Metal Gear Solid: Peace Walker

Då har man köpt Peace walker till det bärbara formatet psp, nu ska man ut och rädda världen. En arme har trakasserat och koloniserat en stor del av Costa rica. Året är 1974 och Naked Snake har kommit till Central amerika med en trupp med soldater ( Militaries Sans Frontieres ) som ska ställa saker och ting till rätta efter det beskedet Snake fick i slutet av Portable ops fyra år tillbaka. Snake är tveksam på detta men representanterna övertygar honom att behålla freden i Central amerika. Nu ska Snake ut igen och leva i skuggorna, han kommer få vara med om mycket, allt från allt, djungel till djungel. Good luck man!

Detta är den femte delen i serien till psp och kom ut i juni 2010. Spelet är utvecklat av Konami, som är själva grunden till serien. Welcome Big Boss it´s your turn!

Spelet är uppbyggt kring huvuduppdrag och extrauppdrag, och mellan dessa kan man i lugn och ro pilla på saker och ting i "Mother Base". Huvuduppdragen för handlingen framåt och extrauppdragen är mindre uppgifter på tid som man ska pressa sig själv till att klara så snabbt och smidigt som möjligt. Under uppdragens gång har man möjlighet att haka en Fulton-ballong på fångar eller utslagna fiender. Dessa flygs tillbaka till basen och kan sedan användas för att armén ska bli större och mer inflytelserik, vilket i sin tur leder till att man kan utveckla nya och mer avancerade vapen och tillbehör.

I dess nya co-op läge kommer du och din kompis kunna söka och gå igenom minsta punkt av den fridfulla miljön i Costa rica, nja kanske inte allt men det mesta. Överaskande någon dag kommer du nog möta någon som möjligtvis har Metal gear solid: Peace walker . Ni kopplar upp er via Wlan och börjar helt enkelt ge järnet. I co-op läget kommer det att förekomma mysiga tillfälen och riktigt frustrerande bitar. Ni kommer komma in i riktiga kris stälen som lönnmord, firefights och mycket mer.

Metal gear solid: Peace walker är uppbyggt på samma grad som Metal gear solid: Portable ops fast i en mer ballanserad ställning. Nivå efter nivå och så fortsätter det. Du kan ta med dig fiende trupper under dina uppdrag och tvinga dem vara på din sida. Dom kommer då att hjälpa dig med allt från mat till medecin så du kommer att klara dig bättre under dina uppdrag. Du kommer dessutom att få med dig gisslor och andra, ja? Om vi säger att du kommer att få med andra folk till din trupp som du har räddat eller något annat fredligt. Träna upp Snake och låt honom vara sitt unga gammla jag. Själva verket med spelet är ju såklart att ha kul, nja man kanske är sugen på lite smaskiga lönnmord ibland...men som sagt det är kul.

Sämsta biten: Jo då kan jag nog säga att det är jobbigt att tillbringa nästan all tid åt cutscenes, det är rätt unket må säga, men det var inte det jag ville komma fram till. Jo det är faktist ett uppdrag som är riktigt tråkigt som jag verkligen har tappat suget på och det är Pursure Armanda har jag för mig att det heter. Uppdraget har en så dålig ballanserad miljö, samt stämning. Så det uppdraget är den själva sämst Bästa biten: Jo det finns väl ingen del jag gillar mer än en annan men av en konstig anledningen älskar jag dom små uppdragen när man möter fordon. Så det är väl det bästa jag kan komma på.

Spelbarheten är rent av gudomlig där det både är strategi och action, ganska enformigt och det gillar jag det blir en specifik spelkänsla. Samma sak med Killzone serien som är väldigt enformig den också. Jag ger spelbarheten i allmänt betyg en 10, inget lägre skulle aldrig komma på tanken att jag skulle gett detta spel en lägre siffra en det.a biten i spelet.

Grafiken är något jag beundrar, gillar. Då jag alltid önskat mig ett skjutspel i djungeln som är bra och här är det, mitt framför ögonen på mig. Men dock som i alla spel finns det brister som påverkar betyget ett steg, men eftersom det är psp så är faktist grafiken ett under, bättre än till ps2. Nja nu ska vi inte snacka om det eftersom ps2 spelen är mycket äldre. Men att en liten, liten bärbart spelformat slår ps2 som skulle kunna få plats med ett mycket större grafik kort är rätt fantastiskt. Jag ger grafiken en nia på grund av att det finns faktist en brist som jag verkligen hatar och det är dom där skade ruttorna som kommer fram när man skjuter på en fiende. Inget lägre inget högre...Men jag älskar verkligen miljön mycket den är så, uhhh? Ja den är så fridfull.

Ljudet är medelmåttigt, uppreppande röster och ljud som stör mig. Men soundtracksensom är i spelet påminner mig mycket om mw2 och det gillar jag inte eftersom dom soundtracken som är i mw2 verkligen är stressiga. en solklar 7

Hållbarhet jo en av dem bästa i psp spels världen, du kan köra hur länge som hellst och du tröttnar inte. Klara ut spelet men det finns ändå alltid någonting att göra. Jag har kört spelet i 23 timmar nu och har fortfarande inte tröttnat ett dugg. Men 23 timmar är inte så mycket men hyfsat. En solklar 9. I like it!

Spelbarhet: 10 Hållbarhet: 9 Grafik: 9 Ljud: 7

Spel du kan välja om du gillar detta är helt klart Splinter cell ett riktigt rogivande smyggar spel också!

Minus: Skaderuttorna, Pursure Armanda, Soundtracken.