Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dröm- och önskespel


Alla har vi drömspel som vi önskar kunde produceras. Det kan röra sig om en uppföljare till ett toppenspel men också en helt egen idé som skulle passa väl i en nytt spel av valfri spelstudio.

Ja, ni kanske förstår vad jag försöker åstadkomma med denna forumtråd. Skriv och berätta om era allra högsta drömmar inom spelvärlden! Det finns säkerligen massvis att drömma och önska...

Jag personligen skulle vilja se en uppföljare till Burnout Paradise, som i min mening var ett fantastiskt fartfyllt och underhållande spel att spela ensam och online med vänner. Så sjukt många timmar som jag plöjt ned i det spelet... Skulle verkligen göra gott med ett Burnout Paradise 2 (självklart då också utvecklat av Critereon!).
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Gud, det finns så mycket som man kan skriva här att jag knappt tror att det kan klassas som foruminlägg längre. Speciellt inte om alla kan göra det. Jag skall återkomma när jag har tryckt ihop mitt drömspel till ett enda inlägg.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Gud, det finns så mycket som man kan skriva här att jag knappt tror att det kan klassas som foruminlägg längre. Speciellt inte om alla kan göra det. Jag skall återkomma när jag har tryckt ihop mitt drömspel till ett enda inlägg.


Visst finns det mycket att skriva om! Haha! ;)

Kom på ett nytt drömspel som jag hoppas kommer: Mario Kart Anthology
I MKA så önskar jag att alla banor från alla spel skall vara inkluderade, alla omgjorda i härlig och krispig HD-grafik till Wii U alternativt framtida Nintendo-konsol. Utöver alla banor så skall alla tidigare karaktärer vara spelbara och bilar skall kunna modifieras i större utsträckning än i MK7. Det skall dessutom finnas ett speciellt spelläge med ett Double Dash!!-tema. Naturligtvis skall även motorcyklar vara inkluderade på något vis.

Hade det spelet kommit hade jag varit i extas. Milt sagt.
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Finns det ingen som har några underbara spelidéer? Trodde det fanns massa underlag för att skapa diskussion när jag skapade tråden! ;)
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
En ordentlig uppföljare till Duke Nukem 3D hade varit fint. Forever drog ned serien i skiten rätt hårt.

Annars saknar jag visuella romaner. Har inget speciellt tema i åtanke, men romaner som utspelas i datorspelsform söker jag ständigt efter i Sverige. Superpopulärt i Japan, existerar åtminstone i USA men helt dött här.
chogoling.com - indiespel och litteratur
  • 0
Citerar Chogoling:
En ordentlig uppföljare till Duke Nukem 3D hade varit fint. Forever drog ned serien i skiten rätt hårt.

Annars saknar jag visuella romaner. Har inget speciellt tema i åtanke, men romaner som utspelas i datorspelsform söker jag ständigt efter i Sverige. Superpopulärt i Japan, existerar åtminstone i USA men helt dött här.


Duke Nukem har jag aldrig förstått storheten i... Är det inte bara ett actionspel, liksom? ;)

Visuella romaner säger du... Det är något som jag aldrig tänkt på. Varför är det så stort i Japan och inte här då?
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Half-Life 3 är min största önskan, även om jag betvivlar att Valve dels kommer göra det, och dels även lyckades slå sina tidigare delar i serien.

Även uppföljare till Fallout, Mafia och Burnout Paradise vore fantastiskt.
  • 0
Citerar Aaandy:
Half-Life 3 är min största önskan, även om jag betvivlar att Valve dels kommer göra det, och dels även lyckades slå sina tidigare delar i serien.

Även uppföljare till Fallout, Mafia och Burnout Paradise vore fantastiskt.


Skönt att inte BP är helt bortglömt!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
  • kraz
  • kraz
Rolig tråd! Jag ska vara o-orginell och säga Shenmue 3. Det vore otroligt trevligt.

Jag hade velat ha ett spel med riktigt episka rymdbattles. Något som utspelar sig till största del i ett skepp. Och ett nytt riktigt Knights of the Old Republic som inte är ett MMO. Jag gillade det spelet men de bästa delarna var story-uppdragen helt klart.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Rolig tråd! Jag ska vara o-orginell och säga Shenmue 3. Det vore otroligt trevligt.

Jag hade velat ha ett spel med riktigt episka rymdbattles. Något som utspelar sig till största del i ett skepp. Och ett nytt riktigt Knights of the Old Republic som inte är ett MMO. Jag gillade det spelet men de bästa delarna var story-uppdragen helt klart.


Jag har inte så jättebra koll om just detta, men det sistnämnda som du skrev - är det inte Bungies nya spel Destiny som du beskrev där? Eller?
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Exicutor:
Jag har inte så jättebra koll om just detta, men det sistnämnda som du skrev - är det inte Bungies nya spel Destiny som du beskrev där? Eller?


Nu hänger jag inte med, vilket menar du?
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Beyond: Good & Evil 2
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Beyond: Good & Evil 2


Ja, det inte hade varit helt fel.
chogoling.com - indiespel och litteratur
  • 0
  • hl2
  • hl2
64 spelar co-op mot zombies! Typ battlefield möter left 4 dead. Man spelar som militären, inklusive fordon, på gigantiska banor med en imponerande zombie A.I, där man kan möta hundratals fiender samtidigt.
Metal up Your Ass
  • 0
RPG Harry Potter.
Min Ära Heter Trohet
  • 0
Citerar Chogoling:
Citerar AG Jati:Beyond: Good & Evil 2

Ja, det inte hade varit helt fel.


Det ska förmodligen släppas till PS4. Ubisoft är ibland lite för optimistiska.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar hl2:
64 spelar co-op mot zombies! Typ battlefield möter left 4 dead. Man spelar som militären, inklusive fordon, på gigantiska banor med en imponerande zombie A.I, där man kan möta hundratals fiender samtidigt.


Oj, det där låter fedt skoj! Lite World War Z-stajl, typ?

Tillagt 2013-12-17 22:38:
Citerar kraz:
Citerar Exicutor:Jag har inte så jättebra koll om just detta, men det sistnämnda som du skrev - är det inte Bungies nya spel Destiny som du beskrev där? Eller?

Nu hänger jag inte med, vilket menar du?


Det lät som att det var Bungies framtida epos "Destiny" som du beskrev! Men det kanske inte alls är så! Haha.
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Exicutor:
Det lät som att det var Bungies framtida epos "Destiny" som du beskrev! Men det kanske inte alls är så! Haha.


Näe alltså antingen ett renodlat rymdskepp-spel eller ett Knights of the Old Republic ;p

Citerar snaupy:
RPG Harry Potter.


that would be aaaawesome.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag önskar mig följande:

Ett musikalspel där berättelsen och gameplay framförs genom sång och musik. The Nightmare Before Christmas: Oogie's Revenge var ett spel i rätt håll. Blev besviken på Warren Spector som lovade musikalscener till Epic Mickey 2, men dessa var bara filmsekvenser.

Fler berättarspel som Dear Esther och Gone Home. En något nischad genre men jag tror den kan växa till något speciellt. Vi har ju redan sett imponerande exempel med Telltale Games senaste spel.

Ett deckarspel i Star Wars-miljö. I allmänhet vill jag spela deckarhistorier från olika franchiser, men jag skulle verkligen vilja se hur en deckare i Star Wars-universumet skulle kunna bli.

Ett Stålmannen-spel i samma form som Batman: Arkham-spelen. Hur länge ska man behöva vänta för att få ett riktigt bra spel om världens främsta superhjälte?

En uppföljare till Bully.

En uppföljare till Pokémon Snap.

En re-release av The Curse of Monkey Island.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar kraz:
Jag hade velat ha ett spel med riktigt episka rymdbattles. Något som utspelar sig till största del i ett skepp.


Låter oerhört mycket som nyligen utannonserade No Man's Sky.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Avoca:
Låter oerhört mycket som nyligen utannonserade No Man's Sky.


Det ser faktikt rätt spännane ut! Inte exakt vad jag tänkt mig men definitivt något åt det hållet iaf (:
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Aaandy:
uppföljare till Fallout


Vet inte vilket Fallout du syftar på, men är du ute efter uppföljare till originalen så kan du känna dig frälst. Wasteland 2 mate, Wasteland 2!

Citerar swedish_jedi:
En uppföljare till Pokémon Snap.


Pokémon Oh Snap!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Åh... Pokémon Snap. <3
Skulle verkligen kunna bli något till Wii U! Tror det skulle passa kontrollen bra!

Citerar Genera:
Ett pokémon-rollspel i skyrimtappning hade jag satt tänderna i direkt.

http://static2.fjcdn.com/comments/asthmaticscotsman+rolled+a+r
andom+image+posted+in+comment+145+at+_5c819c5d8f01453e
079c1d42e2c4b614.jpeg


Haha bilden! ;)

Nej men ett Pokémon helt i en tredimensionell värld där man kan möta andra spelare i real-tid hade varit sjukt nice. Helst till datorn, men annars till Wii U! ;)
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
  • hl2
  • hl2
Citerar Exicutor:
Oj, det där låter fedt skoj! Lite World War Z-stajl, typ?


Jo men visst, fick inspirationen till det när jag såg World War Z hehe. Vore ett intressant mulitplayer co-op koncept.
Metal up Your Ass
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!