Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

www.vpopulus.net - Nytt Gratisspel


vpopulus är ett ganska nytt spel med massa länder. Du skapar en medborgare (Helst) i Jämtland nu eftersom vi har ett sjukhus där som man använder efter man krigat.

Detta är ett gratis- spel som liknar eRepublik t ex men detta är nytt och snart släpps en ny grafisk uppdatering, alltså dags att börja nu när vi har ett sjukhus och snart kan börja kriga.
Du kan bli politiker, företagare, soldat osv. men just nu är det inte vackert men det är bäst att börja spela nu för att vara med ifrån början och bli bland de bättre senare.
Det som skiljer detta ifrån de flesta liknande spel är att det är max-gräns för hur mycket guld man kan köpa. Alltså, den som betalar mest blir INTE bäst automatiskt vilket liknande spel tyvärr brukar vara pga. för giriga.

Just nu är vSverige utsatt för ett försök av politiskt maktövertagande av Makedonien så även det är en anledning att börja spela för att trycka tillbaka makedonierna där de hör hemma. Dessutom har vi byggt upp landet nu och vi är redo för krig och har allt ett land behöver. Nu är alltså rätt tillfälle att börja spela om ni inte gör det redan.

Adressen är: www.vpopulus.net
  • 0
nu ha ja skaffat de. vet inte vs ja ska göra riktigt. när jag jobbat å tränat. ere bara å vänts tills imorn då?:-p
uffe heter ja där btw!
  • 0
Köp Quality 2 mat också för att ha det varje dag och inte förlora wellness. Sen kommer vi snart börja kriga och då händer mer
Kom in fler för att stoppa makedonierna!

Rösta INTE Time Lord eller Kuzyn i Folkpartiet.
  • 0
Positiva som skiljer detta ifrån de flesta liknande spel är att det är max-gräns för hur mycket guld man kan köpa. Alltså, den som betalar mest blir INTE bäst automatiskt vilket liknande spel tyvärr brukar bli vilket leder till att den som betalar mest vinner i princip. Sen är det ganska nytt och man hamnar inte efter om man börjar nu eftersom det fortfarande är nytt.

Nackdelar jag tycker just nu är att det fortfarande är nytt och därmed inte ser så bra ut som liknande spel än och det inte växt mycket ännu med folk utom i Polen och Serbien främst ännu. Den grafiska uppdateringen har nämligen blivit försenad som skulle vara släppt redan för 5 dagar sen.
  • 0
http://prntscr.com/43qeyq Detta är en förhandsbild av hur nya grafiken kommer se ut i nästa uppdatering när de förmodligen fixar de flesta buggarna också!
  • 0
Rätt så roligt spel ändå, man måste inte ta mycket tid från resten för att vara med och skapa ett starkt vSverige.
Lägger några minuter om dagen för att se hur landet växer och diverse olika saker man kan göra för att gynna landet. Händer lite saker om man vill ut på "uppdrag" så att säga ändå.
  • 0
Det tar ett tag att komma in i det fullt ut, men nu har det börjat hända grejer och förhoppningsvis kan man snart kriga i Sverige också, vSverige är nog det landet som växer snabbast och vi kan bli en stormakt i framtiden om vi fortsätter så här.
  • 0
nu borde grafiska uppdateringen släppas vilken dag som helst.. det går även jobba hos svenska företag i Polen om ni kontaktar ICA i spelet för då kan ni kriga och jobba hos svenskt företag samtidigt i polen
  • 0
Här är bilder ifrån uppdateringen som ska släppas ikväll eller imorgon kväll.
http://prntscr.com/43qeyq
http://prntscr.com/47b9p4

vSverige har växt rejält senaste tiden och nu har vi snart träningskrig på gång. Det finns även möjlighet att jobba hos svenskt företag i ICA i Polen och därmed kunna kriga samtidigt ni jobbar svenskt och får lön vid återkommandet. Går även jobba för att få ett hus som är permanent och du slipper därmed köpa Q2 food i framtiden och sparar in pengar varje dag sen. Skriver en sammanfattning här igen.

Sammanfattning av spelet
vPopulus är ett spel som påminner om eRepublik väldigt mycket men det finns working skill i land, manufacture och construction och fler råvaror och produkter som du kan ha företag i.
I stora drag cirkulerar inte spelet lika mycket kring att du måste betala för att bli en bra tank, det gäller bara att börja spela nu och vi får en större befolkning. Kan även tillägga att i slutet på månaden kommer en grafisk uppdatering och spelet kommer se mycket trevligare ut, just nu håller jag med de som tycker det ser förjävligt ut.

Spelet har till och med limit att man inte får köpa mer än 100g per månad. vSverige har just nu ett Q5 hospital (Max nivå) som man kan hela sig i när man krigat. Spelet cirkulerar ganska mycket kring wellnenss som man förlorar 1 när man tränar, 1 när man jobbar i Q1 företag, 2 i Q2 företag osv. och 10 när man krigar. När man krigat kan man använda hospital och får då 50 wellness, alltså endast om det är krig kan man använda det. Just nu jobbar vi på att hitta ett träningskrig i vSverige.
vSverige har växt enormt och ekonomin är på väg uppåt via vår export till polen.

Börjar du spela bör du välja Land och jobba i Statens Olja eller Statens Biljetter. Jobba INTE i Swedish oil eftersom det är serbiskt företag och bättre att jobba för staten.
Om du vill jobba som land worker finns just nu möjligheter att jobba i Polen (registrera dig dock alltid som SVENSK medborgare om du inte vill spionera åt oss) för svenska företag där och du får lön svart när du är klar, mat skickas och du kan kriga och träna upp dig samtidigt. Dock kommer även Manufacturer behövas som tillverkar produkter, t ex Olja tillverkar man tickets av som staten exporterar.
Detta är ett spel som tar 2min eller 4h varje dag eftersom DU bestämmer hur mycket tid du vill lägga ner, vill du äga företag, vill du bli politiker, krigare eller vad är dina mål? Det är även ett spel som är gratis men de som vill köpa guld FÅR INTE köpa för mer än 35 euro i månaden vilket skapar mer jämställt eftersom man inte måste betala för att bli bäst som i eRep eller andra spel med premium member osv.

Snabbguide
För mig tog det ett tag innan jag började spela "fullt ut", jag började med att jobba och träna varje dag innan jag blev helt aktiv för man ville se om spelet växte osv. När du börjar spela är det viktigaste att:
1. Se till att alla 3 rutorna är gröna varje dag genom att Jobba, Träna och ha mat i inventory.
2. Köp alltid Quality 2 mat i början som ger wellness för träning + jobb för att du ska behålla 100 wellness eftersom det gör att du producerar mer och får högre lön

Det är det grundläggande för att börja spela, resten lär man sig efter tid eller komma in i gruppchatten på skype, IRC eller bara fråga.
Börjar du spela ska du börja i Jämtland eftersom sjukhuset är där.
Vet att de flesta är emot /referrer/ men vill ni stödja välgörenhet där allt går till nybörjarstöd och statskassan kan ni använda http://www.vpopulus.net/referrer/4201
  • 0
Registrerade mig för några dagar sedan. Verkar fortfarande tämligen innehållslöst...
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0
Ja tyvärr har inte uppdateringen kommit än, den ska komma vilken dag som helst. Admin har skapat say "goodbye" till designen redan så ska komma när som helst nu. ALLA väntar på uppdateringen så det är nu man ska börja

vSverige är det landet som växer snabbast och nu har vi chansen att bli en stormakt i ett spel av denna typen som vi aldrig brukar bli men nu har vi chansen när alla andra minskar och vi fortfarande växer snabbt!
  • 0
Meh, riktigt tråkigt spel.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Meh, riktigt tråkigt spel.


Mmm. Lägger ned det här.
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0
man får ge de lite tid bara. tyckte å de va lite småsegt ibörjan. men sen kommer man in i det
  • 0
Ser ut som om sverige kommer hamna i krig snart så dags att börja köra och träna upp styrkan och visa att sverige är ett land att räkna med.
Sverige är snart top5 om vi får 5st nya spelare bara! Sen sluta inte spela förrän uppdateringen kommer för då kommer det bli en rejäl babyboom dels alla fördelas som finns hos spelet redan gentemot andra och dels att grafiken kommer bli mer likvärdig liknande spel.
Därför säger jag bara, träna och jobba varje dag för snart kommer vi få kriga!
  • 0
Tror jag lägger min tid på nägot med mer substans, men hoppas det går bra för er.
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0
Nu har uppdateringen släppts men känns som det är lite mer som behöver fixas innan det kommer slå igenom. Finns fortfarande mindre buggar kvar men i övrigt är uppdateringen mycket bättre.
  • 0
Det har växt med massa nya spelare senaste tiden och de kommer införa aktiehandel i spelet med olika positioner i företag och massa fler nyheter verkar det som så det verkar vara mycket på gång nu närmaste tiden. Spelet växer så det knakar och vi behöver fler svenskar också.

Vad tror ni om aktiehandel? Undra om det kommer gå att göra takeover t ex?

Finns en bra skypechatt ni kan bli inbjudna till där vi diskuterar politik och ger tips och råd eller pratar om allt mellan himmel och jord, det är riktigt trevligt där alla känner alla där.

Skicka meddelande i spelet till mig på jimmy86 och fråga så hjälper jag er att få en bra start med tips och bjuda in i skypechatten osv.


Tänkte det är bättre att skriva i denna tråden än att skapa en ny även om den är gammal nu om någon undrar varför jag skriver i en gammal tråd.
  • 0
Det blir reset nu med många nya ändringar så alla börjar om ifrån början. Dags att börja spela för de som vill vara med ifrån början.
  • 0
Det behövs nog fler spelare för att sverige ska fortsätta vara en stormakt eftersom det inte är hållbart att vi har fler företag än medborgare. Detta har ju temporärt lösts genom invandring och gästarbetare men i längden behöver vi fler nu!

Det finns mycket hjälp att få för de som börjar nu eftersom Sverige har så många företag och resurser i spelet. Även många hjälpsamma spelare.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!