Call of Duty: Black Ops Declassified

För första gången sedan tiden då jag spelade Pokémon, har jag längtat efter ett handhållet spel. Call of Duty: Black Ops Declassified skulle bli spelet som räddade Vitan, levererade en skön campaign upplevelse och även ett uppslukande multiplayer-läge. Det hade stora förväntningar och fans över hela världen ville veta vad som komma skulle, men fick ingen information alls. Nu på samma dag då "Blops 2" släpptes kom även Declassified, och svek en hel handhållen värld.

Ja i Call of Duty: Black Ops Declassified får vi inte ens ett riktigt campaign läge, utan mindre mini missions, med en längd på mellan 2-3 minuter. Det dras in karaktärer från Black Ops, men de levererar inte. Efter att ha spelat klart campaign mode är jag arg. Arg på riktigt. Vad f** är det här tänker jag, och klickar mig snabbt vidare till multiplayer läget. Här blir jag dock lika besviken. Jag får vänta i 15 minuter(!) innan min första match blixtrar igång. Lagg, dålig spawning, hackande och eftersläpande ljud, svåra kontroller och alldeles för små banor är vad jag blir bemött av. Just i detta skede är jag så otroligt arg att jag inte vet vad jag ska göra. Har jag lagt ut 399 kronor på något så skräpaktigt som detta. Jag bestämmer mig sedan för att klicka mig in här på "GR:s" webbsida och läser att utvecklingen av" Declassified" förmodligen tog 4 månader, brister det för mig. Jag tänker inte gå in på detaljer men ett spelfodral (som dock såg riktigt bra ut) miste livet den dagen.

Mycket mer än såhär innehåller inte "Declassified". Eller det finns ett "survival" läge som inte ens är värt att nämna, då fienderna inte ens är programmerade för att döda dig utan andra objekt såsom väggar, hus och asfalt. Om man måste klämma ur sig några positiva smågrejer om spelet så blir det att dina vapen är originella och fungerar på måttlig nivå, fodralet ser schysst ut, menyerna är snygga och det heter trots allt Call of Duty. Jag ber alla PS Vita fans därute att hålla ut! Det kommer bra spel. VI får hoppas på att titlar som "Bioshock", "Killzone" levererar i framtiden. Ge inte upp på era enheter än, och ta ej ut ilskan på konsolen, utan misshandla era fodral, eller gå ut på nätet och skriv av er. Precis som jag. Nu ska jag gå och spola ned Declassified i toaletten, eftersom att jag vet att värdet ungefär är lika högt som på mormors trätofflor. Tack för mig!

Samlat betyg: 4.3/10
1
2