Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Gamereactor 2.0 for dummies


  • Meme
  • Meme
Utan vidare intro, detta hjälp och koder till alla som vill ha.

HTML-koder: För att få fetstil, kursivstil och understruket behöver man bara trycka på knapparna åt vänster, under smilisarna.

Rankingsystemet: Vissa medlemmar har stjärnor under sina namn, orsaken till det är rankingsystemet. Med det ser man vilka som är respekterade, och vilka som inte är respekterande (i teorin iaf).
Max antal stjärnor är 5 stycken. Det betyder dock inte att fem personer har röstat positivt om en, utan mest att man har ren tur.
För att påverka en annan persons ranking trycker man på knappen längst ned åt höger på varje inlägg, där regigera-rutan står på er egna inlägg. Trycker man på den på en valfri medlem står det om man tycker medlemmen är bra eller dålig. Tycker man medlemmen är bra, då får medlemmen en stjärna. Tycker man medlemmen är dålig tas stjärnor bort (vad minuslistan är vet jag ej).
Man kan bara trycka rankingen för en person en gång, men man kan förändra den hur många gånger man vill.

Citeringar: Vill ni citera någon är det bara att markera exakt den texten man vill citera, och sedan är det bara att trycka på Citera-knappen längst ned på varje inlägg. Eller så trycker man bara på citera-knappen så citeras hela inlägget. Svårare än så är det inte. Det kan upprepas hur många gånger som helst.

Länk-text: Om du vill ändra din länk till en text så finns det två alternativ:

1: Tryck på redigera. Din länk kommer att se ut ungefär såhär:

<*a rel="nofollow" href="http://www.adress.se" target="_blank">http://www.adress.se</*a>

(Förutom *-an framför "a"). Redigera den biten som är mellan > och < till det du vill att det slutligen ska stå.

2: Skriv koden direkt;

<*a rel="nofollow" href="http://www.adressen.se">Här skriver du vad det ska stå<*/a>

(Samma sak, ingen *-a framför a:na i länken)

Det är viktigt att du även har med "" i början, annars kommer funktionen tro att du länkar till en sida här på Gamereactor, och det kommer inte att fungera.

Sökfunktionen: Sökfunktionen är uppe och rullar. Allt man gör är att skriva i sökfältet så sökes det automatiskt genom förekomsten av sökbegreppet i varje rubrik. Sedan kan man ändra så att man söker användare eller förekomst av begreppet i varje inlägg.
Med detta sättet ser man hur många inlägg man har gjort. Sök på ert användarnamn på användarnamnfältet så ser ni sen exakt hur många inlägg ni har skrivit.

Kommentartrådar: Forumet har fått en massa kommentartrådar i sig. Kolla bara på Spel-forumet. De riktiga trådarna från gamla tiden är fortfarande kvar på sidorna, fast långt bak. Inläggen skrivna vid 7 oktober har hamnar på sidan 7 i spelforumet.

Spelbricka i krypinet:
För att få din Playstation Network-profil synlig i krypinet med en bli bricka så ska du först och främst logga in på PSN via http://se.playstation.com/ps3/ och där uppdatera ditt portabla ID. Sedan fyller du i ditt PSN-namn under "Om Mig" här på gamereactor och tadaa! För att få din Live-profil synlig i krypinet skriver du in ditt Live-namn under rätt rubrik i krypinet under "Om Mig".

Bloggar: Här kan man skriva sina bloggar, exakt som Petter Engelin gör. Den fungerar inte än för vanliga medlemmar, men det kommer när det kommer. När den är uppe visas listan med nyaste bloggar.

Placera din bild var du vill i bloggen: Ladda upp en bild och skriv <bild> i din text där du vill att den ska placeras.

Spellista: Går ni in i "Mitt krypin" kan ni se spellista längst ned. Den visar vilka spel ni har. För att enkelt lägga in spel, sök bara på GR-sidan efter det spelet, leta höger på sidan och ta helt enkelt och tryck på "lägg till i min spellista".
En bra sak med spellistan är att trycker man på själva spelet kommer allt om spelet upp som GR-sidan har samlat på sig. Coolt

Vänner: Genom att gå in på någon annans krypin kan man kolla längst ned åt höger på den, där står det en knapp där det står "BLI VÄNNER</b>.

Avataren laddar du upp på ditt krypin, men endast först efter du har varit medlem ett tag. Behöver du hjälp med avatarer så kan du fråga här.

Spoiler: Det är ett regelbrott att inte varna för spoilers ifall man ska avslöja något om exempelvis slutet av ett spel. Därför finns det en HTML-kod man kan använda så att andra användare själva måste markera texten för att kunna läsa vad som står. Plocka bort *-an från den här HTML-koden och skriv din text mellan taggarna: <spoiler*> Här skriver du vad det ska stå </spoiler*>
Kom ihåg var ni såg Meme första gången.
  • 0
Citerar Meme:
Citeringar: Vill ni citera någon är det bara att trycka på Citera-knappen längst ned på varje inlägg. Den buggar sig ofta nu i början av stadiet, men den fungerar. Man kan citera flera inlägg på samma inlägg man själv skriver, så det är ett praktiskt system. Den verkar tyvärr sluta fungera varje gång ens namn nämns i citeringen.


Vet inte om du menar rätt, men hur som helst så tycker jag inte att din användarguide för citat stämmer.

Man måste först markera den text som man vill citera och sen trycka på citat-knappen.
  • 0
  • Meme
  • Meme
Citerar graytest:
Vet inte om du menar rätt, men hur som helst så tycker jag inte att din användarguide för citat stämmer.

Man måste först markera den text som man vill citera och sen trycka på citat-knappen.

Det stämmer. Det visste jag inte^^
Se förklaringen som ändrat.
Kom ihåg var ni såg Meme första gången.
  • 0
Kul att man är till nån nytta!
  • 0
Ja! 2.0 äger redan och blir bättre hela tiden
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Jag fattar inte hur man byter avatar!
Hej då, PS2-lirare!
  • 0
Mitt krypin -> Personlig bild
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Det står inte Personlig bild någonstans!
Hej då, PS2-lirare!
  • 0
Jo! Vid Mina Inställningar
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Nope! Det ända som finns där är: Personuppgifter
Byt lösenord
Övriga inställningar
Hej då, PS2-lirare!
  • 0
För mig och alla andra finns det iaf!
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Hmm...det funkar bara för min gamla Profil. Skumt.
Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?
  • 0
Era gamla?
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Jag gjorde en ny profil, tycker att ps2-lirare är ett grymt fult namn.
Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?
  • 0
Vad hette du innan?
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Det ser du väl? PS2-lirare!

Nu heter jag Wangie!
Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?
  • 0
Så du har 2 stycken?!

Det=Bann
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Woow...men alla sa ju så här på 1.0, jag kommer att byta namn å grejer. Då tänkte jag att jag också skulle göra det
Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?
  • 0
  • Meme
  • Meme
Citerar PS2-lirare:
Woow...men alla sa ju så här på 1.0, jag kommer att byta namn å grejer. Då tänkte jag att jag också skulle göra det

Då har du klart missat lite. Moddarna har länge skrivit att alla som har skapat en ny användare till 2.0 blir bannade.
Be om förlåtelse och hoppas på ödet.
Kom ihåg var ni såg Meme första gången.
  • 0
Jupps!

Rules R Rules dude...
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Citerar Meme:
Kommentartrådar: Forumet har fått en massa kommentartrådar i sig. Kolla bara på Spel-forumet. De riktiga trådarna från gamla tiden är fortfarande kvar på sidorna, fast långt bak. Inläggen skrivna vid 7 oktober har hamnar på sidan 7 i spelforumet.


Antar att det är en bugg eftersom det i nuläget förstör hela forumet, speciellt som det ersatt de gamla trådarna som inte längre hamnar på förstasidan om man postar i dem. Dessutom börjar alla dessa nya kommentartrådar med inlägg i stil med "verkar bra", vilket inte är så klockrent...
- Savve
  • 0
Håller helt klart med dig Savve!

Medlemmar har tillochmed börjat att diskutera kring den nya sidan i speltrådar och dylikt...
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Hmm...

Älskar att vara med från början!
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Så nya användare kan inte få nån bild?
MIN AVATAR: Bob Marley som röker maja. MITT NAMN: Talia Shire (Adrian) ifrån ROCKY filmerna. MIN SIGNATUR: Helt onödig.
  • 0
Är det bara jag, eller finns ännu ingen sökfunktion i forumet?
Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!