Svenska

Egos hälsning

Gammal i gamet.

Senaste bloggar
Statistik
Medlem sedan:2004-07-21
Kommentarer 1260
Senaste besökare
Senaste foruminlägg
Gästbok

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--


  • Skrivet av: Ribcage
    2010-06-01 13:33
    Du har så rätt angående Ipad-reklamen. Jag vill ju inte kommentera där dock och bidra till någon typ av intresse till den nyheten.
     
  • Skrivet av: Pard Madrid
    2010-03-22 16:41
    Tack så mycket!
     
  • Skrivet av: DimJimma
    2009-12-01 22:36
    Målningar på väggen, kan det vara nåt coolt? I alla fall, vad sägs om: A red painted cave painting

    Jag lade till det som exempel i bloggen om särskrivning.
     
  • Skrivet av: simon10
    2009-07-23 23:34
    Snyggt det där med målningarna på väggen
     
  • Skrivet av: HeinzHarald
    2009-07-21 11:55
    USD500M intäkter - (3/4) = 125. - USD100M utgifter = USD25M = enstaka hundratals miljoner kronor i min värld.
     
  • Skrivet av: Siegfried
    2009-07-07 21:04
    Kolla gamla brevsvar från Jonas, Han har mer koll än wikipedia, dessutom är gta en av de bäst säljande spelen, ta Tex shenmue, det sänkte hela sega, och det Är världens dyraste spel, och filmen up är världens dyraste film, ska vi se on Disney får samma öde?

    Alla kan se bio, man måste äga konsolen för Att kunna spela det, film får inkomst på många sätt, spelutvecklarna får bara för varje nytt sålt spel.

    Skrivet av: HeinzHarald
    2009-07-07 22:11

    GTAIV gick alltså plus ca 3.200.000.000 kr, tremiljardertvåhundramiljonerkronor, FÖRSTA VECKAN!

    Nu tänker du fullkomligt fel. 500 miljoner dollar på 6 miljoner spel ger 83 dollar per spel vilket låter som ett rimligt bruttomedel för retail/limited. Faktisk vinst per spel efter att alla parter tagit sin andel är kanske en fjärdedel för Take 2. Så vinsten efter första veckan var snarare enstaka hundratals miljoner kronor.

    Tyvärr är GTAIV ett undantag, det är extremt få spel som drar in sådana summor.
     
  • Skrivet av: Ego
    2009-07-07 20:42
    (medveten post i min egen gästbok)

    @Siegfried

    För det första, sluta svär så in i helvete
    För det andra, filmbranschen har i princip samma distributionsmodell och måste också dela med sig av försäljningen till mellanhänder så det argumentet faller platt.
    För det tredje, vad får du dina siffror ifrån, din fantasi?

    Ta ditt exempel GTAIV:
    "A major commercial and critical success, Grand Theft Auto IV broke industry records with sales of around 3.6 million units on its first day of release and grossing more than $500 million in revenue in the first week, from an estimated 6 million units sold worldwide.
    ...
    "Overall, Grand Theft Auto IV took over 1000 people and more than three and a half years to complete, with a total cost estimated at approximately $100 million, making it the most expensive game ever developed."

    (Att jämföra med Pirates of the Caribbean - At worlds end, som kostade $300 att producera.)

    GTAIV gick alltså plus ca 3.200.000.000 kr, tremiljardertvåhundramiljonerkronor, FÖRSTA VECKAN! Den summan skulle (inkl. arbetsgivaravgifter!) räcka till att anställa ca 3.542 läkare , 5.358 gymnasielärare eller 6.417 brandmän osv ett helt år!

    Det är bara att inse att spelbranschen omsätter så mycket pengar och har så hög vinstmarginal att det inte på något sätt är berättigat att tycka synd om dem. Gå inte på deras argument.
    Självklart ska vi konsumenter kunna sälja vidare det vi köpt, precis allt, som t.ex. hus, bil, skidor, instrument, lp-, frimärks- och leksakssamlingar, cyklar, tavlor och inte minst spel m.m. Det är vår rättighet (..än så länge).

    Källor: Wikipedia, Valutor.se, lonestatistik.se och IMDB.com.
     
  • Skrivet av: Siegfried
    2009-07-07 17:13
    Ego Spel blir dyrare att utveckla hela tiden, spel var MYCKET billigare att utveckla då, GTA IV kostade 600 miljoner per version och killzone 2 kostade närmare miljarden.

    699kr, ska delas med affären, utgivaren, utvecklaren, frakten, avgiften som betalas licens för varje sålt spel till konsoltillverkaren och lägg till 33% skatt, så du ska fan inte gnälla. Spel är en lyxvara och ingen jävla mänsklig rättighet.
     
  • Skrivet av: Skejte
    2009-04-18 16:55
    Bra brev.
     
  • Skrivet av: Dempzor
    2009-03-06 02:30
    Hade lite problem med han jag med
     
  • Skrivet av: Dempzor
    2009-03-04 19:48
    Tjena ser att du har sf 4. Adda gärna mig gamertag så kanske vi kan lira online nå framöver.
     
  • Skrivet av: ronaldmcd
    2008-11-06 15:11
    Klockren kommentar