Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Läser ni någonsin bruksanvisningarna?


Kan hända att jag läser lite när jag installerar. Men oftast så brukar jag strunta i den om jag inte märker att den verkar innehålla något intressant. Ett exempel är metal gear solid 3. Den innehöll en serie som var ganska intressant att läsa.

Instruktioner till nya prylar brukar jag inte ens titta på om det nu inte börjar strula.
För kung och fosterland!
  • 0
Citerar Shitbrake:
Självklart! varje gång man köpt ett nytt spel så kommer man hem och måste på toa, då tar man med sig manualen och läser igenom den, torkar sig, tvättar händerna och sen är det bara att sätta igång att spela, grymt bra toatidsfördriv
Precis. Allt som ska läsas lägger man i badrummet. Att läsa bibeln till avföringsoset tar kanske priset.
  • 0
Största behållningen med spelköp. Faktiskt så brukar jag köpa ett par dussin spel, slänga skivorna så fort jag fått dem, och bara njuta av doften av manualerna.
Die?
  • 0
När skiten inte fungerar som det ska, då korrekturläser jag de små böckerna. Annars läser jag de väldigt sällan. Kanske om det råkar finnas någon förhistoria till speluniversumet.
Always more than meets the eye
  • 0
Nästan aldrig..bara om spelet strular
xbox 360 4-ever don´t do forumsignatures, but if he did, it would probably be the best forumsignatures in the world
  • 0
Jag läser medans spelet laddar
  • 0
Om det innehåller detaljer kring karaktärer, vapen,fienderna och storyn så sjävlklart.
  • 0
Citerar Shitbrake:
Självklart! varje gång man köpt ett nytt spel så kommer man hem och måste på toa, då tar man med sig manualen och läser igenom den, torkar sig, tvättar händerna och sen är det bara att sätta igång att spela, grymt bra toatidsfördriv


Precis så gör jag också. Brukar sitta och tjuvläsa manualerna till spel i affären.
42
  • 0
Beror när jag får spela spelet, får jag inte spela det på typ 1 vecka så kan jag bruksanvisningen utantill på alla språk.
  • 0
Nej det gör jag aldrig.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Ja, brukar i princip alltid lösa igenpm hela manualen innan jag startar, fråga mig inte varför.
  • 0
  • nuQe
  • nuQe
Brukar kolla kontrollerna innan jag börjar, känns säkrast så.
  • 0
Jag läser alltid igenom den. främst om storyn och kanske om föremålen osv. Tycker att det är roligt.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Ja, såklart! Manualerna är ett sant nöje att läsa, var annars kan man lära sig att det inte är rekommenderat att kasta sin Nintendo DS i en öppen eld?
  • 0
Citerar The Haymaker:
Jag läser alltid igenom den. främst om storyn och kanske om föremålen osv. Tycker att det är roligt.


Samma här. Jag gillar att läsa manualer. Tyvärr innehåller många manualer bara information om kontrollerna, gränssnittet (HUD) och menyerna vilket känns fullkomligt meningslöst. Menyerna fattar man, kontrollerna ställer man in i spelet och måste man ha en beskrivning för att förstå en HUD är den inte vidare väl designad.

När jag väl startat spelet rotar jag alltid igenom alla inställningar i Options. Startar aldrig ett spel utan att ha gjort detta, oavsett om det är ett konsolspel.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Brukar läsa dem när ja får tid över, oftast sätter ja igång o spelar först o sen läser o upptäcker nån ny grej osv.
_ToRnAiDo_ - Unik stavning :)
  • 0
Citerar Shiranai:
Ja, såklart! Manualerna är ett sant nöje att läsa, var annars kan man lära sig att det inte är rekommenderat att kasta sin Nintendo DS i en öppen eld?
Hahaha! Själv läser jag de bara lite grann om jag har problem.
Voglio Super Mario Galaxy, adesso!
  • 0
Citerar Callopski:
Jag brukar bara lukta lite på instruktionsboken.


Det gör vi alla.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Dammar av denna tråd. Hur är det, läser ni några bruksanvisningar eller blir dom kvar i kartongen? Kanske som ölunderlägg när polarna kommer över
Youtube: Tomas Varg - Gamer sedan 1985 - Gr-medlem sedan 2003
  • 0
Jag läser dem ibland när jag är påväg hem med ett nyköpt spel.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Självklart, jag läser alltid manualen. Det brukar stå en hel del intressant där, karaktärs info bland annat.
Fuck yeah!
  • 0
Nåt år efteråt brukar man plocka upp den och kolla lite..
Zoooooooooooooooooommm.....
  • 0
Brukar alltid kolla igenom snabbt efter något intressant, men läser sällan.
En dålig förlorare är någon som förlorar för att han är sämre.
  • 0
Under installation så läser jag igenom den, mest för att kolla vilka kontroller som gäller. Tror faktiskt att jag satt en dag på ett sommarlov för länge sedan och läste igenom alla manualer/instruktionsböcker jag hade. Det var rätt kul, believe it ot not...
I lol'd
  • 0
Det är ju bland det bästa man kan göra i bilen på vägen hem från affären.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!