Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Tänkar spel?


tjena, vad har alla medlemmar här på gr för tips på så kallade "tänkar spel" där man måste använda hjärnan mycket för att komma vidare hehe . är för tillfället inte så insatt i alla spel som finns (speltitlar, kvalite m.m.) så tänkte höra om ni har några tips. hellst till x360 inte nått "hjärn jympa spel" utan nått som resident evil eller annat, behöver ju inte va skräck spel men i den stilen menar jag...
- Grand Theft Auto -
  • 0
Pårtal, u need brainz1, get free cakes.
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Brain Training-spelen kanske?
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Tetris är alltid vanebildande.
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
Citerar virre:
Brain Training-spelen kanske?

Japp.
  • 0
hmm tackar, emn va inte direkt sånna spel jag tänkte på, menar mer som, liknande resident evil, fast zombiez spelar ingen roll, men sånt "tänkar spel" längesne jag spela resident evil men har för mej det va något sådant.
- Grand Theft Auto -
  • 0
Ta och spela ett Zelda-spel, förslagsvis Phantom Hourglass eller Majora's Mask. Även om de inte har de mest otroligt svåra pusslen så finns det en del klurigheter osv. särskilt i Majora's Mask och Phantom Hourglass. PH har mest pussel och MM har svårast pussel. Dock så vet jag inget till 360.
  • 0
okej, tack för tipsen, ska kolla upp detta

(ursäkta för alla stavfel i tidigare post )
- Grand Theft Auto -
  • 0
Silent hill om du gillade resident evil.
  • 0
Tänker spel? Eller tanka spel? Eller jahaaa... "tänkarspel". Ja det behöver nog du ja.

Jag vill ha Brain training 2 som fän! Xd
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
De bästa man kan hitta där man måste använda hjärnsubstansen är nog Gabriel Knight 3 , Myst-liren & Broken Sword serien (utom sista).
Always more than meets the eye
  • 0
Citerar Murdoc:
Tänker spel? Eller tanka spel? Eller jahaaa... "tänkarspel". Ja det behöver nog du ja.

Jag vill ha Brain training 2 som fän! Xd
ja ja, men om du inte fatta va jag mena e det nog du som behöver spela det
- Grand Theft Auto -
  • 0
Något Zelda-spel.
  • 0
säger bara Portal!
Åk i taxi homofil! http://www.homosaurus.se
  • 0
Prince of persia spelen är väll lite kluriga.
kädR
  • 0
Citerar Linsig:
Pårtal, u need brainz1, get free cakes.



håller med

there will be cake
friggin nazis
  • 0
Monkey Island serien, Day of the tentacle och Lumines.
  • 0
Sherlock Holmes Vs Arsene Lupin.

Där har du ett spel som krävs att man tänker till väldigt mycket. Riktigt utmanande. Och kul!

Klarar du det spelet utan att kika i en Walkthrough då jäklar kan du titulera dig själv som Sherlock himself. : )
  • 0
Citerar thording:
Monkey Island serien, Day of the tentacle och Lumines.


där snackar vi roliga gammla spel även Full Throttle är ett spel jag gilla starkt. där får man allt tänka till ett par gånger för att komma nån stanns hehe
- Grand Theft Auto -
  • 0
Citerar Dahlberg_:
där snackar vi roliga gammla spel även Full Throttle är ett spel jag gilla starkt. där får man allt tänka till ett par gånger för att komma nån stanns hehe


Alla gamla Lucas Arts spel är sjukt kluriga, och ibland även väldgt långsökta. Full Throttle är också en såndär klassiker som man bara måste älska.

Har du testat Indiana Jones spelen som Lucas Arts gjort? För de är ju i samma stuk.

Annars kan du ju pröva typ Silent Hill serien. Där får man ju tänka en del.
  • 0
Testa Grim Fandango, du kommer att bli nöjd.
  • 0
thording:

Ja dom är riktigt "svåra" ibland men ack så roliga dom e

nepp har ej testat indiana jones men dom ska jag kolla upp, även Silent Hill. roligt när man får tänka efter lite hur man ska göra istället för att bara köra på.
- Grand Theft Auto -
  • 0
Football Manager behöver man tänka över sina beslut på. Fast om jag har fattat rätt är det inte heller ett managerspel du är ute efter.
Voglio Super Mario Galaxy, adesso!
  • 0
Citerar Dahlberg_:
nepp har ej testat indiana jones men dom ska jag kolla upp


Speciellt Fate of Atlantis. För det är det enda med tal.

Citerar Dahlberg_:
Silent Hill. roligt när man får tänka efter lite hur man ska göra istället för att bara köra på.


Kom att tänka på Tomb Raider spelen. När jag satt som tolvåring och inte fattade ett dugg av de där skitspelen.

Men det är väl en del tänkning i de spelen.
  • 0
  • Tri0
  • Tri0
Menar du typ pussel spel så kolla Live Arcade.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!