Asura's Wrath

Håll dig hårt i stolen för nu kommer du att bli en väldigt galen gud. Det som jag verkligen gillade med det här spelet var hur mycket de kunde överdriva attackerna som såg så sjukt overkliga ut som fick en att skratta, man började tänka då på dragon ball serierna, ett exempel på överdrivenhet från spelet du får under spelgången ett 20 meters långt samuraj svärd som spettsar dig i magen genom hela jordklotet också. Spelet är en blandning av heavy rain och dragon ball fast spelet innehåller äventyr när du ska springa ruunt och slakta fula varelser.

Storyn i spelet är att du vill rädda din dotter som har tagits till fånga av alla gudar som har vänt sig emot dig och du ska hämnas din hustrus död också. Det är därför guden Asura är så arg, Asura själv är väldigt lik kratos fast har hår.

Det spelet går ut på är att gudarna försöker döda dig på alla möjliga sätt och har också ödelagt jorden med främmande varelser, på din väg slås du mot varelserna som i ett äventyrs spel du slår exempel med fyrkant lätta slag trekant hårdare och sen blockar du med L1 dock så tyckte jag inte om äventyrs delen så mycket de kunde ha gjort det bättre. Nu till varför jag nämnde att spelet var likt heavy rain, var att du slås mot varelserna tills en viss mätare fylls upp och du trycker på någon knapp och då ska du börja trycka in knappar så som skärmen säger som i heavy rain.

Det roliga med sådant knapp tryckande i spelet är att du kan avsluta en boss på det mest overkliga sättet du kan tänka dig som gör spelet ännu mer roligt att spela. Spelet har en bra story han kämpar hela tiden för att rädda sin familj och strävar hela tiden efter det. Dock så är grafiken i spelet inte lika bra, spelet skiljer sig väldigt lite från grafiken i dragons dogma. I stort sätt så ger jag spelet 8/10 känns bara att spelet varit lite för lätt kunde ha varit lite mer avancerat samt att äventyrs stridena kunde de ha gjort mer spännande och bättre så att man kan utlösa bättre attacker till exempel.

+ Knapp tryckandet som i heavy rain
+ Hur överdrivet som helst
+Boss fighter