Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Vi stuvar om i distributionen!


Flera av er fick panik igår då vi lite väl aprubt lanserade vår nya butikskarta där man enkelt kommer att kunna hitta den butik närmast där man bor som distribuerar Gamereactor som papperstidning. Dn forumtråd med en del panikslagna läsare startades och jag vill härmed be om ursäkt för den bristfälliga informationen som föranledde lanseringen av vår "store locator-tjänst".

Det vi gör, är att vi de kommande två månaderna tänker stuva om lite i distributionen av Gamereactor. Vi behöver dra ned på antalet butiker där Gamereactor delas ut en aning, och vi behöver bli mer aktiva och synliga i butikerna. Vi trycker idag 75 000 exemplar varje månad av den svenska tidning. Dessa 75 000 ex tar oftast slut på fyra dagar. Det är ett angenämt problem, men ändå ett problem.

Att trycka ytterligare 75 000 blaskor är såklart en lösning, men som det ser ut just nu kommer vi inte att trycka fler Gamereactor-tidningar utan istället effektivisera och förfina vår distribution så att tidningen syns bättre i butikerna, och så att den finns tillgänglig i mer än fyra dagar/månad.

Butikslokaliserings-tjänsten (phuh!) som precis lanserats här på siten är ett sätt för oss att enkelt kunna informera dig om exakt var Gamereactor finns att plocka. Denna funktion är dock "under konstruktion" och lanserades igår lite väl hastigt som ett beta-test som senare i nästa vecka förhoppningsvis kommer att vara helt färdig.

Tills dess, om du inte kan hitta butikerna som vanligtvis bjuder på Gamereactor i ditt län/stad, misströsta ej! Vi kommer att fylla på med hundratals butiker till veckan, många av dem i närheten av där du bor.

Trevlig helg!
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Hoppas verkligen att ni har vett nog att inte sluta skicka tidningar till de orter där det bara finns en enda butik som delar ut.
Vik hädan, troll.
  • 0
Det handlar sannerligen inte om "vett". Vi avser att stuva om i våra överenskommelser med butikerna som tillhandahåller Gamereactor, i samma veva. Och som jag poängterade kommer vi att skicka ut vår tidning till färre butiker framöver för att kunna vinna synlighet i butik under en längre tid.

Om butiken försvinner i en avsides bygd/ort eller mindre stad - finns det alltid möjlighet att prenumerera på Gamereactor mot en spottstyver (porto-avgiften).

Men som sagt: vi finslipar på vår omorganiserade distribution just nu, och kommer att färdigställa store-locator-tjänsten inom kort. Tack för ert tålamod.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Vad jag menar är att det vore tråkigt om en ständigt växande tidning som Gamereactor helt plötsligt tappade en massa läsare bara för att "vara mer synlig i andra butiker". Jag bor i en kommun med 30 000 invånare, men med endast en butik som delar ut Gamereactor och de går åt som smör, men samtidigt är jag ganska övertygad om att de flesta aldrig hade orkat betala för en prenumeration.

Nåja, det är väl bara att hoppas på det bästa.
Vik hädan, troll.
  • 0
Allting handlar om pengar. Om ni bara skickar ut tidningen till Gamestop i skåne så sparar ni en del pengar på distributionen. Ni skickar väl tidningarna till deras huvudlager och så delar dom upp dom. Precis som med alla spel dom köper in.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mako
Taktiken ser inte ut att ha varit så lyckad, i alla fall inte i Uppsala. Här finns den tydligen bara på Gamestop i centrum. Var nere i veckan men då var den redan slut. De hade inte fått in så många fler tidningar än vanligt och de tog slut under helgen. Kul. Not. Speciellt tråkigt är det eftersom jag har alla nummer (1-66) sedan tidigare, men nu är det tydligen slut på det roliga. För jag antar att ni inte skickar ut fler leveranser hit.

Hur är det om man prenumererar? Får man hem nummer 67 då?

Tillagt 2009-06-04 18:43:
"Tills dess, om du inte kan hitta butikerna som vanligtvis bjuder på Gamereactor i ditt län/stad, misströsta ej! Vi kommer att fylla på med hundratals butiker till veckan, många av dem i närheten av där du bor."

Kommer dessa även ha nr 67, eller kan man känna sig blåst på det numret?
  • 0
Citerar Mako:
Taktiken ser inte ut att ha varit så lyckad, i alla fall inte i Uppsala. Här finns den tydligen bara på Gamestop i centrum. Var nere i veckan men då var den redan slut. De hade inte fått in så många fler tidningar än vanligt och de tog slut under helgen. Kul. Not. Speciellt tråkigt är det eftersom jag har alla nummer (1-66) sedan tidigare, men nu är det tydligen slut på det roliga. För jag antar att ni inte skickar ut fler leveranser hit.

Samma känsla här. Man har gått och hämtat tidningen sedan första året, och nu är det bara slut. Fyra butiker i Ystad hade Gamereactor. Nu finns inte tidningen i någon av dessa butiker. Det kanske är lite överdrivet att säga att det känns som att bli pissad i ansiktet, men det är fanimig inte långt ifrån. Prenumerera? Nej tack.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Det spelar ingen roll vem som läser tidningarna, så länge de tar slut får de ändå in lika mycket reklampengar. Och om man kan kapa bort mindre städer och samtidigt bli av med tidningarna sparar man självklart pengar på distributionen.
  • 0
Jag förstår ändå inte varför man tar bort tidningen helt från vissa städer. I Ystad tog alltid tidningarna slut förr eller senare. Dessutom hade Onoff, Elgiganten och TV-spelshörnan (Core Store) tidningen bra placerad fullt synlig så fort man kom in i butikerna (detta verkar vara extremt viktigt för GR). Mycket tragiskt.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Orkar inte läsa men hoppas inte ni ska sluta skicka tidningar till små orter? Ska vi pendla in till stan då eller?
  • 0
Så länge jag fortfarande kan få tag på det senaste numret, och kommande nummer i framtiden, så är jag nöjd.

En ska tycker jag dock har försämrats med tidningen. Varför har ni slutat med att först och främst trycka era recensioner i tidningen? Halva nöjet förstörs ju när man kan läsa dem veckor innan månadens nummer släpps. Det finns säkert en god anledning till det hela, men jag tycker att det är väldigt tråkigt med tanke på att tidningens värde minskats en aning. För att få den mest "underhållande" läsningen så måste man ju undvika att läsa recensionerna på sidan.
Tufft ju.
  • 0
Inga mer nummer för mig då.
<(&#3232;_&#3232;<) <------ Mad Kirby !?
  • 0
Antar att ni har slutat skicka tidningar hit till Hudiksvall? Förr hämtade jag glatt en tidning på Game, men nu finns det ingen att hämta längre, och tidningen ska ju finnas ute nu. Tråkigt.
Whats that Sandwich? Kill them all? Good idea! Hahahah!
  • 0
Vart kan man kolla till vilka affärer ni skickar tidningarna?
aut viam inveniam aut faciam
  • 0
Citerar donsigge:
Inga mer nummer för mig då.


Får inte heller några nummer. Aldrig att dem kommer skicka dit där jag bor.
Jag måste ju åka 6-8 mil för att få tag på tidningen då. Så himla tråkigt!
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Nu finns det fyra butiker till på listan i alla fall. :3
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Verkar som om många hjärtan har krossats på grund utav detta. Tänk om vi aldrig någonsin får se skymten utav en GR tidning igen. Det vore tamejfan katastrof.
Tufft ju.
  • 0
  • Bohm
  • Bohm
Inte heller jag kan få tag i en tidning längre, då det är närmast omöjligt (och onödigt) att åka till stan för att hämta en. Då slutar ju tidningen plötsligt vara gratis
I dont need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives!
  • 0
  • Phip
  • Phip
Känns som jag kommer missa många nummer nu. Bara för massa stadsbor ska ha.

För tidningen kommer inte hit heller.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Jag tycker ni ska göra tvärtom, lansera Gamereactor till mer affärer som ICA.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
  • Jedi
  • Jedi
Er Tidning är alltid svår att få tag på, men en då lyckas jag att få ett ex på grund av att det alltid finns en annan butik att hämta från.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
  • 0
Man får helt enkelt börja prenumerera på tidningen. Enligt mig är det helt klart värt cirka 100 kronor om året.
Tufft ju.
  • 0
Fan finns den inte på Onoff, Game, Elgiganten, Maxi så kanske inte jag får tag på tidningen någonsin mer.
  • 0
  • furt
  • furt
Finns ingen tidning på Onoff, här S
Play Game Be Pro. /Uncharted 2, När är Release datumet?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Mako
Blir det några svar?

1. Kommer nr 67 delas ut en gång till i t.ex. Uppsala?
2. Får man nr 67 om man påbörjar en prenumeration nu (eller ja inom en vecka)?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!