hade vettiga Tier 3-enheter att maxa på, snarare än att fastna på Bio + Ghost + Viking som är så hysteriskt microintensivt OCH tar längre tid att ersätta än Zealot + Stalker + Colossus + Templar.

Terran känns i allmänhet som den ras som har lägst antal användbara enheter i varje MU.


Protoss vägrade bara bygga archons. Cannons, storm och Archons. Alt Phoenix.

Terran har ju dock flest units ;) Måste bara spela kreativt.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Thors är inte ett unit som behöver en buff, finns ingen anledning utom för att knäcka spelbalansen. BC däremot, skulle bli bra i TvT när folk skulle kontra mech med Skyterran.


Ta bort energin thors har så att man inte kan feedbacka dom tror jag hade varit hur bra som helst.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Protoss vägrade bara bygga archons. Cannons, storm och Archons. Alt Phoenix.


Va?

Citerar Lordbeijer:
Terran har ju dock flest units ;) Måste bara spela kreativt.


Terran har gott om enheter, men vissa är nästan objektivt dåliga i de allra flesta situationer (Battlecruisers, Reapers), vissa är bra vid en specifik harass-build men inte annars (Banshees, till viss del Hellions), och vissa används nästan bara i en MU (Ghosts mot Protoss, Raven (knappt) mot Terran).

Sen har vi Thors, som är användbara eftersom de är ruskigt bra på att ta stryk och ha som skydd mot banelings och till viss del infestors (minus neural parasite), men de är långsamma, klumpiga, dyra och kontrar egentligen ingenting själva. Inte ens mutalisks, om Zergen har vettig magic box. De gör knappt någon skada mot något annat i luften heller (en Brood Lord dödar en Thor). De är inte dåliga på något vis, men de har sina nackdelar.

När Terran har så starkt midgame med Bio mot Protoss och Bio + Tank mot Zerg är det heller sällan någon mening att ladda upp inför lategame med mängder av Tier 3-enheter när de ändå inte är bättre än det man redan har. Jag håller med dig om att Battlecruiser skulle må bra av en buff (gärna så att den faktiskt gör någon skada). Kombinerat med en liten Raven-buff skulle vi nog få se mer Sky Terran, och det skulle ju vara trevligt.

Min poäng med mitt klagomål på att Terran har så få användbara enheter är inte bara ett gnäll på balansen mellan raserna. Jag tycker bara det är trist att det finns så många enheter med så smalt användningsområde. Det optimala vore ju att alla enheter dök upp någorlunda regelbundet på proffsnivå.


Citerar M7Jagger:
Ta bort energin thors har så att man inte kan feedbacka dom tror jag hade varit hur bra som helst.


Att ha energi till en förmåga som knappt används ändå är ju bara fånigt, så varför inte.


Tillägg:

När vi ändå är inne på ämnet så har Protoss och Zerg också några enheter som inte används så mycket. Void Rays och Phoenix används nästan bara i tidigt harass mot Zerg, Mothership nästan bara mot Infestor + Brood Lord och Carriers bara av White-Ra (med blandade framgångar). Jag tror att problemet med Stargate-enheterna är att det inte finns något att gå vidare mot - eftersom Carriers inte är så bra vill ingen lägga för mycket resurser på att bygga Stargates eftersom man inte har en bra tier 3-enhet att lägga till sina Phoenix/Void Rays.

Zerg använder det mesta i arsenalen, känns det som, men Hydralisks är väl ett gränsfall. Jag har funderat lite på om man inte skulle kunna göra dem bättre genom att ge tillbaka dem hastighetsuppgraderingen de hade i Brood War. Men de kanske ändå inte skulle ha så stort användningsområde eftersom Roaches är så billiga och lätta att massproducera...

Vad tror ni andra?
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Att ha energi till en förmåga som knappt används ändå är ju bara fånigt, så varför inte.


Mm, precis.

Jag tror att ett problem med late game TvP är att om man går bio i early och mid game så hamnar man i late game med hur många barracks som helst, medan warpgates kan bygga många fler late game enheter än vad barracks kan. Det blir så svårt att övergå ifrån MMM till en ny enhetskomposition. Man kan ju liksom inte bygga en massa factorys i mitten av matchen och övergå till mech i slutet.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Jag tror att ett problem med late game TvP är att om man går bio i early och mid game så hamnar man i late game med hur många barracks som helst, medan warpgates kan bygga många fler late game enheter än vad barracks kan. Det blir så svårt att övergå ifrån MMM till en ny enhetskomposition. Man kan ju liksom inte bygga en massa factorys i mitten av matchen och övergå till mech i slutet.


Nä, precis. Terran har ganska svårt att tech-switcha. Om det fanns fler bra Tier 3-enheter mot Protoss skulle det kanske vara mer lockande att satsa på mech eller Sky Terran (så coolt namn på en komposition som används så sällan).
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Va?


Som aktiv muta/lingspelare kan jag säga att många protoss vägrade bygga någonting för att kontra mutas mer än blink stalkers. När du maxar på 3-3 lings med Mutas smälter allt som heter Gatewayunits som is i sahara. Archons skyddar dig mot mutas som klumpar ihop sig och lings. Cannons ger dig tid att flytta Archons till dina minerallines.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
QXC skrev något intressant angående late game TvP.

http://www.complexitygaming.com/forums/entry.php?b=2019
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!