Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Overwatch - Officiell tråd


Döm till min förvåning när jag inte hittade en ordentlig tråd över ett av de populäraste och roligaste onlinespelen just nu, så härmed startar jag nu en officiell samlingsplats för det!

Här ger vi varandra tips, delar med oss strategier, argumenterar om favorithjältar, diskuterar vilka plattformar vi spelar på, listar vilka hjältar vi avskyr mest, klagar på tävlingsläget, samlar grupper och spånar om framtida hjältar!

Kan inleda tråden med en fråga: vilka är era favorithjältar, varför och hur spelar ni dessa?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Jag mainar Reaper och vägrar spela som något annat.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Jag mainar Reaper och vägrar spela som något annat.


Råkar din nametag vara något i stil med xxShadowlordxx, N00bk1ll3r eller CursedSoul936?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Välkommen tråd.

I rankat spelar jag huvudsakligen Mercy, då det är henne jag känner att jag gör mest nytta med. I control maps så kör jag Lucio, men gillar honom inte lika mycket.

Junkrat är en annan favorit. Han är oberäknelig, galen, och delar ut riktigt maffig DPS. Symmetra och Zarya spelas också när jag tycker det behövs.

Just nu övar jag dock med Tracer i Quickplay. Är inte jättebra med henne än, men satan vad rolig hon är. Det är kul det där, att så fort man börjar tröttna det minsta på Overwatch så lär man sig en ny hjälte, sedan har man nästan ett helt nytt spel.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Någon av er som känt av att det blivit mer och mer personer som "spelar solo" istället för laget i de flesta matcher i competitive? T.ex. väljer bort att inte spela tank eller healer.
  • 0
Jag går mest mellan Soldier, Pharah och Roadhog. Det är de jag fastnat snabbt för när jag provat olika heroes i alla fall.

Inte provat Competative än tyvärr. Borde göra det någon dag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Görta:
Just nu övar jag dock med Tracer i Quickplay. Är inte jättebra med henne än, men satan vad rolig hon är. Det är kul det där, att så fort man börjar tröttna det minsta på Overwatch så lär man sig en ny hjälte, sedan har man nästan ett helt nytt spel.


Att möta en bra Tracer är bland det värsta jag vet. Vilket är anledningen till att jag börjat spela mer som henne på sistone; jag vill vara precis lika hårslitande irriterande på stridsfältet som de jävligaste Tracers. Blev framförallt uppmuntrad efter att ha prickat in i en Quadruple på bron i en av Lijiang-banorna, följt av ett PM: "WHY MAN".
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar happy butcher:
Någon av er som känt av att det blivit mer och mer personer som "spelar solo" istället för laget i de flesta matcher i competitive? T.ex. väljer bort att inte spela tank eller healer.


Jag tycker faktiskt tvärtom, folk verkar mer villiga att byta roll för att öka chansen att vinna. Dock är attityden värre än någonsin i Competitive.

Citerar moviefreak:
Att möta en bra Tracer är bland det värsta jag vet. Vilket är anledningen till att jag börjat spela mer som henne på sistone; jag vill vara precis lika hårslitande irriterande på stridsfältet som de jävligaste Tracers.


Menar det.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Citerar happy butcher:
Någon av er som känt av att det blivit mer och mer personer som "spelar solo" istället för laget i de flesta matcher i competitive? T.ex. väljer bort att inte spela tank eller healer.


På konsol har jag upplevt att de flesta åtminstone försöker väga upp laget. Däremot brukar de inte byta hjälte om det skulle behövas, åtminstone inte mer än Quickplay.

Citerar Humanisten:
Inte provat Competative än tyvärr. Borde göra det någon dag.


Det är tyvärr inte helt finslipat ännu. Men kul med en extra utmaning.

Av någon anledning känner jag mig hopplös som Soldier, som ju sägs vara en av de lättare att hantera.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Fick mitt Stonehardt skin till Reinhardt, lätt det bästa och snyggaste skin:et i spelet!

Nu gäller det dock att lära sig: Pharah, Widowmaker, Mei, Roadhog, Tracer (hatar aset), Zenyattah och Lucio.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
Känner mig bäst med Reaper, Mercy, Zenyata, och Genji. Kör dom i competive play.
  • 0
Citerar moviefreak:
Att möta en bra Tracer är bland det värsta jag vet.


Extra huvudvärk får du om du spelar som Reinhardt och hon lägger bomben på en när man skyddar alla med sin sköld. Då står man med byxorna nere.
Citerar Kanutus:
Fick mitt Stonehardt skin till Reinhardt, lätt det bästa och snyggaste skin:et i spelet!


Bäst är Symmetras gudinna-skins, som för övrigt är min absoluta favoritkaraktär i spelet. Får en otrolig kick av att hitta gömställen för turrets och att se motståndarlaget långsamt smälta i mina dödskammare. Och när jag laddat upp laserstrålen tillräckligt mycket inför mitt bakhåll...

I övrigt spelar jag främst som D.Va, Junkrat, Mei och Torbjörn (stäm mig). Också tillfredsställande att trycka en shotgun i nyllet som Reaper och försöker bättra mig som Reinhardt och Tracer. Jag vill bli bättre som Zenyatta, som egentligen också är en favorit, men det känns alldeles för lätt att döda den långsamt svävande roboten. Får nog bli nästa förbättringsområde.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Symmetras

Karaktären jag känner har sämst skins, det är verkligen bara gudinna-varianterna som sticker ut och hennes Star Trek-skins känns mer som Epic och inte Legendary.

Citerar moviefreak:
Zenyatta

Jag och en kompis lirar Reinhardt och Zenyatta tillsammans. Bara spelat runt 3h med varandra men redan har vi börjat begripa hur vi ska spela tillsammans för att få framgång, hur vi tänker i olika situationer eller vad vi ska/kommer att göra. Najs som fasen det.

Han har alltid sin ultimate sparad tills jag får ett typiskt "Reinhardt moment" där jag drar en charge rätt in i smeten med fienden, lämnar egna laget i sticket och dör. Skillnaden är bara att han följer efter, chefar in (!) och räddar dagen med sin Tranquillity!
Bägge överlever, resten av vårt lag hinner ikapp oss och jag kan återigen börja soak:a damage med min skjöld.

F.ö. Blizzard borde verkligen implementera så Reinhardt kan få tjäna lite medaljer för antal blockerad skada med sin skjöld. Riktigt tråkigt att inte ens få brons/silver när man lyckas komma upp eller över 25k.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar moviefreak:
Får en otrolig kick av att hitta gömställen för turrets och att se motståndarlaget långsamt smälta i mina dödskammare.


Ja. bland dom roligaste försvarshjältarna. Vissa matcher kan man ju få rejäla streaks med hjälp av sentries. Sen så diggar jag hennes primära skott, den kan vara riktigt användbar emot t.ex. Reaper eller en utsatt Reinhardt.
  • 0
Den jag ogillar att möta mest av alla heroes är nog Mei. Hon är frustrerande med den där iskuben hon kan gå in i för att hela sig. Jäkligt kort cast time och cooldown på den tycker jag
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Kanutus:
Skillnaden är bara att han följer efter, chefar in (!) och räddar dagen med sin Tranquillity!


Tranquility har motsatt effekt för mig; så fort jag lyckas samla ihop folk för att pusha, får folk för sig att min aura täcker de på långt håll och sprider sig istället.

Citerar happy butcher:
Ja. bland dom roligaste försvarshjältarna. Vissa matcher kan man ju få rejäla streaks med hjälp av sentries. Sen så diggar jag hennes primära skott, den kan vara riktigt användbar emot t.ex. Reaper eller en utsatt Reinhardt.


En av mina stoltaste multistreaks har varit med just Symmetra. Röda laget pushade från tre vinklar i Hollywood Point A, med 30 sekunder kvar. Men ingen såg mina turrets eller att jag följde efter Mercy-tåget. Bam! Fem stycken föll för min dödslaser. Det var en bra dag.

Primära vapnet är fantastiskt, ja. Bäst är att på avstånd spamskjuta mot in/utgången för att verkligen överraska ett tåg fiender.

Citerar Humanisten:
Den jag ogillar att möta mest av alla heroes är nog Mei. Hon är frustrerande med den där iskuben hon kan gå in i för att hela sig. Jäkligt kort cast time och cooldown på den tycker jag


Överraskande nog tolererar jag henne på fältet. En av de roligaste sessionerna jag har haft var när hela laget bytte till Mei på sista punkten i Dorado. Det var en mardröm först. Matchen tog aldrig slut, men vi lyckades mirakulöst nog och lärde mig att tajma mellan hennes cooldowns.

Väldigt kul att spela som Mei också. Min favoritsysselsättning är att slösa motståndarlagets payload-tid genom stanna på payloaden, frysa in mig och sätta upp väggar om vartannat och vara allmänt jobbig - allt medan tiden rinner ut...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
CursedSoul936


That's me!

Nej men jag har nog fortfarande roligast när jag glider runt med D. Va. Så har det varit sedan betan. Prioriterar hög mobilitet och älskar att ge mig ut på jakt med D. Va när fiendelaget har en sniper, turrent eller teleporter någonstans. Defence Matrix är väldigt effektiv (särskilt när det vankas Death Blossom eller Barrage) och hennes Ult är otroligt tillfredsställande när den träffar rätt (vilket är en utmaning att få till). Också roligt att motståndaren som lyckas sabba ens mech oftast faller offer för monstret som gömmer sig inom.

Annars spelar jag gärna Zarya, Lucio, Roadhog, Junkrat eller Pharah.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
älskar att ge mig ut på jakt med D. Va när fiendelaget har en sniper, turrent eller teleporter någonstans.


http://i50.photobucket.com/albums/f339/TrickeryandLies/You%20Know/Fandom%20Macros%20and%20Gifs/excuse-me-bish.gif

Nej men, håller helt med. Att det också är en så energisk och genialt designad karaktär hjälper ju också. Det känns som att man faktiskt sitter i en mechadräkt, hur man rör sig i den, hur den hoppar, etc. Uppskattar precis som du att man får en "andra chans" när man väl hoppar ut ur dräkten och använder den sjukt kraftfulla pistolen istället. Fick en PotG igår där jag hoppade ur dräkten och sköt mot ett rakt led med 5-6 fiender. Jag dog såklart, men tillräckligt för att försvaga dem. Mucka inte med gaming-gremlin!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
http://i50.photobucket.com/albums/f339/TrickeryandLies/You%20Know/Fandom%20Macros%20and%20Gifs/excuse-me-bish.gif


Särskilt om det är din teleporter. Då är det personligt.

Citerar moviefreak:
Uppskattar precis som du att man får en "andra chans" när man väl hoppar ut ur dräkten och använder den sjukt kraftfulla pistolen istället


http://magibranch.tumblr.com/post/146494431223/h0lyhandgrenade-when-i-get-broken-out-of-my
Indecent exposure is fun.
  • 0
Det här spelet är lika beroende som crack. Hittills är väl Lucio, Reinhardt, Hanzo och Mercy mina mest spelade hjältar.

Edit: Znigmrak#2446 för de som vill spela.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Så då var alltså Ana utannonserad. Tankar om henne?

Ärligt talat så känns det som att ganska få kommer klara av att spela henne. För att kunna hela sitt lag ordentligt så måste hon a fri sikt, men ändå vara tillräckligt långt från striden för att dra nytta av sin räckvidd. En ganska svår hjälte att bemästra gissar jag, särskilt för en som inte kan sikta överhuvudtaget (jag).

Med det sagt, skitkul att se att det kommer nya grejer. Älskar det vi sett av karaktären, nu hoppas vi bara på att Doomfist gör entré om inte allt för lång tid.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Citerar Görta:
Tankar om henne?

Sniper med DoT? Nein tenks.

Citerar Görta:
särskilt för en som inte kan sikta överhuvudtaget (jag).

Youtube:a "Overwatch how to flickshot", gå in i training mode och försök nita robotarna!

Citerar Görta:
Doomfist

En teasad Hero?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Youtube:a "Overwatch how to flickshot", gå in i training mode och försök nita robotarna!


Det förutsätter ju att man är lite ambitiös också. Det är inte jag. ;)

Citerar Kanutus:
En teasad Hero?


Ja, men inte lika mycket som för Ana. Handsken är med i den första cinematiska trailern, stora affischer på Numbani-banan talar om den "tredje" Doomfists återkomst, och i vagnen som fraktas på den kartan så finns just hans metallvante. Den här snubben förklarar det dock bättre än jag.

https://www.youtube.com/watch?v=1RD-fSWir5o
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Citerar Görta:
Ärligt talat så känns det som att ganska få kommer klara av att spela henne. För att kunna hela sitt lag ordentligt så måste hon a fri sikt, men ändå vara tillräckligt långt från striden för att dra nytta av sin räckvidd. En ganska svår hjälte att bemästra gissar jag, särskilt för en som inte kan sikta överhuvudtaget (jag).

Med det sagt, skitkul att se att det kommer nya grejer. Älskar det vi sett av karaktären, nu hoppas vi bara på att Doomfist gör entré om inte allt för lång tid.


Det betyder att vi fortfarande har Sombra kvar, intressant.

Hur som helst, härligt! Ganska väntat att Pharahs mor skulle återvända, men trevligt ändå. Synd att man inte hann använda henne till Support-veckan, som visade sig vara en av de roligare utmaningarna i spelet hittills. Blir dock trixigt att hela Tracers och liknande. Jag undrar också om hon ta sig upp på höga platser a la Widow eller Hanzo? Spännande hur som helst!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!