Halo 4

detta spelet var ett riktigt bra spel! för nya halo spelare så som gamla! mycket nytänkande och nyskapande, så mycket som kan förändra ett spel men som ändå får det att kännas genuint! det jag gillade mest med detta spel var att man fick känna av masterchief mer på ett känslomässigt stadie! man fick verkligen leva sig in i det på en helt annan nivå! Cortana och Masterchief är det bästa spelparet i spelvärlden, ett känsligt "förhållande" om man kan säga så, med mycket på spel!

börjar man spela detta spelet så vill man inte sluta även om man tycker att det är ett sådär eller dåligt spel! man fastnar i deras konversationer mellan alla händelser! man vill veta vad som händer mellan dom! Masterchief och Cortana!

jag fick hem spelet och kunde inte vänta på att få spela det så jag satte i skivan i mitt xbox 360 med 60 GB hårdisk och bara väntade på förtexterna! men istället stod där "installera skivan". och det kunde jag inte för jag hade inte tillräckligt med plats så det tog ett tag innan jag hade de 4 GB ledigt för att kunna installera den där skivan, som då behövdes för att kunna spela flerspelar läget, som vi kommer till senare! men jag startade om mitt xbox och fick igång spelet, och rysningarna jag fick i ryggmärgen när jag såg den stora fyran med Halo typsnittet över hela skärmen var så enorma! jag mådde så bra och fick ett par stora tårar i ögonen som jag fällde ner på min handkontroll. jag blev så glad när jag kom till startmenyn och skrattade lite för mig själv och skrek på pappa (som inte brydde sig ett jävla skit!) och sa "kolla pappa, så överfett!" han nickade och satte sig i soffan och kollade på sin fotboll igen! skärmen hade laddat klart och jag vaknade upp i det stora skeppet som hade halverats av rymdhoppet i 3:an, Forward unto dawn! cortana började prata med mig och jag kände igen att tårarna kom rinnandes! "åh vad jag har saknat dig cortana!" tänkte jag för mig själv! jag kom ur min cryosleep behållare och sprang framåt och vi möttes direkt av en ny grej i halo serien! jag var tvungen att använda den styrka som en spartan har för att öppna en förseglad dörr! jag klättrade därefter upp i samma veva som jag undvek spillror och skrov från skeppet! en elit tog tag i mig och öppnade de fyra käftarna och skrek ilsket och morrande på mig, men så badass som jag är med min nergråtna kontroll i handen och B-knappen i högsta hugg, så tog jag tag i eliten och slog den på käkbenet och slängde den ner i avgrunden under mig! jag springer vidare och möter flera fiender påvägen beståendes av grunts, eliter och jackals! gamla minnen från resten av halo serien! alla gamla fiender var tillbaka! banan var avklarad och klockan var 1 på natten och skola väntade dagen efter! men jag kunde inte sluta där! det gick bara inte! jag tryckte igång nästa bana! jag hade fallit ner på en främmande forerunner planet! detta kändes så spännande! hjärtat dunkade snabbare och snabbare, masterchiefs och cortanas konversationer pågick fortfarande och det kändes så nytt och fräscht! jag springer förbi brinnande skeppsdelar och döda kroppar av covenant fiender! jag tittar på hur välgjord omgivningen är och jag känner bara "tack 343 industries för att ni fick göra detta spel!" jag ser ett ljus framför mig och springer åt det hållet. jag kommer ut i ljuset som bländar mig och gör att jag får titta bort en lite sekund... ljuset bleknar bort och stora mekaniska byggnader som rör sig i luften över ett stadsliknande område visar sig och musiken spelar mäktigt och harmoniskt i bakgrunden, mina ögon kan inte riktigt koppla vad som har hänt, jag ser något jag har längtat efter så länge men kan verkligen inte tro det! en helt ny värld sträcker sig långt framför mig och det är något av det vackraste jag har varit med om! jag fortsätter att springa dit vägen visar mig och jag får tag i ett välkänt fordon, warthog, som har fallit ner från skeppet men klarat sig! jag kör vidare och mycket mer händer! nya fiender, kallade prometheans, visar sig och utgör ett svårt men kul hot mot mänskligheten! banorna visar mycket av forerunner tekniken som finns på denna planeten och du har även en boss! ett väl rekommenderat spel! ge det en stor chans!

flerspelarläget är väldigt häftigt i detta spelet! du går upp i rank och får köpa nya saker som armor abilities och perks typ! detta kan du köpa för valutan som heter spartan points! du får spartan points genom att gå upp i rank och låser även upp nya vapen desto högre rank du är! din armor som du kan byta utseende på lär du aldrig tröttna på med dess nya design! och även vad som känns som miljontals delar till din armor! vissa små buggar lite överallt som i de flesta spelen! men annars väldigt genomförbart! ska spelas med bra bredbands uppkoppling!

Samlat betyg: 8/10
1
2