Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

CS GO hjälp


Nu är det så att när jag lirar cs go på min 2 veckor gamla burk så laggar det.
det blir liksom lagspikes (ljudet och bilden hakar upp sig i en halv sekund)
Jag installerade BF4 och körde online för att se om det laggade där med.
men bf flöt på jävligt fint.
Så då måste det vara någon inställning någonstans som felar....
v-sync är av både i cs å gfx.
har använt mig av nvidia experience för att få maximal prestanda å grafik för BF och CS.
har även satt -threads 8 i cs vilket inte har någon jätte betydelse märker jag.
formatera om och installera om spelet är ingen ide att ni skriver för det har jag gjort 3 ggr.

Specs:
Intel i7 4770k
Geforce GTX 760 2gb
8gb ram
G1.sniper.b5 moderkort.
144hz 1ms skärm.


någon som har några tips vad jag kan göra?
  • 0
uppdatera alla drivrutiner. googla cs go lagg problems gtx 760
Gamertag: WirreXx
  • 0
Skriv cl_forcepreload det gör att man laddar ner ljuden innan matchen då ditt problem handlar om ljudet inte laddar snabbt nog när du skjuter. (OBS resultaten kan variera)
  • 0
Någon typ av mjukvarufel är det i alla fall om det flöt på fint i BF4. Testa och installera om drivrutiner osv. Kan ju vara så att just din version till grafikkortet inte funkar så bra ihop med CS GO, en äldre kanske tar bort problemen t.ex. Kan variera extremt mycket mellan olika drivrutinsversioner.

Eftersom att problemet kvarstår efter att du formaterat(om du formaterat hela datorn dvs) så lär det vara en drivrutin som felar, du installerar samma varje gång efter formateringen och det leder till att problemet kvarstår. Så jag tänker. Hoppas det löser sig med andra drivrutiner!
  • 0
Har du asus grafikkort
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!