Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilken svårighetsgrad väljer ni?


Startar alltid på hard. Om det är för svårt/lätt ändrar jag.
  • 0
  • ses
  • ses
Kör alltid igenom spel på hard. Blir mer givande eftersom att man måste sätta sig in i spelmekaniken för att klara det.
Reach out and touch faith!
Brukar köra på Normal eller Medel. Är oftast det utvecklarna själva "vill" att man kör på. Sen har jag nog för dåligt tålamod för trail and error som lätt blir på högre svårighetsgrader Är det ett FPS på pc kan jag ibland köra på High eller så.
The Witcher 2 kör jag dock på Easy. Vill mest komma åt den underbara världen och handlingen. Och tycker faktiskt det är lagom svårt nu som det är så..
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Väljer alltid det svåraste. Det ger, för mig, absolut bästa upplevelsen. Speciellt i The last of us. Kan inte för hela världen tänka mig att det är roligt/spännande/givande på easy. Visserligen är de svårare graderna låsta här till en början men ändå, så svårt som möjligt från början.

Det enda spelet jag varit tvungen att folda mot är Skyrim. Det är ju rent av jävla omöjligt att klara på legendary.
  • 0
Easy för jag är alldeles för kass på att köra svårare.
  • 0
Normal och sedan Hard.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Som så många andra skriver, det beror på vilket spel. Eller i mitt fall framför allt vilken genre.

FPS och 3PS, oftast Hard men bara om jag tycker spelet är bra, det är aldrig kul när spelet är svårt pga buggar eller dålig kontroll osv. Gears Of War körde jag igenom både del två och tre på insane t ex, men Dark sector gav jag upp på Hard. Alldeles för klumpig styrning i mitt tycke.

Spelar väldigt sällan strategi och taktikspel men när jag spelade Xcom körde jag på easy. Suger på RTS och sådant eftersom jag tappar tålamodet när matcherna drar ut på tiden. Chansar för mycket. Vill bara komma vidare.

Plattformsspel går det sällan att välja svårighetsgrad på av någon anledning, men i de fall det går får det bli Hard.
Gamertag: II Linus II
  • 0
Alltid normal, förutom när jag är ny till en genre - då kör jag på easy första gången och sedan på normal i kommande spel inom den genren (om det inte finns svårighetsrelaterade trophies, då brukar jag gå direkt på normal bara för att mina psn-vänner inte ska tycka att jag suger haha). Har kört om några få spel på hard efter att ha spelat igenom på normal och det brukar vara rätt kul.
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
  • over
  • over
Beror på spel.. men vanligtvis tar jag den nivån som ger mest achivements lr trophys . vilket oftast är Hardcore då man då får ( klarat spelet & klarat spelet på högsta nivån achivements på samma gång utan att behöva spela 2 gånger.)
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Som redan nämnt beror de på spel. Märker jag att de är lätt skruvar jag alltid upp det till hard.
Vanligast är normal fast lirar en hel del på hard med. Varvar väldigt sällan sp-spel mer än en gång dock.

Tillagt 2014-06-06 00:40:
Citerar Blodpixel:
Plattformsspel går det sällan att välja svårighetsgrad på av någon anledning, men i de fall det går får det bli Hard.


Kör Rust an elysian tale på tough . Bra med plattform som har fler svårighetsgrader faktiskt

Tillagt 2014-06-06 00:42:
Citerar Samurami:
Startar alltid på hard. Om det är för svårt/lätt ändrar jag.


Haha din naiva jävel, det där känner jag igen mig i.
  • 0
Är det skjutspel så väljer jag oftast easy just av den anledningen att det inte ska krävas 3 magasin i nyllet för att döda någon, det ska gå snabbt och smidigt. Det tråkiga dock är ju att jag som spelar tål storstryk och tål hur många skott som helst, vilket krockar lite med realismen..
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Beror ju helt på vilken typ av spel det gäller. FPS med högt tempo brukar vara tacksamt att spela på låg svårighetsgrad. Jag brukar spela TPS på högre svårighetsgrader.
Avgångstidelag
  • 0
Kör oftast på normal om man inte får nåt för att köra på svårare, typ nåt ännu svårare, skins, achievements, eller nåt annat som motiverar en till att välja hard.
My signature this is.
  • 0
Lite lättare än normal på de flesta spel där det går att välja; kör för story och generell upplevelse i första hand och inte för utmaningens skull. Om jag vill ha utmaning så kör jag spel som har det oavsett svårighetsgrad - typ Fez, Not Tetris och Bit Trip.Runner ^^
  • 0
Kör normal svårighetsgrad oftast, enklare om jag är stressad och bara vill bli klar med spelet. Ända gången jag spelat på högre är i Resident Evil Darkside Chronicles.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Alltid på Normal och sedan höjer till svårare.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Kör alltid på normal! När jag var mindre var det alltid easy när det väl fanns svårighetsgrad i spelet.
i'll Be Back
  • 0
Klarar ut spelen på regular/Easy sen höjer jag alltid till Max
  • 0
Jag brukar köra näst svåraste.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Allt som oftast normal, för att sedan höja ett snäpp i taget per spelomgång.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Svåraste möjliga, så länge jag känner mig bekväm med genren. Vill ha en utmaning, och sedan känns det som att spelet håller längre om man kör på en svårare nivå.
  • 0
Normal såvida inte gameplayet är roligt, då blir det Hard eller mer.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Beror helt på hur många svårighetsgrader det finns men om det finns fyra eller fler så väljer jag oftast det näst svåraste. Finns det bara tre olika så väljer jag det mellersta till att börja med.
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Normal om det finns, alltid.
Forza Lazio!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!