Mafia II

****MIN FÖRSTA RECENSION****

Mafia ll utvecklat av 2K Czech!

Mafia II ett sandlådespel som utspelar sig på 40- och 50-talen i Empire Bay. Som spelare antar man rollen som Vito Scaletta.
Vito Scaletta kom till staden som ett barn från Sicily i Italien,Lära om fattigdom i första hand i Empire Bay's Italienska getto.

han såg sin far arbetar sig i en tidig död och snart bestämde att livet inne i lagen inte var för honom. växer upp på gatan, korsade Vito vägar med Joe Barbaro, en GAPIG mobbare som så småningom blev hans bästa van. Vito Vito och Joe var hjärnor och muskler bakom hundra ganska brott, samtidigt som du tittar på grannskap rika gangsters och drömmer om det goda livet. nya en vuxen, Vito är fast besluten att göra något av sig själv till varje pris

Du har precis återvänt från kriget i Europa och genom benäget bistånd av sin vän Joe ger sig in i en värld av organiserad brottslighet.

Vito framstår som mindre sympatisk då han endast är ute efter snabba pengar för så lite arbete som möjligt, och utan att ifrågasätta hänger med på uppdrag som någon annan ordnar till honom.

Flera gånger under spelandet undrar jag om utvecklarna har velat ersätta detta med en slags meta-berättelse där det istället är jag som spelare som skall känna att jag är fast i ett händelseförlopp jag inte kan styra, ett liv vars kontroll ligger i någon annans händer. Jag får nämligen inte fatta några egna beslut, utan kan bara följa den strikt förbestämda historien och de spelsekvenser som passar den.

Den vackra staden Empire Bay som till en början breder ut sig med alla sina lockande möjligheter visar sig nämligen snabbt vara föga mer än en kuliss - en tom bakgrund till historien som berättas om Vito och maffian. Där finns i princip ingenting att göra utanför uppdragen som ingår i historien, det känns som en extra stor besvikelse då det som sagt är en vacker kuliss och ett snyggt spel i stort.

Uppdragen var ju inte häller någon "Surprise" Varje uppdragen börjar med att man vaknar upp på morgonen och telefonen ringer, Man går och svarar det är antagligen Joe eller någon annan i telefonen som vill att man ska komma över till dem och så ska du göra något maffigt t.ex döda någon, hitta någon skugga någon något sånt.

Det som räddar spelet är egentligen Soundtracksen och Eld fighterna (Skjut fighter)
Bil körningen är också ett plus och skådespeleriet.

Du jobbar med 2 personer under spelets gång Joe och Henry som partners.

Henry tomasino är min favorit karaktär, Han kom till America 1931 av sin far som rymde från Mussolinis tillslag mot den sicilianska maffian. Vid ankomsten till Empire Bay, kom Henry i skydd av vän till familjen hänsynslös maffiaboss Alberto Clemente. Nu har en fullvärdig medlem av Clemente familjen, han betraktas som en lojal soldat och respekterad hitman.
Henrty är reserverad och har få vän. hans enda motivation är stolthet.

Joe Barbaro är en karriär brottsling och livslång vän av Vito Scaletta. Brash och oförutsägbara, kan hur man gör till synes problemfri ur ingenting. som barn, var Joe grannskapet mobbare, träffade han Vito när yngre pojken erbjöd att slåss honom för en plats i hans gang. Över de kommande 10 åren gjorde två av dem en stor lära, rationell Vito hålla vilda joe i schack eftersom de haft ett liv i ganska brott. dessa dagar, bor joe stor stark sprit, snabba bilar och lösa kvinnor flyttar upp det kriminella stegen är det perfekta sättet för honom att mata sina laster.

Ett spel för dig som gillar lite filmiska action spel då är det här något för dig!!

Grafik:8
Gameplay:7