Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Rise Of The Tomb Raider


Ett av spelen som utannonserades på årets E3 var nästa kapitel i Tomb Raider-sagan; Rise Of The Tomb Raider. Återigen är det Crystal Dynamics som står bakom. Inte mycket är känt om spelet ännu, mer än att det kommer släppas under 2015 till Xbox One (och troligen även PS4 samt PC, även om ingen utannonsering av detta skett ännu).

Här nedan hittar ni trailern man använde under Microsofts presskonferens för att utannonsera spelet:

http://youtu.be/PWyhQUm42Vk
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Hmm, borde man spela föregångaren?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Skön trailer. Kul att se en björn igen, nu saknas bara hennes doubleguns^^ (fast jag älskade pilbågen också)
Hoppas att det blir större pussel i det här spelet, saknade det i förra - älskade rebooten men spelet var väldigt annorlunda mot tidigare TR-spel och jag skulle vilja att det nya spelet blir en blandning mellan nytt och gammalt. Massa mystik och mytologi, dubbla pistoler, stora pussel, mycket känsla, snygg grafik, bra kontroll... Då blir jag glad.
Lara såg i alla fall snygg ut i trailern och det är bra - hon ska vara snygg, inte som i första versionen av rebooten.

Är jag förresten den enda som hatar röstskådespelaren? Fan att de använder samma igen. Hon låter alldeles för fjollig.


Citerar torbli79:
Hmm, borde man spela föregångaren?

Ja, det är ett roligt spel att spela
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Citerar 5murfen:
Ja, det är ett roligt spel att spela


Verkar dock väldigt självspelande och enkelt. Är det en felaktig uppfattning?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar 5murfen:
Är jag förresten den enda som hatar röstskådespelaren? Fan att de använder samma igen. Hon låter alldeles för fjollig.


Tyckte inte heller hon passade in alls i det första spelet. Hoppas att hon kan tuffa till rösten lite den här gången.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar torbli79:
Verkar dock väldigt självspelande och enkelt. Är det en felaktig uppfattning?

Nej, det stämmer exakt. Det är inte som de gamla spelen, men fruktansvärt roligt ändå. Pilbågen är awesome!
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Citerar torbli79:
Verkar dock väldigt självspelande och enkelt. Är det en felaktig uppfattning?


Självspelande tycker jag inte alls att det är. Det är uppbyggt som så att du rör dig mellan öppna områden och varje område bjuder på olika miljöer, med djur, fiender eller pussel, ibland en blandning av flera. Svårighetsgraden... är väl okej. Det saknas utmaning i pusslen, men jag dog allt en del gånger i striderna.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Självspelande tycker jag inte alls att det är. Det är uppbyggt som så att du rör dig mellan öppna områden och varje område bjuder på olika miljöer, med djur, fiender eller pussel, ibland en blandning av flera. Svårighetsgraden... är väl okej. Det saknas utmaning i pusslen, men jag dog allt en del gånger i striderna.

Jag upplevde det inte så, men jag kanske jämför alltför mycket med Anniversary och Underworld. Om man jämför med exempelvis Uncharted så är ju Tomb Raider lite mer öppet, men det kändes också enklare (på normal) än just Uncharted - kanske för att kontrollen är mer följsam.
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Citerar 5murfen:
Jag upplevde det inte så, men jag kanske jämför alltför mycket med Anniversary och Underworld. Om man jämför med exempelvis Uncharted så är ju Tomb Raider lite mer öppet, men det kändes också enklare (på normal) än just Uncharted - kanske för att kontrollen är mer följsam.


Jämfört med Underworld och Anniversary har du rätt i att de flesta områdena i rebooten inte är riktigt lika stora, men när jag tänker självspelande tänker jag typ Dear Esther eller CoD på easy. Riktigt i den klassen ligger inte Tomb Raider.

Det var kanske något enklare än Uncharted, men inte med så mycket tycker jag inte. Tomb Raider ger dig lite fler alternativ i hur du ska ta dig an fienderna, så kanske är det vad som spelar in.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
men när jag tänker självspelande tänker jag typ Dear Esther eller CoD på easy. Riktigt i den klassen ligger inte Tomb Raider.

Jag har inte spelat de spelen men jag tror jag förstår hur du menar och så illa är inte Tomb Raider, nej
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Ser sjukt mycket fram emot nästa Tomb Raider!
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Gillar Lara som karaktär i spelet och i trailern vi fick se ville man genast hoppa in och spela, ettan var riktigt bra!
i'll Be Back
  • 0
Jag är inte alls insatt i Tomb Raider, så det finns en risk att mina idéer skulle massakrera serien, eller redan finns i spelen, men det vore kul om de hade öppnare miljöer, inte en helt öppen värld, utan bara stora områden där man själv kan välja hur man ska ta sig an striderna/problemen, plus ett lättare craftingsystem, typ det som The Last of Us hade. Som sagt, det kanske redan finns, men om det gör det så känner jag mig rätt så lockad av spelet.
wats the wecoomended amout of de-dedodated WAM (i sould hab to my sevur?)
  • 0
Citerar Polar_Bear:
Jag är inte alls insatt i Tomb Raider, så det finns en risk att mina idéer skulle massakrera serien, eller redan finns i spelen, men det vore kul om de hade öppnare miljöer, inte en helt öppen värld, utan bara stora områden där man själv kan välja hur man ska ta sig an striderna/problemen, plus ett lättare craftingsystem, typ det som The Last of Us hade. Som sagt, det kanske redan finns, men om det gör det så känner jag mig rätt så lockad av spelet.


Så upplevde faktiskt jag Tomb Raider så du behöver nog inte hoppas mer. Utvecklar dom det lite mer och förbättrar ''här och där'' kommer det bli ett grymt spel. Tomb Raider hade relativt stora öppna partier där man fick leka runt och överlista sina fiender. Jag hade skitkul!
Entering zero gravity
  • 0
Jag tror jag ska köpa Tomb Raider (2013), var sugen på att köpa det men av någon outgrundlig anledning så köpte jag aldrig det. Då borde ju Rise of The Tomb Raider släppas ungefär när man blivit less på Tomb Raider (2013).
  • 0
Citerar Polar_Bear:
Jag är inte alls insatt i Tomb Raider, så det finns en risk att mina idéer skulle massakrera serien, eller redan finns i spelen, men det vore kul om de hade öppnare miljöer, inte en helt öppen värld, utan bara stora områden där man själv kan välja hur man ska ta sig an striderna/problemen, plus ett lättare craftingsystem, typ det som The Last of Us hade. Som sagt, det kanske redan finns, men om det gör det så känner jag mig rätt så lockad av spelet.


Tomb Raider är inte en exakt kopia av The Last Of Us på de punkterna, men hyfsat liknande ändå, så jag tycker allt du bör kolla in det.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Citerar Polar_Bear:Jag är inte alls insatt i Tomb Raider, så det finns en risk att mina idéer skulle massakrera serien, eller redan finns i spelen, men det vore kul om de hade öppnare miljöer, inte en helt öppen värld, utan bara stora områden där man själv kan välja hur man ska ta sig an striderna/problemen, plus ett lättare craftingsystem, typ det som The Last of Us hade. Som sagt, det kanske redan finns, men om det gör det så känner jag mig rätt så lockad av spelet.

Tomb Raider är inte en exakt kopia av The Last Of Us på de punkterna, men hyfsat liknande ändå, så jag tycker allt du bör kolla in det.

Ska göra det. När det släpptes så var jag 0% intresserad av någon okänd anledning, men nu så känns det verkligen värt att kolla in.
wats the wecoomended amout of de-dedodated WAM (i sould hab to my sevur?)
  • 0
Citerar 5murfen:
Skön trailer. Kul att se en björn igen, nu saknas bara hennes doubleguns^^ (fast jag älskade pilbågen också)
Hoppas att det blir större pussel i det här spelet, saknade det i förra - älskade rebooten men spelet var väldigt annorlunda mot tidigare TR-spel och jag skulle vilja att det nya spelet blir en blandning mellan nytt och gammalt. Massa mystik och mytologi, dubbla pistoler, stora pussel, mycket känsla, snygg grafik, bra kontroll... Då blir jag glad.
Lara såg i alla fall snygg ut i trailern och det är bra - hon ska vara snygg, inte som i första versionen av rebooten.

Är jag förresten den enda som hatar röstskådespelaren? Fan att de använder samma igen. Hon låter alldeles för fjollig.

Jag håller med dig precis, rebooten var bra men det saknades något. Mer utforskande, mindre överlevande. Men jag tror absolut att uppföljarna blir mer lika de äldre tomb raiders i spelsätt, hela grejen med rebooten var ju att ge Lara en riktig bakgrund och en trovärdig (så trovärdigt det nu kan bli med en magisk ö) grund till varför hon faktiskt blev den hjälte vi alla känner henne som. För Lara Croft är en hjälte, inte en överlevare.

Och röstskådespeleriet kan vi få stå ut med ett tag till, läste något för ett tag sedan där det ryktades att hon som gör rösten kan få spela Lara i den kommande filmen....
  • 0
Jag hoppas på mindre QTE, det var det största problemet jag hade med spelet. Lite bättre mellansekvenser med. Tog mig verkligen ur spelet när hon gång på gång gjorde en massa dumma saker i mellansekvenserna när det fanns så många vettiga alternativ.
Do you have any good old ham?
  • 0
Titeln.... varför inte Tomb Raider 2? Rise of the Tomb Raider låter fruktansvärt.

Detsamma kan dock inte sägas om spelet, det här är lätt ett av spelen jag ser allra mest fram emot. Jag hoppas de lyckas få tillbaka pusselmomenten och inte att de är undanskuffade som valfria extragrejer. Och dubbla pistoler tack! Sen är nog allt perfekt.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!