Dansk
Norsk
Suomi
English
Deutsch
Italiano
Español
Português
Français
Nederlands
中文版
Indonesia
Polski
日本語
한국어
Česko
Ελληνικά
Türkçe
Tiếng Việt
عربي
Följ oss
Jack of all trades har inte skrivit någon presentation ännu.
Medlem sedan: | 2005-10-18 |
Kommentarer | 4345 |
För övrigt var det SC original för xbox och PC, sedan portat och nedbantat till ps2 och gamecube.
//ang. http://www.gamereactor.se/forum/?forum=6&text=41831&page=2
&last=2012-03-14+13%3A56%3A42
Ett 16gb minneskort kostar 375 hos elgiganten, och då är de det dyraste minneskortet, då blir det 2675 som dyrast.
Ja det tycker jag absolut att det är. Med diverse grafiska tillägg får man ett spel som håller än idag. Använder själv hdtp tillägget, finns en video på tuben men då den visar senare delar av spelet valde jag inte att länka till den för att undvika att spoila spelet. Dra ner demot och testa, man får en ganska bra bild över hur spelet är dock tycker jag att första uppdraget är lite för segt. Spelet blir bättre när man kommit en bit in i det.
Själv kör jag spelet på Win Xp, eftersom jag har en dual core var jag tvungen att inaktivera en kärna vid start av spelet. Som tur var finns det en fix för detta som gör att man slipper detta varje gång, demot har så vitt jag vet inte någon sådan fix. Så om du har problem med demot kan det vara på grund av detta.
Vad menar du med: "... köpa ett selföretag som har en produkt som konkurerar med sin egen och nu detta."?
Skrivet här: http://www.gamereactor.se/forum/?forum=6&text=18410&page=1
Mvh
Unreal (1998 )
Return to Na Pali (1999)
Unreal Tournament (1999)
Unreal Tournament 2003 (2002)
Unreal Championship (2002)
Unreal II: The Awakening (2003)
Unreal Tournament 2004 (2004)
Unreal Championship 2: The Liandri Conflict (2005)
Unreal Tournament 3 (2007)
du måste skoja? det är ett faktum att KILLZONE 1 floppade.. ETT FAKTUM! fatta och det är ett FAKTUM att halo 1 och 2 är legendariska.. så dutt uttalande är bara sonyfanboy fasoner. killed-zone 2 och som serie kommer aldrig att toppa halo. halo som serie är oslagbar.. vet du ens hur stort det är ? killzone är en fis i rymden jämfört med halo .. + inget slår halo 3... säg vad du vill. men ingen lyssnar.. killzone har fan itne ens co op.. säger allt.. so long.. 4 år av utveckling å du kmr bli besviken, tro mig.
köp dig en 360
2008-11-11 11:27
Citerer TobiasM:
Glöm inte att gubbarna flashar 360n för att kunna köra kopierade spel =) Ändå kissar den på sina konkurrenter.. buhu
Finns inget som visar på att man köper mindre spel om man flashat sin box eller även om man laddar hem spel. Jag tror snarare på det motsatta eftersom man då får möjlighet att spela spelet och se om man gillar det eller ej. De som gör det köper nog sedan spelet för att också kunna spela över Live. Som jag fattat det så är det betydligt färre som laddar ner och "testar" spelen på Ps3. Eftersom jag är uppväxt med datorer som Vic 20 och C64 och själv sett hur denna "bransch" gynnat försäljningen av hårdvara och även mjukvara så är jag ganska säker på att detta är en rätt så stor faktor till att det säljs fler Xbox 360 spel. Jag är lika säker på detta som att jag är på att Microsoft aldrig hade kunnat göra en konsol överhuvudtaget om det inte berodde på den illegala marknaden. Oavsett vad dom säger officiellt så finns det ingen bättre PR för ett företag än just olaglig nerladdning problemet är bara att dom ju vill äta kakan och ha den kvar, något som vi som är realister inser är omöjligt...
Jag tror också att en stor anledning till att Sony inte säljer lika många spel till sin Ps3, som Microsoft gör till sin 360, beror på att fler äger en 360. Skulle man däremot ta en procentuell siffra av antalet sålda konsoler och antalet spel som finns att köpa till de båda formaten så skulle nog resultatet vara rätt så lika mellan de båda konkurrenterna skulle jag tro.
Yeah right alla utom jag i min klass har chippat Xbox, dom säger att dom aldrig ska köpa ett spel i hela sitt liv
Du jag älskar ps2 och alla dess spel men jag tycker att Ps3an har ett alltför begränsat spelutbud från sonykoncernen med allt sämre spel, hur tror du att jag känner när allt går åt helvete för sony ? Så förlöljiga mig inte pysen! Plus att det är väldigt roligt att förlöjliga Ps3 ägare
http://www.youtube.com/watch?v=65I0HNvTDH4
Jag försöker att ha koll på tekniska framsteg inom datorgrafik och spel generellt sett eftersom jag jobbar med saker som ligger väldigt nära detta. Det kanske förklarar varför jag är påläst.
Personligen tror jag inte det skulle vara några problem alls att köra LBP på X360. Fysisk påverkan av vätskor och andra metaföremål (tänk gelé) finns ju redan i tex senaste versionen av Unreal Engine som kommer användas i Gears of War 2. Det är bara ett av många exempel och jag skulle nästan påstå att ett spel som Half Life Episode 2 är klart mer krävande för en Xbox än tex LBP.
Nu har jag inte spelat spelet själv utan går enbart på den stora mängd filmer jag sett.
En portning av MGS4 är säkerligen besvärligare att göra det med jämfört med LBP.
Däremot skulle jag inte bli förvånad om vi i framtiden får se spel till just PS3 som är för tunga för X360. Men det är en bra bit dit och mycket beroende på arkitekturen i Playstation samt avsaknaden av "vettiga" verktyg och support från Sony. Men även där blir det bättre.
Jag säger det ingen. Tekniken har inget med hastigheten på generella beräkningar att göra. Det handlar om att man kan förädra texturer enligt vissa algoritmer i realtid. En avanserad form av texturemorphing. Förutom att det räcker med en enda textur. Ditt exempel på ett badkar som svämmar över är alltså något helt annat. Det har inget med det här att göra.
De exempelvideos som visas i artikeln åskådliggör ju detta på ett sätt som är omöjligt att missa. I badrumsscenen så ser du hur allt åldras. Det allt handlar om är att man helt enkelt förändrar badrummets alla texturer över tiden. Samma sak gäller utomhusscenen där det är regnet som är det som påverkar texturere (trätexturer och de texturer som visar vattnet som ligger på marken).
Jag vet inte om detta finns i LBP men jag är mycket mycket tveksam till detta med.
Det som är det verkligt revolutionerande med just den här typen av texturhantering är att man skapa enorm stor variation med ett litet antal texturer och på så sätt spara in otroliga mängder minne. Kolla på utomhusfilmen. Texurstorleken där är väl på 300kb? Det är ingenting. Det är väl mindre än vad texturstorleken på snakes högra ben är i MGS4.
Jag hoppas jag har förklarat bättre för dig så du förstår vad det hela går ut på.
Det jag verkligen trycka på här är att det handlar om en texureringsmetod, något enkelt uttryckt och att det knappt finns ett enda spel i dag som använder sig av detta. Jag kan då inte komma på ett enda.