Battlefield 3

Battlefield, en storsäljare genom dom senaste 10 åren. För att inte tala om Battlefield 2, en av mina favorit-spel. Ända sedan dom presenterade Battlefield 3 visste jag att jag ville ha det. Jämfört med Call of Duty spelen är det landskap som sträcker sig enormt långt, fordon, friheten att göra lite allt möjligt och mer. Många av banorna har finessen att inspirera och få folk intresserade att utforska och att dels hitta egna gömställen eller genvägar som kan vara bra längre fram i spelet. Battlefield 3 har många "gamemodes" som till exempel: "conquest", "rush", "team deathmatch" och mycket mer. "Conquest", ta över baser och få fienden att tappa "tickets" (poäng). "Rush", förstör fiendens information genom att spränga upp deras maskin med allt lagrat i. Fienden brukar i stort sett ha 6 styckna under spelets gång men ibland mindre. Det är två maskiner åt gången varje rond. "Team Deathmatch", använd dina lagkamraters hjälp genom att döda fiende laget. Eller det ny spel sättet "Scavenger". Man befiner sig i Irak och man börjar med nästan ingenting. Spring runt på banan och hitta vapen för att döda fienden. När jag tänker Battlefield 3 tänker jag fordon, som helikopter eller pansarvagnar. Det får Battlefield 3 att skilja sig ifrån andra kända first-person shooter spel. Bland annat helikopter eller flygplan är det som får en att pirra i magen bara att få köra. Känslan av att få spränga upp dom små krypen som har invaderat landet. Alla dom spydiga kommentarer som motståndar-laget gång på gång skriver i chatten, det är det som får en att hålla gnistan uppe i stridens hetta! Utom den fina grafiken som Dice lyckats få till är det också landskapen som imponerar en. Det som är den negativa saken är Buggarna, Glitchen, och saker som saknas så det ska bli rättvist inom spelet. Annars har Dice gjort ett riktigt bra jobb och spelet förtjänar en klar 9.

Medlemsrecensioner26
Samlat betyg: 8.3/10
1