Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Red Dead Redemption 2 - Officiell tråd


I denna tråd kan vi prata om allt vad gäller spelet Red Dead Redemption 2. Det kan vara allt från trailers till tankar om spelvärlden och huvudkaraktär(er?).

Och när spelet väl har släppts, glöm inte att spoilermarkera.
  • 0
Vill gärna se följande i uppföljaren:

- Fler sidouppdrag.
- Möjligheten att kunna spela som andra karaktärer i singleplayer.
- Inte så dryga trophies.
- Gärna lite mer varation.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Det enda jag kräver är lite mindre repetetiva uppdrag. I ettan tenderade det mycket till att bli massa lika uppdrag. Mer variation på den fronten, så är jag nöjd.
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0
Jag hoppas på mer varation på uppdragen som free_mountain säger. Men jag vill också ha mer saker att göra i den öppna världen, typ råna tåg/banker, kanske kidnappa folk?

Lite mer "grymma" saker för densom vill spela the badguy.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Det enda negativa i RDR måste vara att man hela tiden ville ha mer, säcken var redan så urläckert ihopknuten att man ville ha mer av det som redan var. Kanske några fler uppdrag, något mer tågrån etc. Det är väl i stot sett det enda, vilket är ett såpass gott omdöme ett spel överhuvudtaget kan få.

Transportsträckorna hade jag inga som helst problem med. Att bara rida tvärs över spelvärlden och se vad som hände var ibland minst lika underhållande som storyn.
Däremot efterfrågar jag en lite mer djupare uppdragsstruktur, som i GTA då det ofta kräver lite förarbete och effort för att klara ett långt och omständigt uppdrag. I RDR var det betydligt enklare och flöt på automatiskt. Där finns det mycket spännande att hitta på!

En av höjdpunkterna i RDR var sidouppdragen (Flowers For A Lady, I Know You, American Appetite etc) som alltid bjöd på flera oväntade tvister samt gav en helt annan dimension till den fantastiska värld som Rockstar skapat. Mer av detta i uppföljaren!

Blev ett passionerat inlägg om ett av mina favoritspel, men som det säkert framgår är jag otroligt taggad på uppföljaren!
It Can't Rain All the Time
Citerar Ageless Force:
En av höjdpunkterna i RDR var sidouppdragen (Flowers For A Lady, I Know You, American Appetite etc) som alltid bjöd på flera oväntade tvister samt gav en helt annan dimension till den fantastiska värld som Rockstar skapat. Mer av detta i uppföljaren!


Verkligen. American Appetite är ju verkligen härligt skruvad. Mer random encounters och parallellhistorier som inte nödvändigtvis behöver leda någonstans egentligen. Skruvade grejer som man mest förväntar sig i typ Fallout vore välkommet.

... och givetvis mer tågrån och mer interaktion med tågen i största allmänhet. Kan vi inte bara få kapa ett passagerartåg och låta det skena iväg mot en säker urspårning? Det är ju egentligen det man vill mest av allt.
Citerar Moose:
Verkligen. American Appetite är ju verkligen härligt skruvad. Mer random encounters och parallellhistorier som inte nödvändigtvis behöver leda någonstans egentligen. Skruvade grejer som man mest förväntar sig i typ Fallout vore välkommet.

... och givetvis mer tågrån och mer interaktion med tågen i största allmänhet. Kan vi inte bara få kapa ett passagerartåg och låta det skena iväg mot en säker urspårning? Det är ju egentligen det man vill mest av allt.


Indeed!

Ja, tyckte bitarna i Mexico skötte det bra, även om jag vill kapa ett tåg fullt med passagerare, ta gisslan etc. High Chaparall gjorde t.o.m det när jag besökte stället för 900 år sedan, Rockstar borde ta flyget till Småland och lära sig hur en slipsten ska dras!

Citerar free_mountain:
Det enda jag kräver är lite mindre repetetiva uppdrag. I ettan tenderade det mycket till att bli massa lika uppdrag. Mer variation på den fronten, så är jag nöjd.


Håller med, några av uppdragen var över innan man ens hunnit tömma revolvern.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Fler filmreferenser vore kul också, mer spökstäder (med följande ghost-stories), alltid kul att bara rida omkring och undersöka gravstenar för att se vad som står!

En lång och välskriven story är väl också vad vi kan vänta oss eftersom det är Rockstar.
Jag vet inte om ni spelade Gun (2005) men det var ett western-epos med förbannat bra potential. Även om det spelmässiga lämnade mycket att önska var saker som musik, röstskådespelare och storyn otroligt välskriven. Spelet utspelade sig dessutom 1885 så det var lite mer "action" runtom i världen. Den tidseran i ett Rockstar-spel vore helt magiskt, vilket det verkar bli med.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Angående nyheten att tre spelbara karaktärer verkar vara på tapeten så kommer utförandet bli helt avgörande. Jag brukar föredra att ha en karaktär att relatera till, att allt man upplever, köper och samlar in hamnar i samma bankfack, så att säga.
Däremot känns det ändå spännande eftersom det ändå fungerade relativt väl i GTA V. Det enda jag begär är ett karaktärsdjup och en välskriven utveckling genom spelet.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Här var det dött.... men inte så länge till kanske?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Här var det dött.... men inte så länge till kanske?


Troligen inte! Av vad vi har fått se hittills ser det helt fantastiskt ut, dessutom kan vi nog enas om att det är bra av Rockstar att slopa flera spelbara karaktärer.
Ärligt talat, den 26 november kan inte komma fort nog. Var dessutom över i USA i nästan en månad och blev ännu mer sugen på att spela spelet när man besökte platser som Monument Valley, Yosemite, Joshua Tree Park osv. Rockstar fick verkligen miljöerna rätt i det första spelet och ser ut att gjort det även denna gång.
It Can't Rain All the Time
Citerar Ageless Force:
Ärligt talat, den 26 november kan inte komma fort nog.

26 oktober dude!

Jag va i Utah för nåra år sen, så sjukt coolt. Längtar... Kommer låsa i mig helt!

Tillagt 2018-10-04 15:59:
HYPE!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
oj vilken HYPE det är!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Fun Fact: På GTA V Online kan man göra en treasure hunt. Klarar man denna specifika så får man en revolver, samt en utmaning. Gör 50 headshots med revolvern så låser man upp ett vapen till RDR2.
Spelet ska tydligen vara ca 65 timmar långt, den tiden lär man ändå spendera med att bara rida runt och utforska spelvärlden. Varför ha bråttom genom storyn. (;

Läste någonstans att det finns 200 olika djur, vilket låter helt fantastiskt. I det första spelet var det inte direkt så att man tyckte man saknade någon form av djur, men där var de ju betydligt färre i jämförelse med vad Rockstar "avlat" fram för kreatur den här gången. Bli inte förvånad om du snubblar över en skorpion på tröskeln.
It Can't Rain All the Time
Citerar Ageless Force:
men där var de ju betydligt färre

Sant! Det var typ 40 unika arter i Red Dead 1, så de lär krylla av liv överallt
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Ageless Force:
att det finns 200 olika djur, vilket låter helt fantastiskt.


Ja de ska ha runt 200 olika djur i spelet vi får se vad det innebär. Jag tanker om man säger att det är 20st olika raser på hästar så kan de räknas in i 20st av de 200st så då blir det ju genast lite färre.

Men oavsett så kommer det ju inte råda brist på saker att jaga och skjuta!


Ska bli intressant att se hur det här med vapen kommer att fungera, för man ska tydligen inte kunna ha alla vapen på sig utan man kan bara ha X-antal vapen som man har hölster till. Jag hoppas att man kan ha ett eller två extra på hästen som man kan byta ut om man behöver. Vill inte ha magisk åtkomst till alla vapen i spelet på hästen. Bättre att alla vapen finns i lägret så får man sedan beväpna sig själv där och kanske lägga något extra på hästen.
FUS RO DAH!!!
Citerar ante-vante:
tan man kan bara ha X-antal vapen som man har hölster till.

Man ska kunna ha två revolvrar/avsågat hagelgevär på sig och två gevär på ryggen + en kniv.
Sen har du plats för två gevär på hästen.
https://www.youtube.com/watch?v=GzjrpXo5ZMc
Teddycore på XBOX LIVE
Tror det är bra att de lagt fokus på att göra det mer rollspelsbaserat, den där osynliga kappsäcken med otaliga hagelbrakare man rusade runt med var ganska överdriven, fast så har det ju alltid varit i Rockstars spel. Kan köpa att det förblir så i GTA-serien, men i en Western-simulator är det bra med lite mer djup. Kul att man kan välja mellan att skinna ett djur och behålla pälsen/köttet själv för att sälja eller för att dela med sig av sina tillgångar i lägret. Lite som när polaren kommer in med pizzor på förfesten.

Har kollat på en del kartor som ska föreställa det nya äventyrets spelvärld. Förutsatt att det är den riktiga kartan, så ligger det vidsträckta landskapet norr om West Elisabeth och i anknytning med Flat Iron Lake från det första spelet. Ambitiöst att spelvärlden faktiskt verkar hålla ihop logiskt, med tanke på att landskapet i det första spelet var det yttersta av den amerikanska södern och norra Mexico. Miljövariationen verkar det åtminstone inte vara något fel på denna gången heller.
It Can't Rain All the Time
Citerar Teddycore:
Man ska kunna ha två revolvrar/avsågat hagelgevär på sig och två gevär på ryggen + en kniv.
Sen har du plats för två gevär på hästen.


Det låter bra men två gevär lät lite mycket ändå ^^.

Tror nog det räcker med en reapeter och en revolver för det mesta, något större kanske man behöver om man ska jaga björn och bison.
FUS RO DAH!!!
Citerar ante-vante:
Det låter bra men två gevär lät lite mycket ändå ^^.

Fast det ser helt ok ut i trailern
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Kul att alla ser framemot västernliret. Själv suktar man mer efter GTA sexan.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Kul att alla ser framemot västernliret. Själv suktar man mer efter GTA sexan.


Det är ju inte direkt så att spelen krockar, du hinner nog njuta av RDR 2 innan nästa GTA ;)
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar AG Jati:
Kul att alla ser framemot västernliret. Själv suktar man mer efter GTA sexan.

Red Dead 1 va ett av mina topp 5 spel of all time!
Klart man är sugen på detta! Det kommer ju lätt bli Game of the year.
GTA har blivit så stressigt o barnsligt...
Som skillnaden mellan CoD och Battlefield 1 typ.
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Är det bara jag som lirar Red Dead 2?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!