Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Reklamtråden


Tråkigt att när man kommer tillbaka till sidan efter ett uppehåll så har den blivit mycket sämre. En stor vit sida där det står "Detta är en annons" på typ varannan sida man går in på. Jag tyckte att loading.se hade gjort ett heltokigt val med att ha reklam ifall man hade varit borta från sidan en längre tid men detta är ju inte rimligt.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Tråkigt att när man kommer tillbaka till sidan efter ett uppehåll så har den blivit mycket sämre. En stor vit sida där det står "Detta är en annons" på typ varannan sida man går in på. Jag tyckte att loading.se hade gjort ett heltokigt val med att ha reklam ifall man hade varit borta från sidan en längre tid men detta är ju inte rimligt.

Håller med, EXTREMET jobbigt, hoppas de tar bort skiten.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Nog för att man får annonser i ansiktet då och då, men att klicka sig förbi två annonser efter varandra? Det är bara enervande...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Nog för att man får annonser i ansiktet då och då, men att klicka sig förbi två annonser efter varandra? Det är bara enervande...


Har också börjat märka det. Trodde först att det var jag som missade med min knapptryckning, men icke.
  • 0
Detta måste bort...
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Jag gillar att man får ett epileptiskt anfall varje gång man vill läsa en nyhet & det faktum att man numera måste genomlida "gå vidare till nyheten" är otroligt tröttsamt Förstår ju dock om GR.se vill ha lite extra klirr i kassan!
Aliquando et insanire iucundum est
  • 0
Vad är det för tröskel som fick idén från början?? Idioti!
  • 0
Ta bort skiten för fan. Alla på siten använder ändå Adblock, så vad är meningen?
"Övriga inställningar"
  • 0
Från brevlådan:

Hur länge har ni tänkt att ha kvar den där jobbiga reklamen som poppar upp så fort man klicket på nåt? Har hängt här på Gamereactor i flera år men nu funderar jag allvarligt på att börja hämta mina spelnyheter på annat håll om ni inte åtgärdar detta...
Insänt av: The Esper

Vi har ersatt våra "pop up-annonser" med denna eftersom ni verkligen hatade pop up-fönstren. Är pop up-annonserna bättre menar du? Isåfall kan vi byta tillbaka.
Petter Hegevall

Så de åtgärdar ett problem genom att byta till ett annat, minst lika irriterande problem? Förresten, adblock blockerar väl pop-up-annonser? I så fall föredrar jag det.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Förresten, adblock blockerar väl pop-up-annonser? I så fall föredrar jag det.

Ja. Länge leve Adblock Plus!

Denna nya reklam får mig inte direkt pigg på ta bort det.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Så de åtgärdar ett problem genom att byta till ett annat, minst lika irriterande problem? Förresten, adblock blockerar väl pop-up-annonser? I så fall föredrar jag det.


Mm. De får gärna byta tillbaka till pop up-annonser.
  • 0
De gamla pop-up annonserna kändes som en smidigare lösning än helsida annonserna. Den nya lösningen känns mer som ett avbrott än en smidig del av sidan. Dock så vill jag dra mig till minnes att de gamla pop-up reklamerna drog igång trailers bara man drog muspekaren över dem. Hade de bara ändrat så att man behövde klicka i dem först så hade det inte varit några problem.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
  • X
  • X
Varför måste det vara ett val mellan något som är värdelöst och något ännu sämre? Vill de inte ha en användarvänlig hemsida? Det måste gå att lösa på ett vettigare sätt.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Jo, men dilemmat ligger i att ge företagen som betalar för sin reklam den plats de betalar för. Var kommer de reklamplatser som används i pop-up, eller helsida hamna om de inte kan vara där? Ska man trycka in fler reklamrutor i texterna?
Vi läsare får nog i slutändan välja mellan dessa. Oavsett så måste reklamplatserna ta vägen någonstans. För det har kunderna betalat för.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Väldigt synd då detta har förstört GR.se (inte m.gamereactor) i mobilen, då man helt enkelt inte kommer förbi "Fortsätt till Gamereactor.se". Snälla. Ha den reklamen, men inte som POPUP!
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
"Så de åtgärdar ett problem genom att byta till ett annat, minst lika irriterande problem?"

Gameinformer, IGN, Gamespy, Gamespot... de har alla samma slags lösningar. Pop-ups eller mellansidor.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Citerar Petter:
de har alla samma slags lösningar. Pop-ups eller mellansidor.

Det, herr chefsredaktör, gör inte Gamereactors lösning mindre irriterande. Bara för att andra större sidor gör på ett sätt betyder inte detta per automatik att det är en bra idé och något att apa efter. Det är för sådana lösningar folk installerar Adblock Plus.
  • 0
Jag skulle mycket hellre vilja ha något som detta istället för det nuvarande systemet. Med det jag presenterar får man plats med 24 olika annonser, och kan därigenom få in en ganska ansenlig mängd annonser. Särskilt i trådar som MNC kan detta vara väldigt lukrativt.

Om den här Fortsätt till-reklamen absolut ska finnas på sidan kanske man kunde begränsa den till 1 gång var 15 minut eller något.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Nu förstår jag ingenting. Först var det danskjävlarnas fel. Men nu har plötsligt danskjävlarna gjort helt rätt?
  • 0
Är den här "Fortsätt till"-reklamen avlägsnad nu? Jag har inte stött på den på hela dagen.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Och reklamen efter andra inlägget? Den skulle väl enligt Petter aldrig hitta utanför trådens första sida?
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Rösti:
Är den här "Fortsätt till"-reklamen avlägsnad nu?
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Och reklamen efter andra inlägget?

Vad som nog kan tänkas vara nya lösningen.

E1: Sicken hemsk syn man möttes av när Adblock Plus slogs av. Reklam, reklam, reklam.

E2: Dyker tydligen endast upp emellanåt när man ska in på ens/ett krypin.
  • 0
Citerar Daniel L:
Citerar Petter:Gameinformer, IGN, Gamespy, Gamespot... de har alla samma slags lösningar. Pop-ups eller mellansidor.

Och detta betyder per automatik att det är en bra lösning? Den är urusel. För alla parter.


Du, Daniel L, klagar på allt, oavsett vad vi gör. Det mesta är "uruselt". Om jag postar 100 blogginlägg och du kommenterar 50 av dem är 49 av dina kommentarer negativa. Gnäll, gnäll, gnäll och mer gnäll. Samma här på forumet.

Att mellansidorna är irriterande för vissa av er har vi förstått. Vi testar dock dessa nu istället för pop-ups och vi har minskat antalet av dem som dyker upp. Precis som i fallet IGN.com är dessa sidor enkla att klicka sig förbi och lägger sig inte ovanpå innehållet man försöker läsa - som en pop up-annons ofta gör.

Om 2 månader ska vi utvärdera detta. Om det visar sig att det inte fungerade särskilt bra kommer vi såklart att skippa hela grejen. Och vi/jag läser absolut det ni skriver i den här tråden. Tack för alla er feedback och tack för att ni besöker GR.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Även om jag inte gillar det här mellansideformaten särskilt mycket uppskattar jag att ni minskat frekvensen på hur ofta de dyker upp. Vidare tycker jag det viktigaste gällande reklamen är hur den påverkar sidans prestanda, d.v.s om en särskild annons är väldigt tung och slöar ner sidan, då ska den ju självfallet bort, eller konfigureras på ett annat sätt. Nu har jag självfallet inga data på skillnaden mellan pop-ups och mellansidor, men jag tycker sidan är aningen snabbare när pop-upsen inte huserar här längre.

Det optimala (this goes without saying) är en reklam som når ut till så många som möjligt och samtidigt ej irriterar någon särskilt mycket.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!