Reklamtråden 
Antal inlägg: 568![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Någon jobbar hårt på att göra siten mer användarvänlig ser jag. "Our life has no end in the way in which our visual field has no limits." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Din mamma den som kom på dehär. DIN MAMMA! Starve The Ego, Feed The Soul | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Tråkigt att när man kommer tillbaka till sidan efter ett uppehåll så har den blivit mycket sämre. En stor vit sida där det står "Detta är en annons" på typ varannan sida man går in på. Jag tyckte att loading.se hade gjort ett heltokigt val med att ha reklam ifall man hade varit borta från sidan en längre tid men detta är ju inte rimligt. "Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?" | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Costae Cavea: Tråkigt att när man kommer tillbaka till sidan efter ett uppehåll så har den blivit mycket sämre. En stor vit sida där det står "Detta är en annons" på typ varannan sida man går in på. Jag tyckte att loading.se hade gjort ett heltokigt val med att ha reklam ifall man hade varit borta från sidan en längre tid men detta är ju inte rimligt. Håller med, EXTREMET jobbigt, hoppas de tar bort skiten. It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Nog för att man får annonser i ansiktet då och då, men att klicka sig förbi två annonser efter varandra? Det är bara enervande... We don't get to choose how we start in this life; "real greatness", it's what you do with the hand your dealt | |
| ||
Moderator | Citerar moviefreak: Nog för att man får annonser i ansiktet då och då, men att klicka sig förbi två annonser efter varandra? Det är bara enervande... Har också börjat märka det. Trodde först att det var jag som missade med min knapptryckning, men icke. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Detta måste bort... "If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl | |
| ||
Jag gillar att man får ett epileptiskt anfall varje gång man vill läsa en nyhet Aliquando et insanire iucundum est | ||
| ||
![]() ![]() | Vad är det för tröskel som fick idén från början?? Idioti! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ta bort skiten för fan. Alla på siten använder ändå Adblock, så vad är meningen? I say things others won't. That has value. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Från brevlådan: Hur länge har ni tänkt att ha kvar den där jobbiga reklamen som poppar upp så fort man klicket på nåt? Har hängt här på Gamereactor i flera år men nu funderar jag allvarligt på att börja hämta mina spelnyheter på annat håll om ni inte åtgärdar detta... Insänt av: The Esper Vi har ersatt våra "pop up-annonser" med denna eftersom ni verkligen hatade pop up-fönstren. Är pop up-annonserna bättre menar du? Isåfall kan vi byta tillbaka. Petter Hegevall Så de åtgärdar ett problem genom att byta till ett annat, minst lika irriterande problem? Fuck it, dude. Let's go bowling. | |
| ||
Geezer![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Mr Smiley: Förresten, adblock blockerar väl pop-up-annonser? I så fall föredrar jag det. Ja. Länge leve Adblock Plus! Denna nya reklam får mig inte direkt pigg på ta bort det. | |
| ||
Moderator | Citerar Mr Smiley: Så de åtgärdar ett problem genom att byta till ett annat, minst lika irriterande problem? Förresten, adblock blockerar väl pop-up-annonser? I så fall föredrar jag det. Mm. De får gärna byta tillbaka till pop up-annonser. | |
| ||
![]() ![]() ![]() | De gamla pop-up annonserna kändes som en smidigare lösning än helsida annonserna. Den nya lösningen känns mer som ett avbrott än en smidig del av sidan. Dock så vill jag dra mig till minnes att de gamla pop-up reklamerna drog igång trailers bara man drog muspekaren över dem. Hade de bara ändrat så att man behövde klicka i dem först så hade det inte varit några problem. "It's so much easier to see the world in black and white.... Gray? I don't know what to do with gray...." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Varför måste det vara ett val mellan något som är värdelöst och något ännu sämre? Vill de inte ha en användarvänlig hemsida? Det måste gå att lösa på ett vettigare sätt. Kött är till för att ätas. | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Jo, men dilemmat ligger i att ge företagen som betalar för sin reklam den plats de betalar för. Var kommer de reklamplatser som används i pop-up, eller helsida hamna om de inte kan vara där? Ska man trycka in fler reklamrutor i texterna? Vi läsare får nog i slutändan välja mellan dessa. Oavsett så måste reklamplatserna ta vägen någonstans. För det har kunderna betalat för. "It's so much easier to see the world in black and white.... Gray? I don't know what to do with gray...." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Väldigt synd då detta har förstört GR.se (inte m.gamereactor) i mobilen, då man helt enkelt inte kommer förbi "Fortsätt till Gamereactor.se". Snälla. Ha den reklamen, men inte som POPUP! Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction | |
| ||
Chefredaktör | "Så de åtgärdar ett problem genom att byta till ett annat, minst lika irriterande problem?" Gameinformer, IGN, Gamespy, Gamespot... de har alla samma slags lösningar. Pop-ups eller mellansidor. Petter Hegevall / Gamereactor | |
| ||
Geezer![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Petter: de har alla samma slags lösningar. Pop-ups eller mellansidor. Det, herr chefsredaktör, gör inte Gamereactors lösning mindre irriterande. Bara för att andra större sidor gör på ett sätt betyder inte detta per automatik att det är en bra idé och något att apa efter. Det är för sådana lösningar folk installerar Adblock Plus. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jag skulle mycket hellre vilja ha något som detta istället för det nuvarande systemet. Med det jag presenterar får man plats med 24 olika annonser, och kan därigenom få in en ganska ansenlig mängd annonser. Särskilt i trådar som MNC kan detta vara väldigt lukrativt. Om den här Fortsätt till-reklamen absolut ska finnas på sidan kanske man kunde begränsa den till 1 gång var 15 minut eller något. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Nu förstår jag ingenting. Först var det danskjävlarnas fel. Men nu har plötsligt danskjävlarna gjort helt rätt? "Our life has no end in the way in which our visual field has no limits." | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Är den här "Fortsätt till"-reklamen avlägsnad nu? Jag har inte stött på den på hela dagen. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Nope, den är kvar. Fortsatte just till mitt eget krypin... There's no "I" in team, but there's a "U" in cunt. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Och reklamen efter andra inlägget? Den skulle väl enligt Petter aldrig hitta utanför trådens första sida? http://twitter.com/DasErdbeer | | |
| ||
Geezer![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerar Rösti: Är den här "Fortsätt till"-reklamen avlägsnad nu? Citerar Das Erdbeerkuchen: Och reklamen efter andra inlägget? Vad som nog kan tänkas vara nya lösningen. E1: Sicken hemsk syn man möttes av när Adblock Plus slogs av. Reklam, reklam, reklam. E2: Dyker tydligen endast upp emellanåt när man ska in på ens/ett krypin. | |
| ||