Halo 3: ODST

Frågan är hur början med en bra recension. Så jag skulle börja en recension som man börjar i ODST. Vakna, få ett vapen,hoppa ifrån ett rymdskepp och landa fel. Dödsgött.

Singleplayern. Jag vill börja med att jag är ett stort fan av Halo och vet mer än vad dem flesta vet. Jag vet till exempel att dem utvecklade ODST under ett år. Och vi fick firefight, en campaign,två nya vapen, en ny covenant varelse och ett par hejdundrade goa gubbar. Så vad skall jag säga. Campaignen är ny och mörk, våran härliga gamla gubbe Chief är på delta Halo och smiskar Profet of regret. Och du är, Rookie en stum kille i en mörk värld. Och du känner dig vek.

Ditt uppdrag är ifrån början att ta dig omkring i staden på bästa sätt möjligt, du har inget val i början av spelet utan lite mer lära känna dig själv och din karaktär. Ditt uppdrag är att finna ditt team som delats upp i staden och sedan spela som en av dem. Man känner genast att man inte är chief längre. För när du möter på ett gäng av Brutes och spelar på legendary är det inte längre smiska och slakta. Du har hälsobar som faktiskt påminner om MC hälso mätare. Helt okej.
Singleplayern har jag spenderat mer timmar än vad man skall göra. Men det är för att jag älskar att springa omkring på Legendary och känna mig kass. Att få svettas av ångest när det kommer för många fiender emot en.

Multplayern. Jag är en av dem som inte fattar hur man matchmakar i ODST (Kan man det ens) Jag har fått tillgång till att spela Firefight ett antal gånger men jag måste vara sanslöst ärlig. Att firefight kunde dem gjort lite bättre. Vissa barnor är för stora helt enkelt. Det är den största nackdelen.
Firefight är en ny del i Halo som vi alla säkert velat ha någon gång. Halo med Co-op eller med kompisar är en underbar upplevelse

Ljud. Ljudet i ODST är inte lika magnifikt eller mastodontaktigt som i dem tidigare spelen. Här är du mer ensam i den stora världen. Och det är helt fantastiskt. Ljudet ifrån vapen och explosioner är dock inte lika magnifikt. Man känner ändå inte den verkliga explosions effekten som i en film. Ingen har väl varit med om en riktig explosion här?

Betyg 9/10 Anledning: Jag förstår alla som sitter och tänker WTF. Jag förstår alla som tycker att det här var ett väldigt dåligt spel. Men för mig som inte hade några förhoppningar alls. Jag blev chockad. Jag älskade och smekte pistolen, jag älskade Buck, Romeo, Dutch, Mickey och inte mest Rookie. För när äntligen Rookie ska säga något så blir han avbruten. Halo 3 ODST är ett underbart spel. Med en kompis kan du njuta med det från början till slut. Men ODST var mer av en förfest innan helvetet brakar loss. Alla vet anledningen varför många håller kvar spelet hemma.
Halo Reach Betan. Det är då Helvetet börjar.

På riktigt

Medlemsrecensioner13