FIFA 11

Äntligen ett riktigt verklighetsbaserat Fifa spel från ea! Jag har spelat nästan alla fifa spel som kommit sen 2004 och jag måste säga att detta är det största steget mellan ett fifa spel någonsin. Fifa går ju, som det flesta redan vet, ut på att spela fotboll. Man kan spela en vanlig match mot datorn eller spela online,turneringar,virtual pro, och även ultimate team. Ultimate team återkommer jag med senare. Detta spel är ett väldigt simpelt spel som alla kan lära sig spela, oavsett kön, ålder osv. Spelkänslan tycker jag är riktigt bra, eftersom det är så realistiskt jämfört med tidigare spel från fifa serien. Med det menar jag att dem spelare som passar bra i verkligheten passar även bra i spelet och så tycker jag det känns med alla spelares funktioner. Spelkänslan är även bra för att om man spelar 4 pers. en kväll så kan man spela hela natten känns det som. Grafiken tycker jag är bra för att vara ett fotbollspel. Dem har detaljerat många spelares ansikten och jag ser inget dåligt med grafiken. Ljudet är inte heller något större fel på, är som det ska, tycker dock det är lite dåligt med att våra svenska kommentatorer kan ibland säga fel i matchen. Ultimate team är ett spelläge där du kan bygga ditt eget drömlag genom att skapa ett lag av lite sämre spelare och sedan vinna matcher och vinna pengar som du sedan kan spendera på bättre spelare. Ultimate team är både ett offline spelläge och ett online spelläge. Det som saknades i Fifa 11 för betyg 10 var nog det lilla extra. Kanske att dem nästan har gjort för realitiskt för att tidigare fifa spelare ska kunna anpassa sig till Fifa 11.

(Detta var min första recension så om ni tycker den var dålig så kommentera gärna det;P)

Medlemsrecensioner7
Samlat betyg: 8.4/10