Sniper Elite 3

Sniper Elite 3 Africa

Jag har haft en strålande upplevelse att vara en prickskytt. Pricka äpplet kan du göra bäst i det här spelet. Det jag kommer att prata om är Storyn, Gameplay, Multiplayer och vapen arsenalen. Sikta och skjut!

Storyn

Spelet är baserad på andra världskriget, du spelar som en Prickskytt och ska som sagt ta information från nazisterna och föra det till amerikanerna. Det är mycket i berättandet om vad nazisterna höll på med i Africa, dem ville främst ha olja men dem byggde egentligen vapen där också och därför ska du som prickskytt infiltrera områdena som du skickas till. Nu ta gevär och iväg!

Gameplay

Charmen med hela spelet är att se slowmotion -frekvenserna när du skjuter iväg en kula och träffar i skalbenet eller någonstans på kroppen. Det är anledningen till varför Sniper Elite 3 är roligt att spela. Jag har tidigare Spelat V2 som är en tidigare version av spelet, förbättringar som har gjorts är smyg systemet. Du blir inte lika lätt upptäckt och det krävs verkligen bra smyg teknik fortfarande om du vill klara spelet, viktigt att du är på alerten att någon inte kan hitta dig. På detta sätt fungera soldaternas upptäckts system, det är en cirkel som blir först gul som betyder att soldaten misstänker något. När den blir röd spring eller skjut honom, du avgör. Du kan använda dig av maskiner som dämpar ljudet av att skjuta med prickskytte gevär, det underlättar markant när man ska skjuta fiender. Dock är dem placerade på väldigt konstiga ställen där man inte har en bra position att skjuta från. Men när du får en perfekt placering skjut bara så det ryker! Under spelets gång har jag bara stött på en enstaka bugg det var ett uppdrag där jag skulle klättra upp för en stege för att spana på en löjtnant men varje gång jag gjorde det förlorade jag uppdraget. Där var jag tvungen att börja om, enda buggen i hela spelet som jag stött på. Om man gemför med AC: Unity där har man ett riktigt bugg spel. Det gäller att ha tålamod när du spelar det här spelet. Smyga mycket för att inte bli upptäckt och spring när du blir det eller skjut dem som upptäcker dig. Skjut, fly eller smyg. Alla uppdrag är lika utmanande inget är lättare än något och du måste hela tiden tänka taktiskt när du planerar att ha ihjäl en soldat. En bra taktik kan vara att, man dödar en soldat från en plats och rör sig direkt till nästa och dödar en annan på den platsen. Dem kommer ha väldigt svårt att veta var du befinner dig då.

Multiplayer

Det var något som jag verkligen förvånades över av hur riktigt kul och bra det var. Alla på banan är placerade någonstans du har ingen radar eller någonting som visar var dem kan vara, om någon skjuter ett skott hörs det över hela banan. Du måste vara på din vakt och se försiktigt vart alla är, när jag spelade min första omgång gick det riktigt bra. Jag dödade redan tre stycken utan att dö och fortsatte smygandet, men turen varade inte länge när en annan prickskytt upptäckte mig och sköt mig. Väldigt utmanande med smyg och du kan använda automat vapen också. Extremt kul att smyga gömma sig och skjuta. Rör dig vidare sedan. Vapnen låser du upp antingen när du spelar multiplayer eller under singelplayer spel genomgången. Det kan vara från uppgraderingar till prick skyttegevär. Nya vapen som automatvapen eller pistol.

Vapen arsenalen

Du kan låsa upp fyra olika vapen och tre olika pistoler samt fyra olika prickskyttegevär, prickskyttegevären kan du uppgradera genom att sätta en ny kikare annan kolv eller stödet som är till axeln på vapnet. Samt att det finns olika utseenden på sikten att välja mellan. Små saker som granater, minor, tråd-mina, pansarvagnsmina och dynamit är små saker som kan underlätta din vardag i spelet som jag tipsar att ta nytta av under spel gången. Lura dina fiender spräng pansarvagnarna med minor. Lura dem. Det finns bra godis för att underlätta dagen för dig som sniper, men det är alldeles för få vapen att använda sig av när man spelar. Borde finnas mer, för att kunna anpassa ditt egna spel stil.

Sammanfattning

Historien om dig som är i öknen och ska störta nazister och deras plan att ta över Afrika. Slowmotion sekvenserna livar upp hela prickskjutandet som gör det kul att skjuta som Sniper. Smyga mycket och rör dig efter du har skjutit ett skott eller använd dig av stora verktyg som låter för att dina skott inte ska höras. Multiplayer lika roligt som singelplayer jag trodde att det skulle vara svårt men var extremt roligt istället med allt smygande och prickskjutande. Bra vapen och uppgraderingar väntar dig i spelet men det är för få vapen.

Storyn: 7
Gameplay: 8
Multiplayer: 10
Vapen arsenal: 7

Jag ger Betyget 8/10 Storyn är främst baserad på riktig fakta och inget slår det. Om man lyssnar på vad han har att berätta i spelet. Slowmotion sekvenserna håller riktigt bra. Multiplayer, om du vill prova något nytt då är det Multiplayer du bör prova. Vapen arsenalen är duglig det är bra vapen som du använder på fronten det klagar jag inte över men bara dem hade varit fler.

Samlat betyg: 8/10
1
2