Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Spec Ops: The Line

Skrivet av: wally   2013-03-09

Ett spel som går emot allt du vet, ett spel som sätter din hjärna på prov, spelet som även får dig att fundera under de 8 timmar spelet tar att klara av.

Ja vad ska man säga jag har aldrig haft fel så många gånger under ett gameplay. Jag blev ständigt överraskad. Flera gånger.. "Nu händer detta". Hade jag rätt? Nej nästan inte en enda gång. Du sätts på prov. Din moral testas under vissa moment i spelet. (Ganska få.)

Är spec ops ett bra spel? Ja det tycker jag faktiskt. Utan att säga för mycket så har de vänt på storyn. Desto djupare in i spelet du kommer desto mörkare blir det. Du vet att det kommer ett avslut, men du kan aldrig föreställa dig hur, varför eller om det ens händer.. Spelet är i stora drag oförutsägbart. Ska jag vara helt ärlig så blev man faktiskt lite tagen av vissa moment i spelet.. På gott och ont. Storyn är bra helt klart. Den är spännande och action fylld. Dialoger har man lyckats med! Kanske lite mycket "fuck, fuck , fuck". Men inget jag stör mig sådär jätte mycket på. Man spelar som karaktären Martin Walker. En soldat sökande efter en annan vän som bokstavligen räddat dig ur "skiten" tidigare. Du har med dina två kompanjoner.

Ständigt säger de i mot dig, vissa gånger säger de även att du är galen, kan det stämma är du galen? Det fina är att relationen mellan dem känns äkta. Mot slutet mer och mer så känns det faktiskt trovärdigt. Yager har lyckats bra med det mesta enligt mig. Storyn har fart, karaktärerna är trovärdiga, dialogerna helt okej!

"Efter ett par banor inomhus med siktet inställt på de vilt vrålande öken-terroristerna tar Spec Ops: The Line en liten vändning och förvandlas till något annat. En blodig konspiration börjar nästlas upp och Yager blandar in element från såväl filmvärlden som från tidigare spel i serien. Hemligstämplade CIA-uppdrag, förräderi och flera olika motiv radas upp och avser att lämna spelaren på helspänn. Som jag nämnde tidigare faller mycket av berättandet och spelets handling på de usla mellansekvenserna men i grunden finns här en story som till skillnad från exempelvis Modern Warfare-serien är värd att berätta." - Petter Hegevall.

Jag kunde inte komma på något bättre att skriva tyckte Petter formulerade det så bra helt enkelt. Men rätt har han storyn är djup och värd att berätta. Om vi ska prata vapen då, inte det största urvalet men helt klart bra endå. Vapnen känns bra och roliga att skjuta med. fint ljud! Spelet är faktiskt ganska svårt i alla fall om du kör på det högsta möjliga. I dem flesta fall dör du av 1-3 kulor. Snipern va en av de vapnen jag gillade mest, men de andra som använder snipern var oftast så jädra snabba att man ibland knappt hann med innan de knäppte dig i huvudet.. haha.

Spelet utspelar sig i Dubai, en sandstorm har dragit in. En annan elit styrka (Pluton) hade sänts in för att hjälpa till. De försvann sedan, ledaren för strykan hette Conrad. Han är mannen ni letar efter. Frågan är kommer ni hitta honom? Vill ni hitta honom?

Trots att staden är halvt sönder, sand är nästan över allt, så måste jag säga att jag gillar miljöerna. De blandas väldigt bra. Fina inomhus miljöer, men även en hel del fina miljöer ute. Klockrent och Yager har återigen lyckats väldigt bra med någonting! Det pratades mycket om att du som spelare skulle få mycket "fria val i spelet". Well, där får de minus i boken av mig. Visst finns det vissa saker när du t.ex. ska skjuta sönder glas så att sand faller ner på fiender, men såna scener är hårt scriptade och nej jag ville ha mer!

För den som gillar multiplayer innehåller Spec Ops:The Line ett ganska varierande spelsätt och enligt mig fungerar det helt okej! Finns väl lite brister, t.ex banorna är lite för små för enligt mig, kunde ha gjorts mer helt enkelt! Så har Yager misslyckats med multiplayer då? Nej det kan jag inte påstå, kanske kunde ha finslipats lite, men det funkar!

Om vi ska dra en sammanfattning på detta då, ja vad kan man säga efter mina 8 timmars speltid (plus lite multiplayer). Så måste jag säga att jag är nöjd för i slutändan så är spec ops ett överaskande och ett väldigt roligt action spel! Third person view är inget problem alls och spelmekaniken är väldigt bra! Samarbetsläget får ett plus i kanten av mig! Men under spelets gång så kommer det pressa din soldat Martin Walker till gränsen (Om inte mer). Frågan du kommer ställa dig igenom hela spelet är följande. "Gör jag rätt, är detta rätt. Vad har jag gjort".

Jag rekommenderar detta spel till alla action glada gamers där ute!

+:
      - Storyn.