Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Hur svårt är Bloodborne?


Vad tycker ni om svårighetsgraden i bloodborne? Kört det en del i dag och vet inte om jag bara är rostig och ovan vid att inte ha sköld samt det nya pareringsystemet, men jag har dött ovanligt mycket, frustrerande mycket faktiskt. Jag har kört demon, dark 1 och dark 2 i souls serien så är inte nybörjare även om jag inte är ett proffs, trots det är jag som sagt överraskad över Bloodborne.
Vad tycker ni andra som hunnit köra och testa på spelet?
  • 0
Klarat de två första bossarna under dagen, och skulle ljuga om jag sade att det varit lätt. Framförallt andra bossen var ett rent h-vete innan jag förstod hur man skulle göra. Jag har bara spelat lite Dark Souls så kan inte relatera särskilt mycket till svårighetsgraden hos de tidigare spelen, men Bloodborne är definitivt inget för den som ger upp lätt.

P.S. Jag älskar allt med spelet hittills, så oerhört belönande!
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
det är inte alls svårt har gott igenom det redan.
  • 0
Citerar thoomme:
det är inte alls svårt har gott igenom det redan.


Kört några av föregångarna? Anser du i så fall att dessa var lika lätta?
  • 0
Citerar thoomme:
det är inte alls svårt har gott igenom det redan.


Hur länge har du ägt spelet?
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Citerar Skylakes:
Vad tycker ni om svårighetsgraden i bloodborne? Kört det en del i dag och vet inte om jag bara är rostig och ovan vid att inte ha sköld samt det nya pareringsystemet, men jag har dött ovanligt mycket, frustrerande mycket faktiskt. Jag har kört demon, dark 1 och dark 2 i souls serien så är inte nybörjare även om jag inte är ett proffs, trots det är jag som sagt överraskad över Bloodborne.
Vad tycker ni andra som hunnit köra och testa på spelet?


Jag har spelat en del Dark Souls tidigare, både 1an och 2an. Jag tycker Bloodborne är helt klart utmanande men det känns inte fullt lika svårt.
Har bara dräpt de 2 första bossarna än, båda på första försöket. Älskar spelet jag med.
  • 0
Har aldrig spelat demon souls eller dark souls 1&2 innan jag gav mig på Bloodborne. Men jag gillar verkligen att det är så oförlåtligt. Längesen jag spelade ett spel med sådan "nerv" i. Pulsen slår i taket på bossfighterna!

Har precis dräpt den andra bossen. Eftersom jag inte kan jämföra med tidigare delar så är det svårt att säga om det är lättare eller svårare. Men spelsättet passar mig som handen i handsken. Alltid haft en aggressiv spelstil och det lönar sig verkligen i det här. Men helt klart utmanande hittills, på ett bra sätt!
  • 0
Citerar thoomme:
det är inte alls svårt har gott igenom det redan.

Grymt! Då är det bara svenska språket kvar.

OT: Jag klarade ut det tidigare idag. Som första genomspelning skulle jag nog bedöma det likvärdigt de andra Souls-spelen i svårighet. Dock misstänker jag att det likt Demon's Souls kommer vara grymt mycket svårare att klara av på soul level 1 (eller 4 som det blir nu i Bloodborne) än Dark Souls och Dark Souls 2, främst för att det är svårare att undvika attacker och att armorn inte går att uppgradera. I både Demon's Souls och Bloodborne har jag fått öka hälsan rejält för att ha någon chans och när det inte går blir det helt klart lurigt. Men vi får se; jag ska testa någon gång i framtiden när jag kört igenom det några fler gånger. Det kanske finns någon strategi med spells som jag inte hunnit utforska än.
  • 0
Startade bloodborne för första gången inatt, har ingen erfarenhet av tidigare spel men är redan fast. Däremot hade jag svårt att veta var jag skulle, har tyvärr lyckats fått det spoilat för mig vilken andra bossen är och jag kom dit (o tokdog) innan första bossen :p
  • 0
Tycker det är mycket svårare än tidigare spel i serien, framför allt bossarna slaktar mig fullständigt. Reflexerna som brister? Håller jag på att bli gammal kanske?
Nintendo: SW-7546-1138-0998 Sony: Dahlhagg Microsoft: MaD MozZarella
  • 0
Citerar Cappuccino:
Citerar thoomme:det är inte alls svårt har gott igenom det redan.
Grymt! Då är det bara svenska språket kvar.

OT: Jag klarade ut det tidigare idag. Som första genomspelning skulle jag nog bedöma det likvärdigt de andra Souls-spelen i svårighet. Dock misstänker jag att det likt Demon's Souls kommer vara grymt mycket svårare att klara av på soul level 1 (eller 4 som det blir nu i Bloodborne) än Dark Souls och Dark Souls 2, främst för att det är svårare att undvika attacker och att armorn inte går att uppgradera. I både Demon's Souls och Bloodborne har jag fått öka hälsan rejält för att ha någon chans och när det inte går blir det helt klart lurigt. Men vi får se; jag ska testa någon gång i framtiden när jag kört igenom det några fler gånger. Det kanske finns någon strategi med spells som jag inte hunnit utforska än.


Hur lång tid tog det ungefär för dig att klara ut spelet? Har dräpt 4 st bossar nu och tror jag börjar närma mig den 5e. Klart bästa spelet jag lirat på min Ps4 hittills!
  • 0
Tror jag börjar närma mig slutet på min första play-through och nu håller jag med om att svårighetsgraden är i nivå med de andra souls-spelen. Det är skillnaden i combat som gjorde det svårt för mig i början.

Citerar Rob the 5 0:
Jag har spelat en del Dark Souls tidigare, både 1an och 2an. Jag tycker Bloodborne är helt klart utmanande men det känns inte fullt lika svårt.
Har bara dräpt de 2 första bossarna än, båda på första försöket. Älskar spelet jag med.


Imponerad av att du klarade båda på första försöket, det var dem jag hade mest problem med. Hade du kollat på strategi innan du försökte eller körde du utan att veta hur bossarna fungerade?
  • 0
Citerar Skylakes:
Tror jag börjar närma mig slutet på min första play-through och nu håller jag med om att svårighetsgraden är i nivå med de andra souls-spelen. Det är skillnaden i combat som gjorde det svårt för mig i början.

Citerar Rob the 5 0:Jag har spelat en del Dark Souls tidigare, både 1an och 2an. Jag tycker Bloodborne är helt klart utmanande men det känns inte fullt lika svårt.
Har bara dräpt de 2 första bossarna än, båda på första försöket. Älskar spelet jag med.

Imponerad av att du klarade båda på första försöket, det var dem jag hade mest problem med. Hade du kollat på strategi innan du försökte eller körde du utan att veta hur bossarna fungerade?


Nej jag hade inte kollat upp någon strategi alls faktiskt, kan ha haft mycket tur med.
Jag har inte haft något problem med någon av bossarna jag mött hittills. Dog ett par gånger på tjejen i storkyrkan men annars har de varit enklare än bossarna jag stött på i Dark Souls spelen.
  • 0
Citerar Rob the 5 0:
Hur lång tid tog det ungefär för dig att klara ut spelet? Har dräpt 4 st bossar nu och tror jag börjar närma mig den 5e. Klart bästa spelet jag lirat på min Ps4 hittills!

Ca 20 timmar, men då missade jag en optional area med två bossar och utforskade inga chalice dungeons eftersom spelet slängde in mig i NG+ direkt efter sista bossfighten.

Ja, sannerligen är det ett förträffligt spel och såvida inte Witcher 3 eller något annat spel överraskar är det här GotY 2015 för egen del. Jag håller just nu på att försöka lappa ihop all lore bäst det går. Ett idogt arbete, helt klart, och jag längtar tills lite videos kommer upp online och forumtrådarna gällande alla upptäckter börjar florera.
  • 0
Citerar Cappuccino:
Citerar Rob the 5 0:Hur lång tid tog det ungefär för dig att klara ut spelet? Har dräpt 4 st bossar nu och tror jag börjar närma mig den 5e. Klart bästa spelet jag lirat på min Ps4 hittills!
Ca 20 timmar, men då missade jag en optional area med två bossar och utforskade inga chalice dungeons eftersom spelet slängde in mig i NG+ direkt efter sista bossfighten.

Ja, sannerligen är det ett förträffligt spel och såvida inte Witcher 3 eller något annat spel överraskar är det här GotY 2015 för egen del. Jag håller just nu på att försöka lappa ihop all lore bäst det går. Ett idogt arbete, helt klart, och jag längtar tills lite videos kommer upp online och forumtrådarna gällande alla upptäckter börjar florera.


20 timmar, shit lät som jäkligt kort faktiskt. Dark souls spelen har tagit mig en bra bit över 50 timmar för att klara ut. Vill ju inte att det ska ta slut så fort. Än fast Charlice dungeons finns tillgängligt lät det som i kortaste laget huvud delen.
Har nog suttit 10-15 timmar redan. Vägrar inse att jag kanske bara har runt 10 timmar kvar!
  • 0
Har precis upptäckt att ju mer Insight du har ju svårare blir spelet xD Fienderna får mer attackmönster och även magiska attacker.
Men älskar spelet hittills. Riktigt grymt!
  • 0
Citerar AwkwardJess:
Har precis upptäckt att ju mer Insight du har ju svårare blir spelet xD Fienderna får mer attackmönster och även magiska attacker.
Men älskar spelet hittills. Riktigt grymt!


Detta hade jag ingen aning om! Källa?
  • 0
Står det inte dessutom i beskrivningen till insight att du blir mer galen eller att det blir ett större helvete eller liknande?
  • 0
Om man inte tycker spelet är svårt. Kan man ju bara vänta tills man blir äldre. Samt mula i sig lite medicin så blir spelet svårare

Inside information från GR medlemmen Navil
  • 0
Citerar AwkwardJess:
Har precis upptäckt att ju mer Insight du har ju svårare blir spelet xD Fienderna får mer attackmönster och även magiska attacker.
Men älskar spelet hittills. Riktigt grymt!

Fyfan, jag har 50 i insight och kan märka av att det blivit lite svårare. Tycker annars svårighetsgraden i detta spelet är överkomlig. Kan hända att man fastnar på nån boss lite då och då men det är bara att lära sig alla attacker bossen gör så löser man det tids nog.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Jag har dräpt nu ca 6 bossar, uppgradera vapnet och gjort andra härliga ändringar i karaktären. Mitt vapen har börjat gå sönder så jävla lätt. Men just nu är jag faktiskt jävligt stark och har sällan några problem. Nu har jag visserligen dött en del mot vissa fiender men i överlag känns detta faktiskt mycket lättare än dark souls spelen. Jag tycker det nästan det är svårt att jämnföra för jag har tagit nästan varje boss på första försöket nu och de har inte blivut svårare för mig med tiden.
De som tycker detta är lika svårt som Dark Souls/Deamon Souls måste enbart ha svårighet med den nya kontrollen. När du väl bemästrar den så går allt sjukt smidigt.
Jag har 0 koll på hur långt in i äventyret jag är dock så det kan ju alltid bli svårare
  • 0
Fixade precis platinum-trofén. I helhet skulle jag säga att Bloodborne har de överlägset svåraste frivilliga bossfighterna, nere i chalice dungeonsen. Men bortser man från dem tycker jag nog fortfarande att det ligger på ungefär samma nivå som de övriga spelen. Det har heller inga vidriga noobkiller-aspekter såsom curse och "odödliga" spöken i Dark Souls.

En sak måste jag dock nämna gällande samtliga Souls-spels svårighetsgrad. Ofta blir spelen mycket svårare om man sätter på "fel" stats eller använder "fel" vapen. Att t.ex. inte lägga väldigt mycket på vitality i början av Bloodborne kan göra att många attacker dödar en på ett slag och väljer man ett vapen som inte passar ens spelstil kan det bli svårt att tajma in sina dodges.
  • 0
Citerar Cappuccino:
Fixade precis platinum-trofén. I helhet skulle jag säga att Bloodborne har de överlägset svåraste frivilliga bossfighterna, nere i chalice dungeonsen. Men bortser man från dem tycker jag nog fortfarande att det ligger på ungefär samma nivå som de övriga spelen. Det har heller inga vidriga noobkiller-aspekter såsom curse och "odödliga" spöken i Dark Souls.

En sak måste jag dock nämna gällande samtliga Souls-spels svårighetsgrad. Ofta blir spelen mycket svårare om man sätter på "fel" stats eller använder "fel" vapen. Att t.ex. inte lägga väldigt mycket på vitality i början av Bloodborne kan göra att många attacker dödar en på ett slag och väljer man ett vapen som inte passar ens spelstil kan det bli svårt att tajma in sina dodges.


Impad av Platinum trophyn, hur lång tid tog den bedriften dig i speltid ?
Alltså hur vet man om man är på rätt väg eller spelar ett "frivilligt ställe eller boss".
Jag har flera olika platser att ta mig till, men vet inte vilken av dem som är "story" delen av spelet.

Jag har dödat
Spoiler:De två första bossarna, monstret nere i old yarnham, tjejen i storkyrkan, häxorna, en elektrisk hund utanför fängelset man kan hamna i samt tre st snubbar i forbidden forest.
  • 0
Citerar Rob the 5 0:
Impad av Platinum trophyn, hur lång tid tog den bedriften dig i speltid ?

Allt som allt, minst 50 timmar skulle jag tro, antagligen ännu mer. Jag har raderat några karaktärer som jag skapade enbart för att få en del troféer med så jag vet inte min exakta speltid.

Citerar Rob the 5 0:
Alltså hur vet man om man är på rätt väg eller spelar ett "frivilligt ställe eller boss".
Jag har flera olika platser att ta mig till, men vet inte vilken av dem som är "story" delen av spelet.

Du är på helt rätt väg. Om du Spoiler:går vidare efter de tre snubbarna i skogen så fortsätter main storyn. De svåra bossarna som jag pratade om behöver du dock inte oroa dig för ännu, Spoiler:de kommer först i de senare varianterna av de dungeons man skapar vid gravstenarna i Hunter's Dream. Döda allt du ser, tycker jag. Om du Spoiler:klarade fängelsebossen kommer du nog inte ha några jättestora problem med det som kommer inom den närmsta framtiden iallafall.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!