Grand Theft Auto: Vice City

Jag älskar detta spelet. Det här spelet e spelet som fick mig att fortsätta spela ps2. (jag höll mig ju till film innan) Efter jag hade klarat gta 3 så testade jag vice city och jag blev inget annat än surprised för att jag e en sån snubbe som gillar att fantisera
om tidsperioder som jag alldrig var med om och vice city utspelar ju sig på 80 talet, 1986 för att vara mer korrekt och jag älskar stora spel med bra story. Spelet har ju en sådan. Spelet handlar om Tommy Vercetti, en snubbe som har just suttit inne för ett misstag han gjort. bossen som han jobbade under (Sonny Forrelli) hade skickat ut honom (Tommy Vercetti) för att döda en snubbe men de slutade med att han dödade mer än tio snubbar. Efter det så satt han inne i 15 år för ett fel som Sonny e skyldig till tillbaka i Liberty city. Efter han gjorde sin tid i fängelse så kom han ut med inget kvar. Hans ända val var att gå tillbaka till sitt gamla jobb, jobba för Sonny Forrelli igen. Sonny och hans wiseguys hade sina ögon på att skaffa en ny inkomstkälla som då kallas för Vice City en stad som är väldigt lik Miami. Han skickar Tommy och två andra dumma hantlangare till Vice City för att börja med Sonny's nya investering, men under tiden som dom skulle göra den första cokainedealen så blev dom överfallna av snubbar i huvor och töntiga rånarkläder och hela dealen blir förstörd, Dom två dumma hantlangarna e döda, Colobianaren com sålde cokainet e död och Tommy hoppade in i bilen med advokaten (Som e en fullblodad kopia av advokaten David Kleinfeld i filmen Carlito's Way, som spelades av Sean Penn) som jobbade för Sonny Forrelli, Hans enda kontakt i vice city som
skulle hjälpa Sonny's män att starta hans egna businesses i vice city. Nu e Tommy nervös
för att han har blivit rånad på kokainet och pengarna som tillhörde Sonny och måste nu se till att få tillbaka det och låta snubbarna bakom dådet att få betala för det dom gjort mot Sonny annars så kommer Sonny göra det svårt för Tommy at leva ett normalt liv och Tommy har ett helt Vice City att upptäcka, Fixa kontakter, Nya polare som e med i gäng som cubanerna, haitierna och colombianerna, Och spelet e inget förutom en stor jävla film som bara blir mer spännande för varje sekund som man spelar det, Man får åka en massa bilar, flyga flygplan, köra stridsvagn och det bästa, flyga helikopter. Det här e ett måste för spel och film älskare för om du inte har kört det så har du inte spelat ett av dom bästa spel som har skapats. Jag håller mig mest bara till story och spelbarhet och om man kan kalla det rolihetsgrad. Det här spelet måste du köra.

Medlemsrecensioner16
Samlat betyg: 9.7/10
1