Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português

Medlemsrecension

Gears of War

Skrivet av: Wot Karden   2007-12-19

Ingen vill ju uppleva ett krig på riktig, men ändå så spelar vi en massa spel som handlar om krig. Men aldrig tidigare har ett krig känns så verkligt som i Gears of War, jag dukar och tar skydd bakom stenar, vägar, bilar och annat brotet som finns att använda till skydd. Och det fungera mycket bra, man bara springer fram mot en väg trycker styrspaken mot vägen och vipps så står du mot den, vill du dyka fram bakom ditt skydd är det bara att gå till ände av vägen, tryk styrspaken rakt fram och tyrk på A knappen så springer du ut från vägen. Det går också att hoppa över murar som inte är allt för höga, detta fungera utmärkt och du kan snabbt och enkelt ta skydd och byta plats.

Vapen är en stor del i action spel i Gears of War har man tre olika vi har den beryktade atomat vapnet med motorsåg på, en snipper, en vanlig pistol och handgranater som går att fästa på dinna finder. Som jag tog i början så känns det som att man verkligen är i ett krig på riktig i GeoW det flyger ständigt kulor runt om kring dig, om du bara går omkring och försöker sjukta ner finderna öppet kommer du snart att dö. Dör gör man när en mätare dyker upp på tv, den ser ut som GeoW logan när hela loga syns dör man. Man har alltså ingen traditonel liv mätare vilket fungera jätte bra för nu slipper man leta efter liv paket hela tiden. Spelar man Co-op så kan man hjälpa den du spelar med upp igen om han blir allt för skada gå bara fram och tryk på X så reser han sig igen, det går ju såklart också att hjälpa de dator styrda karktärena upp igen. Men det är inget man direkt bry sig om att göra för dom är inte till så stor nytta.

Att spela igenom story delen i Co-op är riktig roligt och öppnar upp för endel stratergisa möligheter, förutom det så är det riktig roligt att lira det med en kompis. Men spelet fungera väldigt bra även om man spelar ensam. Mulitplayer är väldigt väl gjord och rätt så rolig att spela, men jag har inte fasnat för den lika mycket som i Halo 3. Som avslutning säjer jag bara att Gears of War är det bästa tredje persons action spelet till Xbox 360.

Kommentera text

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :-- Bold Italic Underline Spoiler