Svenska
Gamereactor
Videos
HQ

Gaming Gossip: Avsnitt 11 - Befinner vi oss i den gyllene eran av spelanpassningar?

Med framgången med Fallout i åtanke, och med flera kommande adaptioner på gång också, diskuterar vi om speladaptioner är nästa stora filmmodefluga.

Audio transcriptions

"Hej allihop och välkomna tillbaka till ett nytt avsnitt av Gaming Gossip.
Det här är, tror jag, vårt 11:e avsnitt. Jag är faktiskt inte så säker.
Jag tror att det är 11. Nej, för vi ligger faktiskt ett steg före på Gaming Gossip."

"Ja, men vi är ett steg före. Ja, för det var en vecka då vi inte spelade in en filmfrossa.
Så vi ligger ett steg före på Gaming Gossip.
Jag vet att det är svårt att hålla koll på de här sakerna.
Men, um, ja, Alex är här, som du kan se från det."

"Jag var inte här i den förra. Nej, det var jag inte. Vad i helvete? Var var jag? Var var jag?
Tja, vi spelade in tidigare förra veckan, så jag tror att du var bortrest.
Men jag och Dav, vi pratade, jag tror Star Wars Outlaws i en hel timme.
Tja, en hel timme, 20 minuter."

"En hel timme, för helvete. Vad händer när jag åker iväg?
Det har gått åt helvete.
Men ja, nej, Dav är tyvärr inte här den här veckan. Han är bortrest.
Så vi tänkte, du vet, Alex kommer in och ersätter honom."

"Gå tillbaka. Ja, gå tillbaka. Det är bara jag och Alex idag.
Och vi kommer att prata, som vi faktiskt gjorde nyligen i Film Frenzy, om mer Fallout.
Det är ämnet för allas samtal just nu.
Så vi tänkte att det skulle vara, det är rätt beslut att prata om det igen."

"Den fråga som vi har kommit att diskutera mer än något annat är i grund och botten, du vet, befinner vi oss i en slags guldålder för speladaptioner?
Eller är det här början på speladaptionernas guldålder?
Vad hade ditt sätt att formulera det, Alex, att göra med MCU?
Jag har sett många som säger: "Vet du hur Iron Man kommer ut 2008?
Och The Incredible Hulk, men vi bryr oss inte om det eftersom den faktiskt inte kom ut."

"Woah, woah, woah, woah.
Men Iron Man kommer ut och alla är som, vänta en minut.
Den här B-listade superhjälten som ingen, ingen kände till Iron Man före typ 2008, om man inte var en serietidningsläsare, eller hur?
Och det finns, jämfört med mangaläsare, knappt några serietidningsläsare."

"Så ingen var riktigt som Iron Man.
Folk kände till Batman, Superman, Spider-Man.
Kanske...
Hulken, som alla känner till Hulken."

"Kanske Hulken.
Ingen egentligen, folk kände till Hulken, men de kände inte till Hulken.
Wolverine, X-Men, de var större, eller hur?
Men som Iron Man, The Avengers, allt det där."

"Skrapa på det ni visste idag, ungar.
För att ingen brydde sig.
Och sedan kommer Iron Man in och folk säger att den karaktären är väldigt karismatisk.
Han är som en MCU, du vet, Batman där han har alla pengarna."

"Men han är också cool.
Jag tror att vi har förlorat Alex.
Men ja, jag tänker fortsätta prata medan jag tror att vi har förlorat Alex.
Se om han kommer tillbaka om en minut."

"Han är helt borta.
Jag tror att vi har tappat bort honom.
Iron Man, Batman, vad som helst, du vet, så snart MCU blir verklighet, är det allt vi har för de kommande tio åren av stora blockbusters."

"Det var en pålitlig sak, bortsett från din Fast and the Furiouses och dina Transformers, det är så man tjänar pengar, är att göra en superhjältefilm.
Och du såg DC försöka göra det och misslyckas med att göra det med, du vet, de ständiga försöken att typ, här är en Superman, här är en Justice League, här är vad som helst."

"Och nu undrar folk om speladaptioner är den nya versionen av detta?
Är den grundläggande tanken att vi bara kommer att se spelanpassningar som pålitliga kassakor under det kommande decenniet eller så?
Eftersom de tjänar pengar."

"Det är något, även i kvaliteten, i Film Frenzy, Magnus sa att han hatade Five Nights at Freddy's.
Jag förstår verkligen varför, men det tjänar ju pengar.
Det är det obestridliga objektiva faktum som människorna i styrelserummen bryr sig om, och det är därför jag tror att vi kommer att få se mycket mer av dem så länge den trenden fortsätter."

"Är jag död?
Ja, det skulle jag hålla med om. Nej, nej, nej, du mår bra.
Jag håller med. Jag tror att, ja, jag tror att du förmodligen är något på spåren där.
Fast jag tror inte att de har kommit på det riktigt än."

"Jag tror att vi är ungefär två år bort från att ha det som nästa stora modefluga av den enkla anledningen att det finns några, det finns en hel del av den här typen av spelanpassningar som kommer ut som bara är helt fruktansvärda."

"Eller sådana där man bara undrar varför, ni vet?
PlayStation-produktioner är en stor grej för mig.
Ja, vi vet att de har Horizon Show på gång.
Det är som en slags förmodligen som en ganska ny typ, typ av unik premiss också."

"Inte som en direkt anpassning av Horizon Zero Dawn eller något liknande.
Sedan finns det också God of War-showen som de också gör för Prime Video.
Så det är ganska spännande.
Men samtidigt har de också avsatt resurser för att göra Gran Turismo som en live action-film, vilket är konstigt eftersom jag inte vet varför."

"Förlåt, baserad på en sann historia.
Ja, jag vet att den är baserad på en sann historia.
Nej, det är hela taglinen.
Det är Gran Turismo baserat på en sann historia, eller hur?
Ja, det är det."

"Återigen, det var inte en hemsk film.
Jag tänker bara, varför tittar vi på Gran Turismo som en av de första?
Du vet, The Last of Us är lätt, men det är också nyligen och det är i princip bara en remake."

"Och man får bara så många säsonger av det.
Typ max tre.
Om de inte tänker göra som de gjorde med Game of Thrones och bara köra över källmaterialet."

"Men ingen kommer att gilla det.
Absolut inte.
Folk gillar knappt The Last of Us Part II som det är.
De flesta människor är verkligen splittrade om det, tycker jag."

"För antingen älskar de berättelsen och säger, Resten av det var lite...
Eller så säger de: "Jag hatade storyn.
Du vet, golfklubbsincidenten."

"Jag menar, vi kan prata om det ganska fritt nu, eller hur?
Jag menar, det är ingen spoiler.
Jag ska inte nämna det, men...
Jag tror dock att det kommer att bli en av dessa saker, för, ska vi säga, den bredare publiken, de människor som inte spelar spelen, när det första avsnittet kommer ut och det slutar på det sätt som vi alla vet att det kommer att sluta."

"Tror du att det blir avsnitt ett?
Jag tror det. Jag tror det.
För att...
Jag tror att de kunde ha sträckt ut hela den första halvan av en säsong utan att det hade hänt."

"Jag tror att det blir det första avsnittet eftersom det sätt som de ramar in det på i spelet är väldigt likt...
Det händer tidigt och sedan finns det massor av tillbakablickar tillbaka till Ellie och Joel som gör sina saker, eller hur?
Så jag tror att de kommer att göra det relativt tidigt och sätta Ellie på rätt väg."

"Jag vet inte, jag vet inte.
Jag vet inte eftersom saken är den, de säger att de ska sträcka ut del två till flera säsonger, eller hur?
Det var det jag tänkte."

"Det är den tanken som de tänker, så...
Jag vet inte vad jag ska säga.
Men den enda anledningen till att jag säger att det kommer att bli tidigt, är för att Pedro Pascal tydligen redan har gjort sin typ av filmning för den."

"Han har tagit av sig mustaschen eller vad det nu är, eller hur?
Så det får en att tänka att om han redan har filmat klart, kan han inte ha skjutit så mycket, vilket får mig att tro att vi förmodligen inte kommer att få se mycket av honom."

"Ja, det är han.
Det skulle vara konstigt.
Hur som helst, tillbaka till...
Och Bella Ramsey tog hem showen.
Ja, det var hon."

"Det är en stor fråga, eller hur?
Det är en mycket stor fråga.
Jag vet inte, jag vet inte.
Mycket tveksamt.
Men sedan också, PlayStation, den andra saken är Twisted Metal, som du pratade om nyligen."

"Jag gillade verkligen inte det programmet.
Jag kunde inte komma in i den överhuvudtaget.
Och jag tror bara att...
Vet du vad, jag har aldrig sett den."

"Intervjuade killen som gjorde den, aldrig...
Fick aldrig en chans att se den.
Jag ville inte...
Typ, screenern var trasig."

"Jag kunde inte titta på filmen.
Så jag kunde inte se den.
Så jag var tvungen att bara liksom...
Typ blagga lite.
Men det är där jag är som bäst."

"Som alla som har sett en Alex Hoffman Game Reactor-intervju tidigare...
Ja, det är jag.
Det är där jag kommer in i rampljuset.
Men nej, det är intressant."

"För ja, jag tror att det fortfarande finns en hel del missar.
Jag tror att Halo är mitt i prick.
Det är inte riktigt en hit, inte riktigt en miss, tycker jag.
Jag tror att det bara är..."

"Det är bara där.
Existerar.
Vissa människor älskar det.
Vissa människor hatar det.
Jag tycker att de flesta inte tittar."

"Om du måste säga, är det faktiskt som...
Skapa konversationer på samma sätt som Fallout-showen gjorde?
Inte riktigt.
Det är ungefär så varje gång en ny säsong kommer ut."

"Ja, och det är av en mängd olika anledningar.
Jag tror också att det är så.
Jag tror att...
Ja, jag tror att Fallout existerar på sitt eget sätt."

"Genom att det är ett program av mycket, mycket hög kvalitet.
Till skillnad från Halo tycker jag att Fallout är...
Jag tycker att det finns en extra grad av omsorg som har hanterats...
Med den här showen, till skillnad från Halo."

"Men samtidigt är de väldigt olika anpassningar.
För mycket olika syften.
Och jag tror inte att folk riktigt förstår det när det gäller Halo.
Ja, jag förstår."

"Jag tycker att de är väldigt...
De tänker fortfarande att Halo existerar som en franchise...
Som det gjorde med Halo 3, ODST, Reach, du vet.
Halo 2, den typen av era."

"Halo har inte varit utmärkt på länge.
Halo nådde sin topp för ett tag sedan.
Jag tror inte att det någonsin kommer tillbaka till det.
Nej, nej, nej, nej."

"Halo 4 var i bästa fall okej.
Halo 5 var...
Tja, verkligen kämpade.
Infinite, du vet, hade en rolig kampanj.
Fruktansvärd lansering annars, verkligen."

"Fruktansvärd support.
Och det blir bättre.
Men vi ser inte på Halo på samma sätt som vi gjorde förut.
Och det är samma sak med en mängd andra typer av franchises."

"Och jag tror att det är därför Halo-diskursen stör mig lite.
För jag gick aldrig in i Halo-showen och tänkte att...
Nu är det dags.
Det här kommer att vara tillbaka till Halo 2-kvalitet."

"Halo peak, Halo sweep.
Du vet, jag vet inte.
Jag är inte så säker på vad vi förväntar oss där.
Och för att vara ärlig, det är vad..."

"Och det är det som oroar mig lite när det gäller Borderlands.
För jag tycker att Borderlands har...
Det nådde sin topp för länge sedan.
Och jag älskar det fortfarande."

"Jag älskar fortfarande Borderlands så mycket, mannen.
Men trailern för den här kommande filmen ger mig ingen som helst tro på den.
Är jag för hård?
Jag vet, men det är det perfekta."

"Nej, jag tror att det är helt sant.
Jag tror att det kan vara en av de sämsta filmer jag har sett på flera år.
Och ändå skulle jag förmodligen älska den.
Jag skulle förmodligen fortfarande gilla det."

"För du kan göra det dåligt, men så länge det är njutbart.
Det kommer att ge pengar.
För att folk går och ser den.
Som i Five Nights at Freddy's."

"Det är ingen bra film.
Det är objektivt sett inte en välgjord film.
Det är en film som inte är som...
Five Nights at Freddy's borde ha gjorts efter att det första spelet kom ut."

"För att följa alla spel som har kommit ut sedan dess, har de lagt till massor av historia som egentligen inte är vettig.
För att en kille som heter Game Theories var tvungen att förklara det för alla.
För att killen som gjorde det inte riktigt visste vad han gjorde."

"Och så har de lagt in all den här myten i den.
Så filmen är egentligen inte läskig mer än att den är en lektion i Five Nights at Freddy's historia.
Och så har du inte så mycket att älska där.
Men samtidigt hade jag väldigt roligt med det."

"För animatroniken är verkligen välgjord.
Det finns några roliga dödar.
Och det finns några bra bitar.
Och det är också som..."

"Ja, det är Five Nights at Freddy's-filmen.
Den är rolig.
Det är lustigt att det ens existerar.
Det är samma sak med Borderlands-filmen."

"Den borde verkligen inte finnas.
Om man tänker efter har spel och Hollywood alltid varit väldigt åtskilda.
Och nu håller de på att gå samman.
Och det skapar..."

"Du vet det där avsnittet av Rick och Morty?
Där Summer och Morty får ett oavsiktligt incestbarn.
Och det blir som en enorm rymdbebis.
Det är hemskt att titta på."

"Det känns som om det är en blandning av videospel och Hollywood.
Ibland blir det okej.
Men om du stirrar på det för länge blir det ganska fult.
Nej, absolut inte."

"Jag önskar verkligen att Borderlands imponerade på mig i den där trailern.
För jag vill verkligen att det ska vara bra.
Det vill jag verkligen.
Men det är bara inte där."

"Men å andra sidan har vi en hel del andra saker på gång i framtiden.
Spelanpassningar som är på väg ut.
Inklusive en som nyligen avslutade inspelningen.
Dvs. Minecraft."

"Jag är inte så säker på vad jag ska förvänta mig av det.
Återigen, det passar ungefär samma typ av tankesätt som Five Nights egentligen.
Eftersom Minecraft egentligen inte har någon story.
Det är bara att gå ut i världen och göra sin grej."

"Och ja, de har gjort en hel film om det.
Live action också, eller hur?
Jag tror att det kommer att bli som Jumanji.
Ja, det är live action."

"Så jag tror att det kommer att bli som Jumanji.
Där någon dras in i Minecraft.
Jag vet inte om det kommer att bli bra eller inte.
Vilken tror du kommer att dras in?
Jack Black eller Jason Momoa?
Tydligen Jack Black eftersom han är Steve, eller hur?
Vem är Steve?
Det är antingen han, Jason Momoa eller Pedro Pascal."

"En av dem är Steve.
Jag är ganska säker på att det är Jack Black.
Men jag är inte 100% säker.
Så jag tror att det förmodligen kommer att bli Jack Black, eller hur?
Och sedan spelar Matt Berry en gris."

"Allt låter riktigt bra på pappret.
När det gäller rollbesättningen.
Och sedan hör jag live action.
Jag tänker att det där är ju inte klokt."

"Om du bara hade gjort det som en av dessa Minecraft YouTube-animerade videor.
Du vet, där det är överdrivet mättat.
Och det är bara riktigt dålig 3D-CGI.
Men de får massor av visningar eftersom barn klickar på den."

"Och de är som, du vet, Minecraft-filmen, vad som helst.
Jag ska titta på den.
Om de bara hade gjort det så, för att vara ärlig.
Den drar förmodligen in 2 miljarder på bio."

"Eftersom barn fortfarande älskar Minecraft på ett sätt som är som...
Minecraft kom ut när jag och du var i skolåldern.
Och du vet?
Och det är konstigt att tänka på."

"Hur den fortfarande har samma inflytande över människor som var i samma ålder som vi var när den kom ut.
För att den helt enkelt är så populär.
Och barnen kommer att gå och se den.
De kommer att dra med sig sina föräldrar för att gå och se den."

"På ett sätt som jag inte ens tror skulle vara detsamma som Super Mario Bros-filmen.
Eftersom jag tror att Super Mario nu inte alls är lika stort bland barn som Minecraft är.
Nej, nej, absolut inte.
De kommer att skumma om munnen för det här."

"Barnen längtar efter gruvorna.
Ja, det gör de.
Men ja, det är konstigt igen.
För Minecraft för mig...
Det passar på sätt och vis in i samma..."

"Men Minecraft är en konstig en.
För det existerar ungefär som Sonic the Hedgehog gjorde, eller hur?
När de gjorde live-action-filmerna av dem.
För jag var inte riktigt säker på hur man skulle kunna göra Sonic som en live-action-grej."

"Eftersom den inte heller har någon story, eller hur?
Det är bara plattformsspel för plattformsspelets skull.
Som Mario.
Men de gjorde en riktigt bra film."

"Och de gjorde en riktigt bra andra film.
Och den här månaden fick vi Knuckles live-action TV-show.
Som jag ärligt talat inte tror så mycket på.
Jag vet inte riktigt varför de gör det."

"Men sedan har vi den tredje filmen som kommer ut i december.
Som jag tror, jag antar, kommer att bli ganska bra också.
Den kommer att ha Shadow i sig.
Vem spelar Shadow? Vet vi det än?
Det tror jag inte att vi gör."

"Men om Colleen O'Shaughnessy, eller vad hon nu heter, berättar...
Varför kan vi inte ha Shadow som röstskådespelare?
Jag gillar Ben Schwartz i Sonic.
Jag tycker att han passar in i rollen."

"Men jag har aldrig riktigt förstått Idris Elba Knuckles.
Jag förstod det inte.
Jag tror fortfarande inte att det fungerar.
Det är jag, Knuckles."

"Ja, det är jag, Knuckles.
Okej, kompis.
Så, jag vet inte.
Det kommer att bli en konstig en.
Men vi har också en hel del stora saker på gång i framtiden."

"Bröderna Mario...
Super Mario Brothers filmuppföljare.
Jag tror inte att den har fått någon riktig titel ännu.
Det är bara uppföljaren eller något."

"Nummer två.
Förmodligen uppföljare två, eller hur?
Ja, det stämmer.
Och så har vi Legend of Zelda-filmen också.
Vilket förmodligen kommer att bli nästa riktigt, riktigt stora film, skulle jag tro."

"Beror på Minecraft.
Det är verkligen, typ...
Vi underskattar kraften i Minecraft, tror jag.
För det är det bäst säljande spelet genom tiderna, eller hur?
Jag tror att Tetris fortfarande är det."

"Men Minecraft måste vara där uppe.
Jag är inte så säker på det.
Minecraft är åtminstone näst bäst.
Bäst säljande spel genom tiderna."

"Nu kör vi.
Wikipedia.
Minecraft, nummer ett.
Tetris, nummer tre.
Är det sant?
Vad slår den på?
Gran Turismo?
Gran Theft Auto?
Gran Turismo."

"Gran Turismo.
Baserad på en sann historia.
Den bästa...
Ja, Minecraft, 300 miljoner i skrivande stund.
Och om var och en av dessa förvandlades till en biobiljett..."

"Den största filmen genom tiderna.
Ja, definitivt.
Jag undrar dock varför vi fortfarande inte har fått en uppföljare till Detective Pikachu.
Jag undrar varför det inte har gjorts några fler betydande live-action Pokemon-filmer."

"För det är säkert en marknad som de kan utnyttja.
Gick det bra för Detective Pikachu?
Det är frågan, tror jag.
Jag tror att det gjorde det."

"Jag tror att det var bra 700 miljoner.
450 miljoner?
Jesus.
Vad är budgeten?
Budget 150 miljoner."

"Ja, varför har vi inte fått en uppföljare till det?
Jag vet inte riktigt.
Man skulle kunna tro att nu när vi går in i den här eran med fler videospeladaptioner, att folk skulle vilja ha något sådant här."

"Och återigen, de sköt sig själva lite i foten genom att välja varumärket Detective Pikachu att anpassa.
Istället för att bara göra det till en Pokemon-film.
Men det kanske är något som de kommer att titta på i framtiden."

"Det är dock inte riktigt Nintendo som gör det.
Det är mer Pokemon-företagets beslut.
Ja, men Pokemon har alltid varit mer animerat, tror jag också.
Med sina grejer."

"Jag menar, Pokemon, till och med den första filmen, den drog in 172 miljoner på bio.
Och det var när Pokemon precis hade kommit ut.
Det släpptes år 2000."

"Jag tror till och med tidigare.
1998, ja.
Jag menar, det är inget fel med att göra en animerad film.
Du skulle kunna samarbeta med Studio Ghibli, potentiellt."

"Göra något sådant.
Det beror på.
Jag tror Miyazaki, han hatar.
Han verkar hata livet.
Jag vet inte om du någonsin har sett klippen från hans dokumentär där han tittar på sina animationer och bara lägger handen på huvudet och tänker att ingen kommer att komma ihåg mig."

"Men till vilket pris?
Och han är bara så nere.
Han gör så bra jobb.
Verkligen en av vår generations största konstnärer."

"Jag säger vår generation.
Han är inte lika gammal som vi.
Förstår du vad jag menar?
En av de bästa levande konstnärerna, tycker jag, idag."

"Jag tror att det är för att han hatar sin son.
Har du inte hört talas om det här?
Nej, det har jag inte.
Hans son har försökt att gå i hans fotspår men han har helt enkelt inte talang för det."

"Och därför hatar han sin son.
Och han hatar det faktum att när han dör, kommer hans son förmodligen att försöka ta över Ghibli.
Det blir lite av en Brian Herbert, killen som är Frank Herbert, som skrev Dune, hans son, som skrev massor av extra Dune-romaner som bara förvanskade hela grejen."

"Jag menar, Christopher Tolkien är inte lika illa.
Sådana människor som bara tar över hela franchisen.
Det är en slags filmfrenzy-diskussion, men Ghibli Pokemon, jag skulle inte hoppas på det eftersom jag kan tänka mig att Miyazaki verkar mycket anti-bolag av franchising och sådana saker."

"Nej, absolut inte.
Jag skulle bara kasta ut Studio Ghibli där som något som skulle vara riktigt trevligt att se.
Men återigen, vi har sett det förut."

"Pokemon Concierge kommer ut på Netflix och alla säger, wow, det här är verkligen coolt.
Men varför har folk inte utforskat varumärket?
Varför låter de inte folk utforska varumärket ytterligare?
Det är det jag inte förstår med Pokemon Company."

"För om de utforskar det för mycket, kommer de att inse att spelen som Pokemon Company gör inte är så bra.
Och de kommer att vara som, Åh, varför kan vi inte ha Pokemon Concierge i spelet?
Och Pokemon Company kommer att vara som, vi vet inte."

"Vi vet inte hur vi ska göra det.
Vi vet hur man gör samma spel som du har haft i 20 år och det är bäst att ni äter det och gillar det.
Bara du tittar Digimon har en chans här att göra det galnaste man kan tänka sig."

"Ta över världen.
Jag älskar Digimon.
Jag önskar Digimon, eller som, du vet, Bakugan.
Yu-Gi-Oh! räknas inte riktigt eftersom Yu-Gi-Oh! var sin egen grej."

"Var är Yu-Gi-Oh! filmen på?
Det är det jag vill se.
Spelar folk fortfarande Yu-Gi-Oh! Köper folk fortfarande korten och allt det där?
Det finns fortfarande folk på turneringar och sånt."

"Det kommer du alltid att hitta.
Men det är som, jag läste en artikel nyligen om en kille som var på en Yu-Gi-Oh! turnering som avsiktligt förlorade eftersom hans motståndare luktade så illa."

"Han är typ, han är på väg att fisa.
Vid bordet.
Men det måste finnas like, det finns fortfarande like, Jag är inte säker på hur mycket prispengarna är eftersom Yu-Gi-Oh! inte är så massivt."

"Men det måste vara en bra $1,000 eller något, du vet, som ett pris i en turnering.
Du dyker upp och du får, du väljer att inte ta emot 1 000 för att en kille inte har duschat på flera månader."

"Jag respekterar det.
Användning av biologisk krigföring är vettigt.
Ja, det är det.
Men nej, låt oss gå tillbaka för att avrunda detta."

"Låt oss komma tillbaka till en punkt.
Låt oss komma tillbaka till punkten, vad nu poängen var.
Ja, är vi med, är vi med, vad tycker du?
Är vi i början av den gyllene eran av adaptioner av videospel eller är vi inne i det nu?
Vad tror ni?
Jag tror att det är som den gyllene eran, det är en intressant sak eftersom vi inte har någon typ av, som med MCU, du har ett spår att följa och allt som spinner vidare på det."

"Så det fanns andra superhjältefilmer, som jag sa, som Justice League och DC och de misslyckades.
Och så tänkte du, Tja, du följer Marvel-spåret."

"Det är genomgående ganska bra.
Det finns inget genomgående bra spår att följa med videospeladaptioner.
Jag känner mig som, även om vi har haft Arcane."

"Jag tror att spåret som vi måste gå av är de saker som har hänt tidigare som har varit helt fruktansvärda.
Gör bara inte om det där så är allt bra."

"Ja, jag vet.
Ge oss inte, inte ens som en 2017 Tomb Raider, du vet, den med damen från Ex Machina, gör inte så."

"Ge oss som Arcane, cyberpunk edge runners, saker som liksom tänjer på gränserna på ett sätt som, till och med som The Last of Us, Jag skulle säga försök att inte göra det igen eftersom det bara fungerar så bra med något som The Last of Us med en berättelse som är så lätt att översätta."

"Precis som vi pratade om Fallout innan och hur det är en sorts, Skit, jag har gått igen.
Nej, nej, du är okej.
Oh, shit."

"Jag trodde att det bara var för att du var så stilla, Jag tänkte, jag har gått, det är över, jag är död.
Men vi pratade om Fallout innan och liknande, Fallout är lite av ett mirakel eftersom det inte riktigt har det, som Fallout-berättelser är sina egna men en stor del av serien är baserad på universum och den historia som har skapats och du existerar liksom inom det."

"För om man tittar på karaktären hos t.ex.
Vandraren, till exempel, från Fallout 4, de är inte riktigt som en karaktär eftersom du gör vem de är även om de har full röst."

"Så det var det, det är lite av en grej, du behöver bara typ av få människor som också förstår produkten.
Du kan inte ha människor som kommer in och säger, det är samma sak med alla typer av anpassningar men du kan inte ha människor som kommer in och säger att vi har scannat över det, vi gillar inte vad vi ser så vi kommer att göra något som verkligen är annorlunda för det är så man förlorar fanbasen som är din grund."

"Du måste göra dem nöjda först.
Du måste försöka verkligen för annars slutar det med att folk hatar det och då kommer ingen att försvara det eftersom fansen är de enda som brydde sig ett skit i första hand."

"Ja, och jag tror att vi kommer att få se det i framtiden också, vi kommer att se utvecklare och studios, särskilt de större företagen, vi kommer att se dem anställa ungefär som en lagens väktare, ungefär som en multimediaofficer, den typen av roll."

"Ja, jag förstår.
Jag tror att vi såg Bungie göra det nyligen faktiskt.
Ja, jag vet faktiskt att Bungie har typ en lagman, de har som en historiker, men jag tror, du vet, Sökte du det jobbet?
Nej, det gjorde jag faktiskt inte."

"Nej, jag tror att jag pratade med dem nyligen faktiskt om en kampanj vi gjorde.
Men hur som helst, nej, Bungie har sådana här planer, du vet, som de arbetar mot som att skapa Destiny, det finns någon form av multimediainsats."

"De har gjort det i flera år och de tillkännagav det för ett tag sedan eller så var det kanske en jobbannons eller något, men det har varit som tydligt i utveckling att de ville ta ett steg in i denna multimedieinsats under en tid."

"Jag tror att vi kommer att se det i framtiden med andra företag också.
Det måste finnas, särskilt om det finns en marknad och om det finns pengar att tjäna inom anpassningsområdet, måste de utforska det, de måste stödja den."

"Och ja, jag tror att vi definitivt kommer att få se att det blir mer av en grej i framtiden.
Annars är Fallout, Om du inte har sett det, se det."

"Den är jättebra.
Ja, det är det.
Annars, om du vill höra mer om Fallout i synnerhet, titta på det senaste avsnittet av Film Frenzy där vi pratar specifikt om Fallout och inte bara svamlar om det."

"Vi har också Mag på fallet.
Ja, vi har också Mag där.
Ja, vi pratar inte bara på om Studio Ghibli och sånt i det programmet."

"Jag menar, Zachy hatar sin son.
Ja, men du vet, man lever och lär.
Det är det man kommer hit för, för att bli utbildad."

"Det är vad vi har gett dig idag.
Om du inte fick ett nytt faktum från det senaste avsnittet av antingen Film Frenzy eller Game & Gossip, e-posta mig eller meddela mig så fixar jag en åt dig."

"Men ja, nej, detta har varit Game & Gossip avsnitt 11, tror jag.
Kan vara 12.
Jag är inte så säker."

"Det är den efter Film Frenzy, Säg det på det sättet.
Men ja, vi kommer tillbaka nästa vecka.
Så håll utkik efter det."

"I övrigt, ja, Tack för att ni tittade.
Alex, lika förtjusande som alltid att komma ikapp dig och vi kommer att se dig på nästa, antar jag."

"Förhoppningsvis med Dav.
Så ja, vi ses där, grabbar."

Intervjuer

Fler

Videos

Fler

Filmtrailers

Fler

Trailers

Fler

Events

Fler