Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Order 1886


  • Pwm
  • Pwm
Har precis klarat ut spelet så varning för spoilers i denna text!!

Bara jag som märkte att man inte såg sig själv i någon spegelbild under spelets gång? Dock under ett kapitel(minns ej vilket) så bar man på en lykta men då ser man lyktan sväva runt som om spöket Casper var i närheten, men ej Sir Galahad? Enligt myterna så var det väl vampyrer som inte kunde se sin egen spegelbild?

Jag vet att Spelet inte visar några som helst tecken på att Sir Galahad skulle kunna vara en blodsugare, men med ett spel med så högt produktionsvärde och vacker grafik som The Order så tycker jag att en spegelbild är en självklarhet. Mycket märkligt.

Någon annan som funderade på detta?
  • 0
Citerar Pwm:
Har precis klarat ut spelet så varning för spoilers i denna text!!

Bara jag som märkte att man inte såg sig själv i någon spegelbild under spelets gång? Dock under ett kapitel(minns ej vilket) så bar man på en lykta men då ser man lyktan sväva runt som om spöket Casper var i närheten, men ej Sir Galahad? Enligt myterna så var det väl vampyrer som inte kunde se sin egen spegelbild?

Jag vet att Spelet inte visar några som helst tecken på att Sir Galahad skulle kunna vara en blodsugare, men med ett spel med så högt produktionsvärde och vacker grafik som The Order så tycker jag att en spegelbild är en självklarhet. Mycket märkligt.

Någon annan som funderade på detta?


SPOILERS!!!

SPOILERS!!!!


Det kan mycket möjligt vara så även om jag tycker att om han skulle vara när på dö bli sin riktiga form och varför elda upp hundratals av vampyrer men det återstår att se då blackwater de dricker healar dom vilket är blod så ändå ganska logiskt.

I credits scenen så nämner han "im Galahad no more" och det kanske är så att han blir Van Helsing eller liknande, det var väldigt Batman influerat också genom spelet och slutet.
i'll Be Back
  • 0
SPOILERS:



.....

Är det inte för att Vampyrer saknar själ och därför syns de inte? Kan det inte vara samma sak med the knights of The Order? Ledaren av ordern säger ju också i slutet "Men were not meant to live this life."
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
SPOILER

Kan ju mycket väl vara så men att han säger att hans namn inte är Galahad längre är ju för att det stämmer och han inte är en riddare längre.
  • 0
Citerar laban005:
SPOILER

Kan ju mycket väl vara så men att han säger att hans namn inte är Galahad längre är ju för att det stämmer och han inte är en riddare längre.




SPOILER:


Jo sant men det säger han ju innan till rebel ledaren att han inte är en riddare längre, varför ändra till Galahad i en credits scen?...kan hoppas på nåt häftigt.
i'll Be Back
  • 0
Förstår inte riktigt vad du menar men vi hoppas på samma sak
  • 0
Citerar laban005:
Förstår inte riktigt vad du menar men vi hoppas på samma sak



SPOILER!!!


Jag menar när Galahad har blivit frisk och ska tillbaka om hämnas blir han tilltalad "knight" av rebel ledaren och då säger Galahad "Dont you know im a knight no more"

Sedan i credit scenen säger han till Tesla "Dont you know im Galahad no more"
Tycker det skulle vara konstigt att credit scenen skulle ha samma innebörd som det han säger till rebel ledaren.
i'll Be Back
  • 0
Tror tyvärr inte det betyder nånting men hoppas du har rätt ;)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!