Halo 3: ODST

Jag köpte det här spelet för två anledningar, 1 att man får va O.D.S.T som är grymmast och 2 att det inte skulle vara som dom andra Halo då man är overpowered spartan. Och direkt när jag började köra så blev jag nöjd. Man var tvungen att tänka, smyga och använda list istället för att bara hoppa in och slå ihjäl alla som jag skulle ha gjort om jag varit masterchief.
Men allting är inte perfekt, grafiken har inte förbättrats alls och dom berättar igentligen ingenting alls om vad som händer. Man bara hoppar in och börjar skjuta. Och var är alla Elites? Dom är ju coolast. Sen tycker jag det är synd att Rookie är så tyst. Han säger aldrig någonting och han har ingen personlighet över huvudtaget. Jag vet att han är "jag" och därför säger inget men jag tycker ändå det hade varit roligare om man fått spela som nån annan då som faktiskt har en bakgrund och snackar men det är bara min personliga åsikt.
Så storyn är lite tunn och rookie kunde behövt en ordentlig make-over men spelet är fortfarande värt att köpa. Och FireFight är ett perfekt tillskott till spelet. Jag har spelat Horde på Gears of war 2 och älskade det med. Att bara kunna välja en bana och sen bara skjuta folk utan att ställa frågor är underbart. Och multiplayer skivan med Halo 3 multiplayer gjorde mig lite besviken. Jag hade hoppats på ett helt nytt multiplayer där man var typ O.D.S.T mot Brutes. Det hade varit asgrymt. Men jag ska inte klaga, man får ju trots allt nästan två spel till priset av ett.

Så i sammanfattning är campaign riktigt kul men kunde utvecklats lite mer och grafiken är inte bäst. Rookie är lite trist och det finns inga Elites förutom lite lik här och där.
FireFight är riktigt kul när man bara vill skjuta folk utan anledning och Multiplayer passar perfekt som efterätt när man är klar med själva spelet och vill ha nått mer.

Medlemsrecensioner13