Batman: Arkham City

Batman Arkham City kom ut för ett bra tag sedan och jag har spelat det väldigt mycket. Men efter en lång paus så fick jag för mig att börja om på nytt, och det var då det slog mig. Det här spelet är fantastiskt! Det som verkligen får det här spelet att skina är stridsmekanismen. Att få combo efter combo är något som får en att känna sig som den svartklädda riddaren. Självklart är det inte striderna som är höjdpunkten för allt (även om det är de du gör 80% av spelet) utan det är de otroliga karaktärerna. The Pinguin är en ondskefull rikeman som gillar att samla på sina offer i glas burar, vilket är lite läskigt. Two Face är också en riktigt cool karaktär, det är dock synd att han inte får en större roll i spelet. Men självklart är det Joker som är den karaktär som står i centrum i det här spelet. Efter händelserna i Arkham Asylum så blir The Joker allvarligt sjuk och efter en misslyckad demonstration om att stänga ner Arkham City blir Bruce Wayne tillfångatagen och instängd i Arkham City. Efter bara några minuter i Arkham City så märker man att något är riktigt fel (bortsett från psykiska lönnmördade) och efter ett mord försök på Catwoman leds då till Jokerns lilla lya, som inte är så liten. Det är när du möter Joker du verkligen förstår hur illa han mår. Självklart är inget en dans på rosor här, nej nej. Batman blir förgiftad av samma virus som Joker har och nu är det upp till dig att hitta ett motgift. Genom historien så skickas du fram och till baka till genom hela Arkham City för att hitta ett motgift och tro mig när jag säger det här, det kommer att bli ett chockande slut. Även om det är en relativt kort historia som ibland har frustrerande strider så kan man inte dra ner betyget. Det finns en massa saker att göra i Arkham City, med side quests, collectibles och riddler challenges och det bästa är att det är kul. Så vill du han ett fantastiskt äventyr som The Dark Knight? Se till att plocka upp det här spelet snarast. Och det var ett tag sen spelet kom ut så det är nog riktigt billigt nu.

Medlemsrecensioner14
Samlat betyg: 8.5/10
1