Svenska
Gamereactor
Videos
HQ

Gaming Gossip: Avsnitt 12 - Är Early Access bra för spelare?

Vi tar oss an den urgamla debatten om Early Access i veckans show, där vi diskuterar om det är fördelaktigt för konsumenterna, hur det ska användas för att vara effektivt och även berör några av våra personliga problem med formatet.

Audio transcriptions

"Hej alla och välkomna tillbaka till vad jag tror faktiskt är vårt 12:e avsnitt av Gaming Gossip.
Som ni märker gör vi saker och ting lite annorlunda.
Vi har uppgraderat vår installation och, ja, vi kommer alla att se lite annorlunda ut, du vet."

"Mindre utrymme att leka med, du kan inte se mina armar lika mycket eftersom det finns mindre utrymme för mig att pilla runt och så, men mitt ansikte är större, liksom Davs och Alex.
Vi går vertikalt i princip.
Ja, idag går ämnet inte vertikalt, tro det eller ej."

"Ämnet är faktiskt, vi kommer att prata om Early Access faktiskt eftersom det är ett mycket flyktigt ämne.
Det är främst samtalsämnet på sistone eftersom No Rest for the Wicked just har debuterat och det kommer uppenbarligen som ett Early Access första projekt.
Men det har funnits en mängd olika Early Access-spel och det väcker frågan, du vet, var drar vi gränsen?
Är Early Access bra?
Vi svarar på alla dessa frågor och mer därtill i de senaste avsnitten."

"Så, låt oss sätta igång. Alex, Dav, ett nöje som alltid.
Vad tycker vi om det? Early Access, är det bra för spel eller inte?
Ledsen, Dav, du börjar.
Jag är här för att prata om vertikalitet, så varsågod, Alex."

"Jag vet inte, jag tänkte börja med att säga som vanligt, som med mycket annat i den här väldigt subjektiva branschen, det beror verkligen på.
Du har haft några av de bästa spelen under de senaste åren som har startat i Early Access, som Hades, Baldur's Gate 3.
De var i Early Access i flera år innan de äntligen gjorde sin debut och de skulle inte ha blivit så bra som de är utan feedback från spelarna."

"Men samtidigt, om man ska använda spelare som testobjekt under överskådlig framtid tills man lyckas få ett spel helt polerat?
Jag vet inte, det är också ett sätt för oss att få folk att spela spel innan de släpps för vanligtvis tar spel väldigt lång tid nuförtiden."

"Jag använder mina händer mycket för att få en liten inblick bakom ridån här, min vertikal kommer förmodligen inte att vara lika effektiv som Davs och Dans, men poängen är att jag brukar tycka att det inte är bra att se något komma ut i Early Access, men det beror på om det är som ett litet smakprov, som Hades till exempel, och du skulle få bit för bit av hela spelet att spela och du skulle få se det låsas upp och du skulle få se det lösas upp och sedan får man 1.0-lanseringen, som uppenbarligen är riktigt, riktigt bra."

"Och sen de som har kämpat sig igenom resten, de får sin lilla grej som "jag var en del av det bygget" eller nåt.
Annars vet jag inte, jag tror inte att det verkligen är ett bra sätt att använda din spelarbas.
Det känns som om de används mer än de behandlas."

"Ja, jag tror att allt beror på priset personligen och vilken typ av värde du får för det priset också för det finns vissa Early Access-spel som kommer ut och du är som, okej, det här är ganska mycket innehåll för vad vi ser i det här utvecklingsstadiet och du känner dig ganska bekväm med det."

"Samtidigt finns det dock andra som kommer ut i Early Access där man tror att det är en ursäkt för att släppa spelet riktigt eftersom det inte är redo att ens vara i händerna på fans just nu och ändå ber du folk att betala för att få tillgång till upplevelsen."

"Så jag tror att allt beror på vilken prisklass de letar efter och även kvaliteten på nämnda produkt också.
Återigen, det är ett ämne som det förmodligen är mer fördelaktigt för indieutvecklare som använder Early Access som ett sätt att också få ytterligare finansiering för att kunna fortsätta och producera det spel som de vill ha."

"Men samtidigt har vi sett stora utvecklare göra det.
Jag menar, Baldur's Gate är ju uppenbarligen den stora, eller hur?
Det var i Early Access under en lång tid och Larian använde den processen riktigt bra."

"Slutprodukten var anmärkningsvärd.
Men samtidigt, om det blev trenden framöver, utvecklarna lanserade i Early Access, liksom pillade med spelet i flera år och sedan slutligen debuterade det som en full produkt, Jag tror att vi skulle se mycket mer av en backlash med det."

"Ja, jag tror att det är väldigt subjektivt.
Jag skulle personligen föredra att Early Access inte existerade, särskilt ur en kritikers synvinkel där vi liksom måste dansa runt den här sortens saker."

"Recenserar vi Early Access-spel eller förhandsgranskar vi dem?
Är de färdiga produkter som vi ger dem poäng med?
Nej, de är inte färdiga produkter, vi kan inte ge dem poäng.
Men samtidigt betalar folk för de här spelen, så visst måste vi behandla dem som en fullvärdig produkt."

"Det är en hel del maskar som gör saker och ting svåra.
Men det fungerar.
Det fungerar ibland och ibland är folk verkligen...
Jag menar, det är kul för dem att spendera tid som..."

"På sätt och vis, ja, de blir inte behandlade, de används, som Alex sa, men samtidigt känner de sig som en del av processen och de känner att de bidrar till det slutliga utvecklingsstadiet."

"Jaha, sista. Ibland är det i flera år, eller hur?
Men du tog upp en massa intressanta punkter.
Jag tror att det också har något att göra med hur begränsat det är när det gäller plattformar och genrer."

"Så det här är mest en PC-grej.
Naturligtvis har vi sett Early Access-spel på konsoler och kanske kallades de inte Early Access från början, men vi hade Sea of Thieves, till exempel, eller Grounded."

"Så mestadels på Xbox och nyligen även på PlayStation.
Och sedan är de också begränsade när det gäller genrer.
Vi ser mest rollspel, överlevnadsspel.
Jag tror att det handlar mest om överlevnadsspel, alla system som måste fungera tillsammans, etc."

"Och sen rogueliter och rogueliter, eller hur?
Men mestadels, ja, så länge du har någon flerspelaraspekt i det också, för det beror verkligen på hur spelarna interagerar med alla dessa system och sedan vill man justera dem under processens gång."

"Och vi har pratat lite om det här med live service-spel tidigare på Gaming Gossip.
Men jag tror att jag förväntade mig att detta skulle bli bredare och bredare när vi alla började prata om Early Access."

"Jag tror att det var 2014, 2015, något liknande.
Jag förväntade mig att detta skulle användas mer, och att det skulle användas mer med konsoler och konsoltillverkare och förstapartsspel och olika genrer, till exempel sociala simuleringar eller simulatorer eller spel där du kan bygga dina egna saker."

"Jag skulle uppskatta den modellen för att vara en del av den slutliga utvecklingsfasen av dessa spel.
Jag tror att det skulle vara vettigt.
Även fightingspel där du måste balansera alla små tweaks för att göra spelet rättvist och för att folk ska njuta mer."

"Så, ja, som du sa, vissa företag använder det som ett sätt att använda användare på ett sätt.
Men jag tror att de verkligen skulle kunna tillämpa den här modellen på något intressant projekt.
Och de är faktiskt inte för att de vill ha kontroll och de vill inte ha någon feedback, någon motreaktion före lansering."

"Så jag tror att det finns en hel del kommunikation och marknadsföring i det också.
Så jag förväntade mig att det här skulle vara något annat, men det är i stort sett samma sak, om du förstår vad jag menar.
Jag tycker att det är fascinerande."

"Vissa människor gillar att bli utnyttjade.
Ja, det är sant.
Vissa människor gillar det.
Nej, fortsätt, Alex.
Jag tänkte bara säga, ibland vill man till och med det, Jag är en stor Warhammer, Darktide, Vermintide-kille."

"Och även att bara kunna sitta på Gamescom, till exempel, och jag hade 10 minuter över.
Så de sa: "Vill du spela en nivå med oss?
och berätta för oss vad du tycker om det här nya klassystemet som de gör?
Och att kunna sitta där och chatta en till en."

"Det är något som man får ens en bråkdel av med att bara kunna skicka iväg ett meddelande till ett forum eller något liknande.
Det känns som, okej, du är en del av processen."

"De kanske aldrig lyssnar eftersom de förmodligen inte borde för vanligtvis är kritiken bra, men idéerna som ersätter den är dåliga i alla medier, egentligen.
Så någon som säger: "Åh, ja."

"du borde inte ha så här mycket skada på den här.
Istället borde du göra mig osårbar, till exempel.
Men bara att göra det och även som senare i Vermintide, har de testat multiplayer, som Left 4 Dead-liknande multiplayer, där vissa människor får vara råttorna, vissa människor får vara de normala killarna."

"Och bara genom att testa det, har många människor flockats kring det.
Jag har inte gett det en chans än eftersom jag vill vänta på den fullständiga utgåvan, men många människor har flockats till det, tusentals och åter tusentals människor, med tanke på att spelet är, vad, åtta år gammalt, knappt?
Det är ganska imponerande att se det."

"Och det finns fortfarande många lojala människor.
Det finns en hel del, Mark Hamill kallar dem UPFs, ultra passionerade fans, de människor som kommer att hålla fast vid en produkt, hålla sig till en utvecklare, hålla sig till vad som helst, ända in i kaklet."

"Jag tror att det är därför folk ringer efter "kanske", som du sa, Dav, i vissa spel kräver folk tidig tillgång, som Blizzards PTR för Diablo, eller hur?
De har dessa spelartester där du får testa innehållet för andra människor."

"Och så rusar folk till det eftersom det också finns en exklusivitet i, Jag fick det innan du fick det.
Kanske behöver de mer av det för att verkligen sälja tidig åtkomst om de vill tjäna pengar på det."

"Förlåt, Ben, jag har just trampat på dig.
Söta drömmar är gjorda av dessa, så folk gillar att bli utnyttjade.
Jag menar, det står ju i texten, eller hur?
Ja, det är det."

"Jag tycker att det är fascinerande också, dock.
Vi ser, var går linjen, var drar vi gränsen mellan tidig tillgång och sedan också som betor och alfa nuförtiden?
Det är det som också är ganska intressant."

"Och demos.
Och demos, ja.
Speciellt för ett spel som Multiverses, eller hur?
För att Multiverses kom ut, och det var inte ett spel med tidig tillgång."

"Det var en beta, eller hur?
Eller var det en alpha?
Det minns jag inte.
Det var en öppen beta, tror jag, som de sa skulle gå in i det fullständiga spelet om det gick bra."

"Det fick miljontals spelare, och sen sa de att det inte gick tillräckligt bra.
Vi stänger butiken i typ ett år.
Så jag vet inte vad som hände där."

"Men nu kommer det ut igen, eller hur?
Den kommer ut i slutet av maj.
Ja, det gör jag.
Och det kommer att vara den fullständiga versionen."

"Men återigen, Multiverses är en konstig en, dock, eftersom det är ett spel som är gratis att spela.
Så man förväntar sig liksom inte, du vet, du skulle inte förvänta dig..."

"Om man inte köper mega edition eller nåt för 65.
Ja, precis, ja.
Men den tidiga åtkomstgrejen är en av dem där vi tänker på tidig tillgång som ett sätt att få tillgång till ett spel betydligt innan det någonsin kommer att nå dess typ av, du vet, komplett 1.0 tillstånd, eller hur?
Ja, det är det."

"Vertikalitetsgrejen.
Så komplett 1.0 tillstånd.
Men vi ser några större utgivare, några av de, du vet, de mindre vänliga ansiktena i spelsektorn, ska vi säga, behandla det på ett annat sätt när de säljer dessa spel och de ger dig en, igen, citat, tidig åtkomstperiod tre till fyra dagar före lanseringen om du köper den riktigt dyra stora versionen, vilket jag tycker är löjligt."

"Det är något som jag verkligen avskyr.
Det gör jag inte...
Ja, de borde använda en annan term för det.
Det är betala för att vinna, eller hur?
Ja, det är det."

"Du får det med EA och några av dem, eller hur?
Som, jag tror Ubisoft också.
Men det är som du sa, det är som en vecka tidigare borde kallas annorlunda för jag tror att vi alla kallar det för "early access", Jag menar, Steam använde det namnet."

"Och i samma stund som Steam använde det namnet för de projekten, vi relaterar till tidig tillgång till som den riktiga saken, som månader till år av utveckling i slutfasen tillsammans med samhället, inte tidig tillgång, som i att jag kan köpa spelet en vecka innan."

"Naturligtvis är jag inte en del av utvecklingen eller spelets policy överhuvudtaget, men jag betalar mer och sedan får jag spelet tidigt och jag får skryträttigheterna."

"Vi borde kalla det annorlunda.
Åh, ja, säkert.
Förköp, jag vet inte.
Förlanseringsfest, du vet.
Någonting i den stilen."

"Kom in på för-lanseringsfesten.
Ubisoft är dock den största syndaren med det, eftersom de gjorde det med Skull & Bones och The Crew Motorfest, vilket inte är som spel."

"Så det är som, du vet, det är betala för att vinna.
Det är en dag ett patch i alla fall.
Ja, det är det.
Så du kommer att spela som den tidiga byggnaden i typ fyra dagar."

"Och vi nämnde inte Palworld.
Du nämnde det här spelet, men inte Palworld, vilket var ett av de största fallen.
I år..."

"Och sen är det, som Alex sa, med multiversum, men det är inte ett spel som är gratis att spela.
Så det blev helt galet.
Massor av miljoner människor köper spelet."

"Och vad händer nu?
Var är den?
Vad hände med den?
Det var tidig tillgång.
Kan du avsluta Palworld?
Jag har aldrig spelat det, men som jag hört att folk, när det var som att spelarna tappade, de var som, ja, jag hade mina 50 timmar med det och det var det."

"Så jag tänkte, har det ett slut?
Det vet jag inte, men det fanns en betydande mängd innehåll i det spelet dock.
Ja..."

"Jag trodde att de var oändliga.
Det finns en mycket begränsad yta att spela på i Palworld.
Det är inte som ett Minecraft som pågår i all evighet, men det fanns mycket innehåll i det spelet jämfört med några av de tidiga åtkomstspelen som vi har sett tidigare, de som kommer ut och man måste ställa sig frågan.., bokstavligen varför säljs de?
Men nej, en av de andra som jag kommer att tänka på är en som kommer ut nästa månad."

"Och det är Rogue Prince of Persia, eller hur?
Det här är ett annat exempel på ett Ubisoft-spel.
Men som jag sa, det är en av de där genrerna, eller hur?
Ja, det är det."

"Ja, precis.
Och det kommer att gå in i tidig åtkomst och det är det igen, det är gjort av en liten studio.
Det är Evil Empire, som i princip är mest känt som Dead Cells."

"Ja, det är det.
Så de är inte ens de huvudsakliga utvecklarna av Dead Cells heller, supportstudion bakom spelet.
Så det är ett litet team och de kommer att släppa spelet och det kommer att vara en bråkdel av vad det totala spelet kommer att vara, men de kommer att utöka det under åren, självklart med, Jag vet inte hur länge den tidiga tillgången kommer att vara, men de kommer att utöka det med tiden med ytterligare innehåll."

"Nu tycker jag att det är bra.
Förutsatt att det är prissatt vid den tidpunkt då hur mycket innehåll du kommer att få.
Som om du får, låt oss säga att det finns innehåll värt två nivåer och det tar dig typ ett par timmar att gå igenom det, det måste vara billigt för om det här kommer ut till samma typ av prispunkt som låt oss säga "No Rest for the Wicked", vilket inte är ett fullprisspel, eller hur?
När vi kallar spel för fullprisspel, är det som, du vet, Jag tror ungefär 35 pund i Storbritannien, men det är fortfarande en ganska betydande investering för ett spel som inte är färdigt, eller hur?
Så allt handlar om prispunkt och hur de använder det."

"Men återigen, för mig, Jag föredrar att bara ha ett spel som är färdigt.
Jag förstår varför de gör det, speciellt om man, låt oss säga att en utvecklare kan anställa, de anställer några testare."

"När man sätter det i händerna på spelare, får du hundratals gånger fler spelare än vad testarna någonsin skulle kunna vara i första hand, eller hur?
Så du kan förstå varför de gör det."

"Det ger dig en mycket större användarbas att leka med.
Du behöver inte betala dem heller.
Som jag har haft vänner som har gått in och testat."

"Folk betalar dig för testningen.
Ja, ja, ja, ja...
Vilket är konstigt.
Jag tror att det stora testet kommer att bli, som om det är något som vi har, Rätta mig om jag har fel, Jag är inte säker på att vi har sett något, Jag menar som Sons of the Forest från The Forest, men som att gå från Hades till Hades 2 och båda är lanseringar med tidig tillgång, det kommer att finnas en hel del förväntningar på den uppföljaren att den tidiga tillgången kommer att vara en mycket kortare period den här gången."

"Det kanske bara är jag för jag tycker det skulle vara konstigt att spendera ytterligare fyra år efter, du vet, det har vi sett, men Hades 1 släpps 2020, eller hur?
Den fullständiga lanseringen av version 1.0."

"Jag tror att det hade varit i tidig åtkomst sedan 2018, kanske tidigare.
Jag spelade inte den tidiga tillgången.
Jag köpte det för en femma på Epic."

"för att du kan använda ett litet kupongtrick, du vet, ropa ut till Epic Coupons där.
Men problemet kommer att vara det faktum att det spelet, för de flesta som spelade det, för de flesta som älskade den, var mycket komplett när de köpte den."

"De visste egentligen inte ens att det var tidig tillgång för de flesta människor, skulle jag säga.
En bra 80% åtminstone av spelarbasen.
Och sedan hoppar man till Hades 2, som har hela fanskaran redo att spela, redo att gå igenom hela grejen."

"Och då kanske de bara får gå igenom ett område.
Det kommer det att bli, kan jag tänka mig, lite motstånd om inte innehållet finns där.
Men det är bara en teori, du vet?
Jag är inte säker på att jag kan säga det."

"Har du copyright på det?
Och formeln har prövats och testats tidigare.
Så det är inte den första utgåvan, som du säger.
De har mycket mindre att justera."

"Ja, det har jag.
De har systemen igång, eller hur?
Så jag vet inte...
Jag förväntar mig precis som du säger."

"En mindre fas med tidig tillgång, och sedan är de redo att köra.
Och sedan använder de det som ett marknadsföringsverktyg också.
Ja, det gör jag."

"Det ser riktigt bra ut.
Jag vet inte om ni tittade på streamingen, men det ser ut som Hades igen, vilket är allt det behöver vara."

"Ge oss bara mer av samma sak.
Ändra några av modellerna.
Ge oss en annan berättelse.
Lätt som en plätt.
Tror vi att det finns en fördel att gå med en Kickstarter över tidig åtkomst?
Jag, du vet, spenderar den initiala finansieringen du har, bygga en fungerande version av bygget, få det i händerna på spelare och sedan bygga vidare från och med då."

"Eller alternativt, söka finansiering innan du ens har börjat producera och går igenom en Kickstarter-fas.
Jag tar upp det på grund av den nyligen lanserade Skydance."

"Jag tror att det var en Skydance.
Kan ha varit Skydance.
De lade ut en Kickstarter för ett AAA Invincible-spel.
Åh, ja, just det."

"Ja, det här är en ganska stor sak för dem eftersom de har gjort Invincible-spel tidigare, men det har varit små saker.
Men det här var en AAA-grej."

"Så de letar efter finansiering.
Inte för att vi inte pratar om hundratals miljoner av pund av finansiering här.
Jag tror att det var begränsat till cirka sex miljoner eller något i den stilen."

"Men återigen, det är en hel del finansiering för ett samhälle att investera i ett spel.
Så skulle du föredra att spel följer den vägen?
Gör Kickstarter och låt sedan folk att vara involverade i utvecklingen?
Återigen, det är som involverad, citat, lite grann eftersom de är inblandade, men det är mer som att de är en åskådare med det."

"Eller skulle du föredra att ha en tidig åtkomst sak där du kan spela spelet, ge faktisk feedback från vad du ser och gå vidare därifrån?
Jag tycker inte nödvändigtvis att en är bättre än den andra, om jag ska vara ärlig."

"Lättare att skanna med en Kickstarter, antar jag.
Det har skett en hel del avsked från Kickstarter, men i en perfekt värld.., skulle det inte hända."

"Ett annat bra exempel på en Kickstarter-väg är Iodine Chronicle, eller hur?
Det är en annan som gjorde Kickstarter-grejen.
Så folk älskar det."

"Kickstarter kan, ingen ordvits avsedd, kickas in i olika faser.
Så vi har sett väldigt olika projekt som använder Kickstarter."

"Några av dem från scratch, som att vi har ett koncept, en massa konstverk, och sen vill vi finansiera hela utvecklingen.
Eller som du säger, Ben, det finns redan spelbara, eller hur?
Sen säger de, okej, för den sista sträckan eller för att vi ska kunna nå dessa plattformar och att lägga till flera världar och bla, bla, bla, då behöver vi ert stöd."

"Och sen är den spelbar.
Och sen är det en hybrid mellan Kickstarter och tidig tillgång, vilket jag tror hände först."

"Om jag minns rätt, när vi alla pratade om Kickstarter och tidig tillgång, de var båda hand i hand i många fall redan för 10 år sedan, tror jag."

"Så, men Kickstarter är något som vi ser tillämpas mycket mindre ofta, Det skulle jag vilja säga, men i många olika stadier eller faser."

"Man ser det ofta i sällskapsspel.
Ja, det gör jag.
Som nu är det fortfarande mycket populärt för brädspel eftersom med ett brädspel, kan du gå, vi har det här konceptet och det är lätt att sälja in till folk."

"Medan jag tror att tidig tillgång har kickat Kickstarter lite i skiten.
För att man får tidig tillgång, Det här är vad du kan spela just nu."

"Medan Kickstarter, det är här är teorin om vad vi vill att du ska kunna spela, vilket är mycket mindre påtagligt för många spelare."

"Och när det handlar om fysisk produktion, är det naturligtvis vettigt eftersom du kan beräkna, kan du uppskatta hur mycket du behöver för att producera för att kunna producera, jag vet inte, begränsade upplagor eller brädspel, som du säger, eller figuriner eller något liknande."

"Ja...
Vilka andra spel kommer ut i år i "early access"-format?
Jag mindes inte att Prince of Persia var så...
Som nästa månad, sa du."

"Ja, ja, ja.
Det är verkligen inte vettigt.
Jag tror att vi har diskuterat det här förut.
Det är verkligen inte vettigt för mig."

"Det tidigare Prince of Persia, Jag håller på att slutföra det just nu och jag är på väg att möta den sista bossen.
Och sen får det lite DLC och en del story-grejer och lite innehåll under hela året."

"Så varför skulle du göra det?
Verkligen, varför?
Vill du att det här ska vara en trend?
Alla pratar om Prince of Persia på olika sätt eller skjuter du dig själv i foten?
Som att inte spara det till senare."

"Det är definitivt en bra fråga eftersom jag har spelat båda spelen och de är båda...
Återigen är de mycket lika varandra."

"Visuellt är de mycket olika och de spelar lite olika och så vidare.
Men när man kokar ner det till dess mest grundläggande premisser, är de mycket lika varandra."

"Så jag tror att vi börjar bli överväldigade med lite Prince of Persia.
Men det är ett ämne för ett annat spelskvaller, antar jag.
Ja, vi fick i alla fall ingen film i år."

"Ja, precis.
Ja, vänta bara.
Time to time remake.
November 2024 eller nåt.
Jag gillar den filmen."

"Jag vet att det är mer filmfrenesiprat men jag tyckte att den filmen var okej.
Har inte sett den själv.
Nej, inte sett den?
Nej, jag har inte sett den."

"Definitivt inte en av J. Jalen Halls bästa, det måste jag säga.
Jag tror att vi alla kan hålla med om den tidiga tillgången, dock.
Det är som en sista grej.
Indieutvecklare, det finns anledningar till att vi kan stödja det med indieutvecklare som uppenbarligen letar efter finansiering."

"Men när det kommer till AAA, om det här blir en grej, om Baldur's Gate har skapat ett prejudikat och AAA kommer att bli, här är ett spel, vi bygger det med dig under åren."

"Jag vill inte se det där.
Jag vill inte se det, om du har pengar att göra spelet, sälj då inte spelet till mig innan det är färdigt."

"Jag förstår.
Och igen, det är en annan fråga.
Det är en annan sak för ibland säljs spel och de är inte redo.
Speciellt med en föreställning."

"Men om det börjar bli en grej...
AAA-titlar, de flesta av dem, skulle jag säga, är på sätt och vis early access, särskilt på PC."

"Mängden spel som just har hävdat att de är fullständiga lanseringar och sedan måste man vänta sex månader för att de faktiskt ska vara spelbara om man inte har 40, 90..."

"Som Dragon's Dogma 2, till exempel, kom ut för ett par månader sedan.
Fortfarande är folk på PC som, kan inte köra det."

"Kan inte köra det.
Kan inte, för mitt liv, få det att fungera.
Den har typ 40, 70-tal.
Ja, det har jag.
Så det är lite knäppt."

"Det är en lite knasig tid i allmänhet eftersom allt nu är tekniskt sett tidig tillgång.
Men det är ju Master Race, eller hur?
Ja, det är det."

"PC Master Race.
Ja, ja, ja.
PC Master Race kan inte spela någonting.
De får gåvor till ett nytt avsnitt.
Vi måste prata PC Master Race kontra konsoler mot konsoler som beter sig som PC Master Race på ett sätt."

"Där har ni er teaser för avsnitt...
13.
Jag tror att 13 är Gaming Gossip.
Så vi är tillbaka nästa vecka för att prata om PC Master Race."

"Ja, det är jag.
Om jag skulle gissa våra ståndpunkter mot det, skulle jag anta att inte många av oss här kommer att stödja PC Master Race."

"Men för att få reda på när det är fallet, måste du ställa in dig på till nästa veckas avsnitt av Gaming Gossip.
Som vanligt, killar, det har varit ett nöje att komma ikapp."

"Dav, Alex, som vanligt.
Tack för att ni kom.
Vi kommer att samlas igen om en vecka för att tala om detta mycket kontroversiella ämne."

"Så håll ögonen öppna för det.
Annars, tack för att ni tittade på avsnitt 12 av showen.
Vi ses i nästa avsnitt.
Tack för att ni kom."

"Adjö."

Intervjuer

Fler

Videos

Fler

Filmtrailers

Fler

Trailers

Fler

Events

Fler