Two Worlds II

Mycket folk har försökt att jämföra detta spel med: The Elder Scrolls IV Oblivion när det inte behövs Two worlds 2 är ett spel som kan stå för sig själv. Det är dessutom inte lika dåligt som det första Two Worlds som va förfäligt, med massor av gliches, krasher och frysningar men nog om det...

Storyn är inget vi inte sett förut, du är en namnlös mercenary som blivit fängslad i Kejsare Gandohar's fängelse av vid detta tillfälle okända orsaker. Efter 10 år (typ 5-10 min) där kommer några och försöker rädda dig. Det är inte att någon försöker rädda dig som är konstigt det är att det är en grupp av vanligt vis fientliga Orcher som räddar dig.

När prologen är färdig så visar det sig att orcherna arbetar för den så kallade profeten som säger att Gandohar försöker väcka en urgammal ondska och att du (den utvalde) måste stoppa honom. Efter det blir du iväg sänd för att hämta information om Gandohar kort sagt storyn är inte spelets ljusa sida.

Men som i nästan alla Rpgs så är inte storyn det ända att göra man kan: utforska grottor, göra side-quests, loota och mycket mer detta är alltså ett mycket stort spel. Det finns också hur många olika fiende sorter också så det finns till och med babianer som kaster.... skit på dig och stora jätte monster som är lite irriterande med deras spam attacker men nåja.

Och det här spelet har gjort något The Elder Scrolls bara kan drömma om: De har gjort det bästa magi systemet jag någonsin sett. Jag brukar aldrig spela som en mage för dessa 2 saker: 1: De ser nästan alltid fåniga ut 2: De är tråkiga. Och båda dessa saker är fixat i detta spelet. Nu kan man klä sig i vilken armour som helst (så länge man har styrkan). Och man kan göra och döpa egna spells vilket är skitkul och underhållande.

Crafting sysemet är också gjort mästerligt man kan t.ex färga om sin armour, uppgradera vapen med t.ex järn man tagit från ett annat vapen. Ljudet är så gott som perfekt (inte rösterna dock, kommer till det snart) grafiken var otroligt snygg allt var detaljerat in i minsta detalj (i alla fall större delen av spelet) Och det var bara singleplayer jag har inte äns börjat prata om multiplayer.

Two worlds 2 gör något många rpgs inte gör de tog sig tid att göra Multiplayer som har flera olika modes det finns:Duel, deathmatch (vilket kan va riktigt fuskigt om man inte är samma level som motståndaren),
Adventure mode som tillåter 8 spelare köra 7 olika uppdrag och man kan göra vad man kan i singleplayer köpa saker,
skapa spells, färga armour och så vidare. Och till sist finns det village mode där man uppgradera sin egen by, se till att byborna är glada, skydda dom mot monster och så klart tjänar pengar på skatt.

Spelet är däremot inte perfekt rösterna på så gott som alla npcs låter otroligt fåniga nej inte Magickas roligt fånigt utan irriterande fånigt. Och karaktärernas ansikten (och ibland kroppsdelar) ser fåniga ut det ser så fult ut att.... jag vet inte vad. Och till sist är kontrollerna till spelet (i alla fall till ps3 versionen) urusel väldigt ofta t.ex smyg och spring knappen är samma så ni kan lista ut hur jobbigt det kan bli.

Trots de problem spelet har fick det mig aldrig att bli för frustrerad det var bara riktigt irriterande ibland så det här spelet är mycket bättre än det första Two Worlds vissa detaljer bättre än Oblivion t.o.m (men inte för mycket) så det här spelet får:

Grafik:7/10
Ljud: 7/10
Spelbarhet:8/10