Aliens vs Predator

Aliens vs predator PC
INTRO
Skaffade det igår kväll. Började installera det. När jag skulle starta det, APP crash rosenrasande. Avinstallerade, installerade. Nu funkar det, stängde av för att jag skulle ändra grafik inställningar (behöver visst nytt grafik kort). Då launchar inte steam spelet. Avinstallera, ominstallera (IGEN :{ ) Nu funkar det. Testade stängde av satte på funkade. Startade om steam. Funkar halleluja. Men var trött för att spela nu gick och la mig istället.

Recensionen

Marine
Nu när det funkar (peppar peppar, ta i trä) så börjar jag som Marine. När jag börjar så märker jag det är inget action spel som AVP 2 var. Det är ren skräck. När jag möter den första alien så fattar jag det är svårt att döda. Och det var svårt. Minns när man i AVP 2 kunde döda typ tjugo i minuten. Här ska man vara glad om man får ner tre i minuten. Sen gör jag det, mitt första misstag och skjuter den i huvudet och all syra kommer i ansiktet och jag dör. Men det är inget negativt, nej det ger mer skräck och mer Aliens från 86 känsla. Senare fortsätter jag och slaktar fler aliens och försöker ta mig till en mexikansk kvinna vid namn tequila. Det irreterande är när hon skriker en örat om samma uppdrag tjugo gånger innnan man är klar med uppdraget. Men sen när jag klarat den kampanjen, ca 4.5. tim senare. En sak gör mig besviken sammanlagt bara 6 olika vapen.
Summary Marine är den klassiska FPS upplevelsen med lite taktik. Men det negativa, lätt klumpiga kontroller och för få vapen.

Predator.
Här kommer den bästa delen i hela spelet. Här börjar man som en youngblodd som ska bli en man. Det utvecklas sen till att man jagar människor i djungeln och tar ut dom en och en (Predator från 87 flashback). Jag älskar det. I början är det riktigt svårt och jag blir slaktad av det primitiva aporna. Men sen när jag lärt mig kontrollen så är jag verkligen The Predator. Då kommer de fösta aliens och jag måste lära mig fighting systemet, vilket är näst intill omöjligt. Men till slut lär jag mig. Näsr jag är klar med Predator kampanjen får jag en Deja vu, man har sammanlagt använt 4 vapen och jag blir rent av besviken. Men trophy killsen gör nästan bot för de så få vapnen. Kulslakt , men för få vapen.

Aliens. Här kommer spelets överraskning. Jag minns Aliens kampanjerna i både AVP och AVP2, det tröttsammaste av spelen. Det är omgjort. Teknikerna man använder ger mig Alien från 79 känslor. kampanjen är det vanliga, fly. Det är smyg och döda teknik och det är faktiskt bra gjort och tyckte faktiskt det var kul. Bra överraskning. Men tar ca bara två timmar att klara.
Summary. Kul överraskning, Men för kort.

Resten. Design. Det är vackert och ser faktiskt bra ut och växlande miljö, fast när man är Alien så kommer det tyvärr inga nya områden längre.(om du kör det sist) Grafik. Kort sagt B-grafik. Inget speciellt där.
Multiplayer. Kul men, men ett till två år så kommer ingen köra det online mer. Många kartorna är baserade AVP filmen från 2004.
Kontroll, klassisk med lite klumpighet.

PLUS Bra vapen, underbar Predator kampanj. Nygjord alien stil. Bra gjorda vapen. Många fanboy referenser. Lance Henriksen. Filmkänsla. Ok multiplayer.