Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Overwatch - Officiell tråd


Halloween är på väg!

http://imgur.com/Xso2qRH

http://67.media.tumblr.com/e3bd46f3ce41c41048a67ac070c7032a/tumblr_oeq194kd4p1vvlm2ho2_1280.jpg

http://66.media.tumblr.com/f43b80d64fb881ae17b7c68eecd28568/tumblr_oeq1opgyWN1vvlm2ho1_540.jpg

http://senpai76.tumblr.com/post/151507831515/um-is-this-legit

Edit: Möjlig Sombra-läcka? Inget är såklart officiellt så man bör ta det hela med en stor nypa salt, men i så fall handlar det om en väldigt välgjord fake. Avgör själva:

http://imgur.com/a/QSLRM
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • Edo
  • Edo
Adda edvinen på PSN för rankade matcher! Accepterar alla invites.
Though we need to find a time to just do this shit together
  • 0
Kommer OW gå om de andra stora spelen tros?

Hur stort tror vi att det kommer bli?
  • 0
Citerar linkooo:
Kommer OW gå om de andra stora spelen tros?

Hur stort tror vi att det kommer bli?


Menar du som esport eller försäljningsmässigt? Det har ju sålt väldigt bra, och har en stadigt växande esportsscen, så oavsett så känns det ju som att det är och kommer fortsätta vara enormt.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Jul event incoming i guess
Jag har varit ifrån spelet typ en månad nu, hade vart en perfekt punkt att storma tillbaka in
Have You accepted Optimus Prime as your Lord and Saviour?
  • 0
Game of the Year.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Game of the Year.


Välförtjänt.

Har ni kört era placement matches än? Jag slutade på knappt 2700 förra säsongen, vann 6 av placeringsmatcherna, och hamnade på strax över 2400.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Någon som är bra på Sombra? Hon verkar vara svår att spela.
  • 0
Citerar happy butcher:
Någon som är bra på Sombra? Hon verkar vara svår att spela.


Har inte spelat jättemycket med Sombra, men anser att det svåra är att hålla reda på tajmingen mellan hennes abilities. Hennes hack avbryts också så snabbt när man försöker trakassera en Reinhardt eller liknande.

Men det är härligt att irritera supports med henne. Tips är väl kanske att teleportera dig till högre vyer, så att du får bättre koll på slagfältet och kan välja ut någon att trakassera. Gå helst efter fiender som letar efter en healthpack (Sombra har svårt att mäta sig med exempelvis Soldiers konstanta sprejande). Tajma också Ult med Zaryas för att exempelvis få bort Reinhardts irriterande sköld.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Har inte spelat jättemycket med Sombra, men anser att det svåra är att hålla reda på tajmingen mellan hennes abilities. Hennes hack avbryts också så snabbt när man försöker trakassera en Reinhardt eller liknande.

Men det är härligt att irritera supports med henne. Tips är väl kanske att teleportera dig till högre vyer, så att du får bättre koll på slagfältet och kan välja ut någon att trakassera. Gå helst efter fiender som letar efter en healthpack (Sombra har svårt att mäta sig med exempelvis Soldiers konstanta sprejande). Tajma också Ult med Zaryas för att exempelvis få bort Reinhardts irriterande sköld.


Jo hon verkar också bra på att komma bakom frontlinjen och döda supporters i och med hennes osynlighet. Vet inte om man testar den strategin.
  • 0
Citerar happy butcher:
Jo hon verkar också bra på att komma bakom frontlinjen och döda supporters i och med hennes osynlighet. Vet inte om man testar den strategin.


Hennes hack verkar lite snabbare nu efter patchen, so go for it!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Någon som vet var man kan se Overwatch-matcher live (i Sverige), både på plats där de spelas och var man kan se matcher sändas/streams live på t.ex. en sport-bar eller liknande?

Jag menar inte live på Twitch etc ;)
  • 0
Jag blir inte klok på det här spelet ibland.

Passade på att få ihop mina placement-poäng de senaste dagarna innan säsongen slutade. Det gick betydligt bättre än förra säsongen, som förstördes helt och hållet av leavers. Men trots att jag presterade väldigt mycket i de matcherna jag vann (8 av 10, fler gånger än förra säsongen) fick jag ändå en betydligt lägre placering än förra säsongen.

Tydligen har det ju varit så att placements denna gång inte spelar någon roll och placerar dig på ungefär samma kategori som sist. Ett Overwatch-proffs förlorade exempelvis nästan varje placementmatch och hamnade med en gång på sin gamla skyhöga position. Vad är då poängen med placements, om ingenting egentligen förändras? Och att hamna LÄGRE dessutom? Hur kan jag få sämre för att ha gjort bättre ifrån mig? Jag blir inte klok på det här, alls.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Tror det baseras på hur mycket man spelar Torbjörn.
Indecent exposure is fun.
Citerar moviefreak:
Och att hamna LÄGRE dessutom? Hur kan jag få sämre för att ha gjort bättre ifrån mig? Jag blir inte klok på det här, alls.


Vill minnas att man placerades lägre till en början för att det skulle kännas bättre att levla upp till en mer passande nivå, snarare än att starta för högt och sedan falla. Minns att jag vid i början av säsong två startade på strax under platinum, och åkte på stryk nog för att sjunka halvvägs till brons. Det kändes för jävligt, men lyckades så småningom klättra till platinum. Den här säsongen startade jag dock på guld och arbetade mig upp till diamond, vilket kändes bra mycket bättre. Så det ligger nog något i det där.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Tror det baseras på hur mycket man spelar Torbjörn.


TOO HOT FOR YOU...?!

Citerar Görta:
Citerar moviefreak ch att hamna LÄGRE dessutom? Hur kan jag få sämre för att ha gjort bättre ifrån mig? Jag blir inte klok på det här, alls.

Vill minnas att man placerades lägre till en början för att det skulle kännas bättre att levla upp till en mer passande nivå, snarare än att starta för högt och sedan falla. Minns att jag vid i början av säsong två startade på strax under platinum, och åkte på stryk nog för att sjunka halvvägs till brons. Det kändes för jävligt, men lyckades så småningom klättra till platinum. Den här säsongen startade jag dock på guld och arbetade mig upp till diamond, vilket kändes bra mycket bättre. Så det ligger nog något i det där.


Mjo, kan ligga något i det. Att inte trygga en kategori så snart. Känns ändå som ett otydligt placementsystem, vore ju inte så dumt att visa någon slags utvecklingskurva...

Nåja, jag kanske bör satsa mer på Comp nästa säsong. Jag vill ju trots allt ge Sym eller Torb lite bling-bling. Kanske Zen.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!