Battlefield 2

Skrivet av: Strife   2007-08-13

Slagfältet är endast några meter från mig. Jag kan höra granater och maskingevär. Soldater som skriker för sina liv. Jag är utrustad med en ett hyffsat maskin gevär, granater, en pistol med 7 extra magasin, medic bags, defibrillator och en rakblads vass kniv. Jag håller inne shift och börjar springa mot ljudet. Mina kamrater är ute på slagfältet och väntar på mig. Dem behöver min hjälp. Dem behöver all hjälp dem kan få. Jag spanar runt hörnen. Jag kan se 2 fiender på andra sidan gatan. Jag avfyrar några skarpa skott mot dem. Jag träffar en utav dem och han faller på marken. Hans kamrat försöker genast hjälpa honom. Men utan någon vidare eftertanke märker han inte att jag nyss slängt en granat mot hans fallne kamrats lik. BOOM! säger det och så är dem båda döda igen. Jag börjar långsamt röra mig mot flaggan genom dem trånga gränderna där granater är ännu farligare. Jag hoppas fram runt hörnet ser 2 fiender springa mot mig jag skjuter slut hela mitt magasin. Dem faller mot marken som trasdockor. Jag drar mig genast tillbaka och laddar om. Springer snabbt fram till stegen och klättrar upp. Uppe på taket står 2 av mina kamrater. Vi hoppar alla 3 ner från taket till hotel flaggan. Flaggan hissas långsamt ner. Flaggan blir vit vilket betyder att basen är neutral och här är den farligaste biten. Nu vet fienden att vi är här. En näve granater flyger mot oss. Boom! Säger det. En av mina kamrater är nere. Fas 3 börjar. Fienden ska återta flaggan. Jag vänder mig mot trappuppgången. Boom säger det och ett lik flyger iväg. Min kamrat har lyckats placera en claymore vid trappan. 2 nya fiender hoppas genast fram och sprejar sönder allt dem ser. Dem lyckas knäppa min sista kamrat. Innan jag sprejar ner dem. Jag har bara lite av mitt liv kvar.

Detta är lönlöst tänker jag. Jag kommer aldrig att klara nästa våg som bara är några sekunder från att komma. Jag drar mig bakåt för att återhämnta mig. Fler kamrater kommer springandes mot mig. Dem klättar upp för stegen för att göra ett andra försök. Jag är redo och följer dem. När jag kommer upp på taket faller jag. "You have been critically wounded" läser jag. Jag tittar lite längre åt vänster. "You were killed by Roadkiller1337" läser jag. Jag tittar på längst upp i vänstra hörnet. Med röd text står det Roadkiller1337[L96A1]Rufus(swe). Han fick en fullträff med sniper tänker jag. D:

Så kan en runda Karkand infantry på bf2 vara. Du är ständigt i skottlinjen. Fingrana får ständigt jobba. När du är död får du pusta ut. Striderna kan bli grymt intensiva. Det gäller att tänka snabbt och va observant om man vill klara sig. Jag spelar bara infantry nu och det har jag gjort i flera månader. När jag först köpte spelet hade jag inte bredband så jag fick lira single player vilket var väldigt kul det också tills man får smaka på online. Single Player läget är bra träning inför online spel. Man får lära sig hur grejer fungerar osv.

Jag har spelar det är spelet i 2 år och laggt ner hundratals timmar på det. Det är ju inte slut förrän man är bäst. Det som gör bf2 till en solkar online skjutare är variatonen, lagspelet och att det är balancerat. Det finns över 20 vapen, 15 kartor och ett tiotal fordon att behärska. Samarbetet har slipats rejält och man kan ny skapa grupper i laget och ha en befälhavare som kan släppa förnödenheter, ge order till grupperna, släppa artilleri och mycket annat.

Grafik 9/10
Effekterna är nice. Texturerna är fantastiska och dynamiken är himmlalik. Bf2 är ännu snyggt idag.

Ljud 8/10
Granaterna och vapen ljuden är underbara. Specielt ljudet av AK-101 som låter som en kraftfull spikpistol som skjuter mot plåt.

spelbarhet 9/10
Kontrollerna kan ändras så dem passar dig perfekt. Lagen är balancerade. Spelet innehåller lite roliga buggar.

Hållbarhet 10/10
Det finns massor att göra. Ranking systemet ger lite motivation. Det finns vapen att låsa upp. Medaljer att vinna. Spela klanspel eller öva. Kommer att hålla dig sysselsatt länge. Om det inte räcker finns flera expansion packs att köpa för ett bra pris.

Medlemsrecensioner32
Samlat betyg: 8.8/10
1